וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביובית: איך לזהות שזה הזמן הנכון להעזר בה?

בשיתוף שאיבות ביוב

עודכן לאחרונה: 18.2.2024 / 15:22

אם הביוב בביתכם עלה על גדותיו, הריח שמתפשט בבית ובסביבה בכלל בוודאי רע מאוד ומעבר לכך, אתם יודעים שהצפת ביוב יכולה להזיק לבריאות שלכם שכן, מי הביוב מביאים איתם מזיקים שונים וחיידקים

פועל במהלך עבודה בביוב. freepik,
פועל במהלך עבודה בביוב/freepik

מדובר על מצב שבהחלט יכול לגרום לכם לאבד עשתונות ועל כן, חשוב מאוד שתישארו רגועים ותדעו ששירותי ביובית מקצועיים יכולים לעזור לכם בכל זמן במצב שכזה. על אף שרבים בטוחים ששירותי ביובית נחוצים להצפות ופתירת בעיות ביוב בלבד, הרי שחשוב מאוד שתדעו כי שירותים אלה רלוונטיים גם למקרים שבהם יש צורך לשאוב הצפות ממי גשמים, לרוקן בורות שמנים ועוד.

ביובית: במה מדובר?

ראשית כל, חשוב שתדעו כי ביובית מציעה מגוון שירותים שונים. היא יכולה להוות את ההבדל שבין פתרון ממוקד ויעיל של בעיה לבין תקלה אשר חוזרת שוב ושוב בשל העובדה שנפתרה בצורה חלקית או לא יסודית מספיק.

הביובית לרוב תהיה משאית שעליה יהיה ציוד הרלוונטי לצורך ביצוע הפעולות הנדרשות מהביובית. על הביובית יהיה מיכל שמחולק לשני תאים, כאשר אחד מהם אוגר בתוכו את המים המלוכלכים אשר נשאבו ואילו המיכל השני יכיל מים נקיים. המים הנקיים רלוונטיים בכדי ליצור זרם מים חזק בתוך קווי הביוב, כאשר המטרה היא לשחרר סתימה או לשטוף את קווי הביוב. החלק השני בביובית הוא המשאבה. מדובר במשאבה עוצמתית שמחוברת לרכב הביובית והיא יכולה לשאוב את מקור הסתימה ואת מי הביוב המלוכלכים. מרבית הסתימות במערכות הביוב בישראל נגמרות כתוצאה מפסולת שמשליכים לאסלה, אשר בטווח הארוך יוצרת סתימה. המשאבה יכולה לשאוב את הסתימה וכך לפתור בצורה יסודית את הבעיה. כמובן שהיא גם תשאב את כמות המים העודפת שנותרה ברחוב בשל סתימת הביוב.

מתי יש צורך בשירותי ביובית?

כאמור, אם חשבתם ששירותי ביובית רלוונטיים רק עבור פתיחת סתימות ביוב, כדאי שתדעו כי ביובית רלוונטית עבור מקרים נוספים:

המקרה הקלאסי ביותר הוא כמובן סתימת ביוב. אם מדובר על סתימה עמוקה, הרי שרכב הביובית יכול לפתוח את הסתימה באמצעות הפעלת לחץ מים בצנרת הביוב. כמובן שבד בבד, הביובית תשאב את מי הביוב אשר צפו כתוצאה מהסתימה.

מקרה נוסף שבו יש צורך בשירותי ביובית הוא מקרה שבו רחוב או חצר של בית הוצפו כתוצאה ממי גשמים. לא תמיד תעלות הניקוז בישראל מסוגלות להתמודד עם הגשמים שיורדים בעונת החורף ולעיתים יש הצפות. במקרה הזה, יש צורך לשאוב את מי הגשמים בצורה יעילה ואיכותית ולהשאיר את המקום יבש.

עוד מקרה שבו יש צורך בשירותי ביובית הוא ריקון של בורות שומן. את בורות השומן ניתן למצוא בסמוך למפעלים, מסעדות ועוד. ביובית מרוקנת את הבורות הללו באופן תדיר בצורה איכותית ומותירה אותם נקיים. היא מפנה את השמנים לאתר מיוחד שבו ניתן לשפוך אותם.

ישנן ביוביות מיוחדות אשר יש בהן גם ציוד צילום מיוחד עבור צילום קווי הביוב. צילום קווי ביוב נדרש במקרים שבהם יש סתימות ביוב חוזרות ונשנות. המטרה של הצילום היא לזהות את הגורם לאותן סתימות. לעיתים מדובר על שורשים שצמחו בביוב, לעיתים מדובר על פסולת שתקועה עמוק בתוך הצנרת ועוד. לאחר הצילום, ניתן לטפל בבעיה בצורה ממוקדת, מדויקת ואיכותית.

כמה יעלו לכם שירותי ביובית?

העלות של שירותי ביובית יהיה תלוי במגוון פרמטרים שונים כגון: סוג הרכב הביובית שיש לכם צורך בו, כאשר לא פעם יש צורך ברכב צר יותר או נמוך יותר, על מנת שתהיה לו גישה למקומות שבהם יש צורך לבצע את השירות. כך לדוגמא: עבור טיפול בהצפות בחניונים, יש צורך ברכב ביובית נמוך.

שנית, העלות תהיה תלויה בסוג השירות שהביובית מציעה, כאשר שירות צילום קווי ביוב לא פעם יהיה יקר יותר משירות פתיחת סתימות או שירות שאיבת מי ביוב או מי גשמים.

מעבר לכך, ישנן חברות שונות אשר יציעו מחירים שונים עבור השירותים. כדאי מאוד לבצע השוואת מחירים טרם בוחרים בחברה הרלוונטית, אך בד בבד, חשוב לוודא שאתם לא בוחרים בחובבנים. אנשי מקצוע לא מספיק מקצועיים, אשר יגיעו אליכם, לא בהכרח יעניקו לכם את המענה המדויק והטוב ביותר. לעיתים הם לא יאבחנו בצורה מדויקת את הבעיה ולעיתים הם יבצעו עבודה רשלנית. לכן, במקרה הזה, מחיר זול שהם מציעים תמורת השירות, יעלה לכם ביוקר בטווח הרחוק. המחיר הוא דבר חשוב, אך חשוב לא פחות האמינות של החברה, המקצועיות שלה, הותק והניסיון שלה בתחום.

להזמנת מומחה ביובית בקרו באתר שאיבות ביוב עוד היום

בשיתוף שאיבות ביוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully