וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדריך לבחירת מצבר לרכב לקראת החורף

מוגש מטעם izikway

עודכן לאחרונה: 4.1.2024 / 9:20

אם המצבר שלכם דורש החלפה, אתם בוודאי יודעים שיש צורך להחליף אותו כמה שיותר מהר, בצורה מקצועית ובמצבר איכותי אשר מתאים לרכב שלכם

מנוע של רכב. PEXELS,
חשוב לבדוק איזה מצבר מתאים לרכב שלכם/PEXELS

אם בעבר כאשר המצבר שבק חיים היה צורך לגרור את הרכב למוסך בכדי להחליף את המצבר בחדש, הרי שכיום כבר אין צורך לבזבז זמן וכסף על גרירת הרכב למוסך לצורך החלפת מצבר וכל שעליכם לעשות זה להזמין החלפת מצבר עד הבית בקלות. מדובר על שירות יעיל ובעל יתרונות רבים וכל שנותר לכם למעשה זה לבחור את אנשי המקצוע הטובים, המקצועיים והאמינים ביותר.

כיצד בוחרים מצבר?

ראשית כל, חשוב מאוד להבין כיצד בוחרים מצבר בצורה הטובה ביותר. הנה כמה פרמטרים שיסייעו לכם:

דבר ראשון וחשוב הוא המחיר של המצבר. מדובר על אחד השיקולים המרכזיים בבחירת מצבר חדש לרכב. לא פעם המצבר ברכב מתקלקל ללא כל התרעה מוקדמת ובמקרה הזה, מדובר על הוצאה כלכלית שלעיתים כלל לא צפויה. חשוב לבדוק איזה מצבר מתאים לרכב שלכם מצד אחד וכן, איזו יצרנית של מצבר ידועה כאמינה ובד בבד, לבדוק את המחיר והאם הוא הוגן ומתאים לסוג המצבר של היצרנית. חשוב להתעדכן במחירון מצברים עדכני טרם אתם רוכשים מצבר וזאת בכדי לוודא שאינכם משלמים מחיר יקר מדי תמורתו.

סוג מצבר

חשוב לדעת כי כיום בשוק ניתן למצוא שני סוגים עיקריים של מצברים והם: מצברי חומצה עופרת ומצבי ליתיום. כאשר מצברי חומצה עופרת מהווים את הסוג הנפוץ והמקובל יותר והם מתאימים למרבית הרכבים. מצברי ליתיום הם מצברים קלים יותר והם מספקים יכולת אנרגטית יעילה יותר. בד בבד, הם יקרים יותר ויש לקחת זאת בחשבון.

קיבולת מצבר וסוג שימוש ברכב

יש לבחור מצבר שהקיבולת שלו מתאימה לדרישות של המערכות החשמליות ברכב שלכם. במקרה הזה כדאי לכם מאוד לבדוק את המפרטים המצויים בחוברת השירות של הרכב או להתייעץ עם איש מקצוע שמכיר היטב את התחום.

חשוב שתתאימו את המצבר בהתאם לאופי השימוש ברכב שלכם. אם אתם נוהגים בעיקר בערים ומפעילים לא מעט את המכשירים החשמליים הרכה לרבות: הרדיו, המזגן ועוד, הרי שכדאי לכם לבחור בסוג מצבר שיתאים בצורה מדויקת לשימוש שלכם. אם אתם נוהגים בעיקר למרחקים ארוכים, יש לבחור מצבר מסוג שונה ומתאים.

כיצד תתחזקו את המצבר ברכב שלכם?

תחזוקת מצבר מהווה דבר חשוב ביותר וזאת בכדי להאריך את חייו ולאפשר לו לשמש אתכם בצורה יעילה. הנה כמה דרכים שיסייעו לכם לשמור אל אורך החיים של המצבר שלכם: ראשית כל, יש לבצע בדיקה תקופתית למצבר שבה בודקים את רמת הנוזלים בתוך המצבר. במידה והמים ירדו בצורה משמעותית, כדאי מאוד להוסיף מים מזוקקים עד לקו המינימום אשר מצוין על המצבר. חשוב מאוד שתבדקו את רמת החשמל במצבר שלכם וזאת באמצעות מד חשמלי.

דבר נוסף שכדאי שתעשו הוא לנתק את כל המכשירים החשמליים לפני שאתם יוצאים מהרכב וזאת בכדי לשמור על אורך החיים של המצבר.

דבר חשוב נוסף הוא לבחור את המצבר הנכון עבור הרכב שלכם שכן, בחירת מצבר נכון יכולה להשפיע הן על הביצועים של הרכב שלכם והן על אורך החיים שלו. כמובן שחשוב מאוד לבחון היטב טרם בוחרים מצבר לרכב את סוג המצבר, את הקיבולת שלו, את סוג השימוש בו וכל תכונה נוספת שיכולה לסייע לכם לבחור את המצבר המדויק ביותר לרכב.

איזה סוגי מצברים ניתן למצוא?

בשוק המצברים ניתן למצוא שני סוגים עיקריים של מצבים שהם: מצברי ליתיום ומצברי חומצת עופרת. כל אחד מהמצברים הללו מציע מאפיינים ייחודיים והוא מתאים עבור שימושים שונים, מצברי חומצת עופרת הם המצברים המקובלים והנפוצים ביותר ברכבים כיום והם נחשבים כיום לבחירה טובה במרביתה מקרים שכן, המחיר שלהם נוח והביצועים שלהם טובים. המצברים הללו עשויים משני מרכיבים עיקריים שהם עופרת וחומצה. על אף שמדובר על מצברים גדולים יחסית, הרי שהיכולת האנרגטית הם מספקים היא טובה ביותר לצורך הפעלת הרכב.

מצברי ליתיום הם מצברים שמתאימים יותר לרכבי ספורט, רכבי יוקרה, רכבים היברידיים וכן רכבים חשמליים. ניתן למצוא אותם בעיקר ברכבים אשר מתבססים על טכנולוגיות מתקדמות. המצברים הללו מגיעים במשקל ובגודל נמוכים ובד בבד הם מספקים עוצמה גבוהה וזאת בשל תאי הליתיום שיש בהם.
בחירת המצבר המתאים לרכב שלכם צריכה להתבצע בצורה המדויקת ביותר ועל כן, אם אינכם יודעים כיצד לבחור את המצבר הנכון לרכב שלכם, חשוב מאוד שתתייעצו עם אנשי מקצוע מהתחום. כמו כן, אל תשכחו שכיום כבר אין צורך שתיגשו למוסך בכדי להחליף מצבר וכל שעליכם לעשות זה ליצור קשר עם חברה אמינה ומקצועית בתחום שירות החלפת מצברים לרכב ואנשי המקצוע יגיעו אליכם עם המצבר המתאים ויחליפו לכם אותו במקום.

מוגש מטעם izikway
  • עוד באותו נושא:
  • מצבר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully