וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מומחי קבוצת הנדל"ן ברק רפאל מזהים עלייה מדאיגה באירועי האנטישמיות בעולם

מוגש מטעם קבוצת ברק רפאל

עודכן לאחרונה: 1.1.2024 / 12:44

אם אחרי ה-7 באוקטובר ניכר היה לזהות ירידה משמעותית בתחושת הביטחון בקרב תושבי המדינה, גידול בבקשות לרישיון נשק, רכישת אמצעי מיגון ונעילה לממ"ד ולבית, לצד התעניינות גוברת באזרחות זרה, התגובות בעולם למלחמה בישראל הפכו את הקערה על פיה במהירות ובאופן קיצוני

נדל"ן כפרי. depositphotos,
היקף חסר תקדים של קרקעות חקלאיות שאינן משמשות בפועל לצרכי חקלאות, צפויות לעבור הליך הפשרה/depositphotos

על פי דיווחי משרד החוץ ודיווחי קהילות יהודיות ברחבי העולם, האנטישמיות הגלויה הולכת וגוברת, ואינה מסתפקת בהפגנות ענק פרו פלסטיניות וההפגנות כנגד מדינת ישראל, אלא גולשת לכדי אירועי וונדליזם ואלימות כנגד הקהילות היהודיות.

לצד רצח אזרחית צרפתית ממוצא יהודי בביתה שבצרפת, ורצח מפגין יהודי בלאס אנג'לס שבארה"ב, מדווחים גם אירועי תקיפה פיזית ואלימות, פגיעה ברכוש, תחושת עוינות ואפליה, אשר יוצרים שחזור מצמרר לאווירה שאפפה את גרמניה הנאצית טרם פריצת מלחמת העולם השנייה.

אלא שבשונה משנת 1939 בה האנטישמיות תפסה את היהודים בעולם לא מוכנים וללא אפשרויות והגנה, שנת 2023 מוכיחה כי למרות עוצמת השבר, הקמתה של מדינת ישראל וצמיחתה נועדו להבטיח בית וביטחון לכל יהודי בעולם, וחוק השבות המאפשר ליהודים באשר הם להגיע לישראל, לשהות בה ואף לקבל אזרחות קבע- נחוץ יותר מתמיד.

אירועים אלה ומשמעותם מולידים גם סוגיות ושאלות נוספות, הנוגעים ליישום הרעיון בפועל. מומחי הנדל"ן קבוצת ברק רפאל מבצעים ניתוח מקצועי של נתונים ומספרים, ויודעים גם להצביע על תחזיות מעודדות.

יהדות העולם ומדינת ישראל

בעולם כולו כ- 15 מיליון יהודים, המהווים פחות ממחצית האחוז מן האוכלוסייה העולמית ומעט פחות ממחציתם כבר חיים במדינת ישראל.

במהלך שנת 2022, בעקבות פריצת מלחמת רוסיה-אוקראינה, נרשם גידול בן עשרות אחוזים בכמות העולים לישראל, שעמד על כ-70,000 עולים חדשים, שנזקקו למענה בתחומי הדיור, התעסוקה, החינוך ושירותים נוספים.

על פי כל ההערכות, אירועי האנטישמיות בעולם מאותתים על גידול משמעותי בקרב היהודים בעולם שיבחרו לנצל את זכאותם במסגרת חוק השבות, בין אם לצורך מגורי קבע, ובין אם לצורך יצירת ערוץ מילוט למקרה הצורך באמצעות הפקת אזרחות ישראלית ורכישת נכס נדל"ן בישראל. קבוצת ברק רפאל מתייחסת למוכנות המדינה לעלייה המונית.

האם מדינת ישראל אכן ערוכה לקלוט עשרות ומאות אלפי יהודים מרחבי העולם?

שאלת המוכנות עוסקת בתחומים רבים, ומבוססת על נכונות המדינה לקלוט כל יהודי בעולם המבקש זאת. מדינת ישראל תדע לפתוח את שעריה, לסייע ולהעניק מקלט ליהודים ברחבי העולם, ואף מעודדת אותם לעלייה ולהגירה.

על פי מומחי קבוצת ברק רפאל, במבחן המעשה, כבר עכשיו מתמודדת מדינת ישראל עם עתודות קרקע מוגבלות שהולכות ואוזלות, בועת נדל"ן גדלה שמרחפת מעליה ויוצרת ניתוק מוחלט בין עלויות נכסי הדיור לבין ערכן הריאלי, ודור צעיר של לוחמים, משכילים, בעלי תרומה של ממש למשק הישראלי, שחלום הדירה הולך ומתרחק מהם.

כיצד יתמודד שוק הנדל"ן עם עליית מאות אלפי יהודים לישראל?

אירועי העבר ומלחמות בישראל ובעולם מלמדים, כי התנהלות בעת חירום שונה מהתנהלות מתוכננת וחשיבה לטווח הארוך. ככל שהאנטישמיות בעולם תלך ותגבר, אנו צפויים לראות גידול מהותי בעלייה, ולא מן הנמנע שנראה גם פתרונות ראשוניים באמצעות מרכזי קליטה וריכוזי עולים.

ליום שאחרי, ניתן כבר עכשיו לראות ולחזות שינויים במדיניות ושינויים בפועל שנועדו לייצר פתרון ארוך טווח. קבוצת ברק רפאל מציגה את האלטרנטיבה העיקרית שכבר על הפרק.

הפשרת קרקעות חקלאיות

היכולת להגדיל את היצע פתרונות הדיור בישראל ולספק מענה לאוכלוסייה הקיימת ולציבור העולים הצפוי, היא באמצעות טיפול בחסם העיקרי בענף הנדל"ן- מחסור בקרקעות זמינות לבנייה.

היקף חסר תקדים של קרקעות חקלאיות שאינן משמשות בפועל לצרכי חקלאות, צפויות לעבור הליך הפשרה ושינוי של הייעוד שלהן לצרכי בנייה, כאשר האינטרס בהפשרת הקרקע יהפוך מאינטרס כלכלי של בעל הקרקע, לאינטרס מדיני וציבורי.

האם הפשרת הקרקעות תביא לירידת מחירים בענף הנדל"ן?

אין מי שחוזה בעתיד הרחוק ירידה במחירי הנדל"ן, שכן הפשרת הקרקעות ופעולות נוספות שנועדו להביא לשליטה במחירי השוק, אינן עומדות בקנה אחד עם גידול אוכלוסייה טבעי, ובוודאי לא עם הגירה המונית שמרחיבים את פערי הביקוש וההיצע.

יחד עם זאת, הצפי להפשרת קרקעות מאפשר כבר עכשיו לצעירים מקומיים, להורים המעוניינים להבטיח את פריחת הילדים מן הקן בשלב מסוים ולמשקיעים פוטנציאליים, אפיק השקעה בעל פוטנציאל תשואה גבוה, ברכישת קרקעות פרטיות, המצויות בתהליכי הפשרה ובעלות תקן שמאות אובייקטיבי אשר מצביע על גידול צפוי בערכן בשווי עשרות ואף מאות אחוזים.

קבוצת ברק רפאל משווקת קרקעות פרטיות באזורי ביקוש, ומלווה משקיעים מישראל ומן העולם, בדרך לבעלות על קרקע לצרכי התיישבות עתידית או לצרכי השקעה, בהתאמה מלאה לכל צורך.

מוגש מטעם קבוצת ברק רפאל
  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully