וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טיפול טבעי בפסוריאזיס

מוגש מטעם אמיר קלי

עודכן לאחרונה: 15.8.2023 / 11:12

בין אפשרויות הטיפול השונות בפסוריאזיס, ישנה גם האפשרות של טיפול באמצעות רפואה משלימה, שאותה נכיר בהמשך המאמר

פסוריאזיס. freepik,
פסוריאזיס/freepik

מחלת הפסוריאזיס היא מחלה של מערכת החיסון, המביאה להתחלפות מוגברת של תאי עור. תגובה זו גורמת להיווצרות של נגעים יבשים אשר יכולים לגרום לתחושה של גרד ואף כאבים. מאחר ומדובר במחלה כרונית, אין לה מרפא, אך ישנם טיפולים יעילים אשר יכולים לסייע בהקלה משמעותית על הסימפטומים.

מהו פסוריאזיס?

כפי שציינו בפתיחת המאמר, פסוריאזיס או בשמה העברי ספחת, היא מחלה אוטואימונית, הגורמת לעור להתחלף בקצב מוגבר . התחלפות מהירה זו גורמת לתגובות דלקתיות והיווצרות של נגעים בעור, אשר יכולים להביא לתחושה מטרידה של גרד. מחלה זו מאופיינת בנגעים הנראים כמו קשקשים כסופים. ישנם תתי-סוגים של המחלה המתבטאים בעור בצורה מעט אחרת, במיוחד באזור שבו מופיעים הנגעים וגודלם.

מה יכול לגרום להתפרצות המחלה?

הגורמים להופעת המחלה עצמה אינם ידועים, אך הגורמים להתפרצות של פסוריאזיס יכולים להיות מתח נפשי, תגובה לנטילת תרופות מסוימות או תגובה של הגוף לנוכחות של חיידק הסטרפטוקוקוס. למשל, ספחת טיפתית מופיע לרוב אצל ילדים לאחר שהייתה בגופם נוכחות של החיידק. במקרים אלה, לרוב המחלה דווקא לא תהיה כרונית, אלא חולפת. יש לציין כי מחלה זו אינה מדבקת כלל.

כיצד ניתן לטפל במחלה?

מאחר וברוב המקרים פסוריאזיס היא מחלה כרונית, לא ניתן להעלימה לגמרי, אך באמצעות טיפול אפקטיבי ניתן בהחלט להביא להעלמות משמעותית של התסמינים השונים. ישנם טיפולים יותר מסורתיים להתמודדות עם תסמיני המחלה, כמו מריחה של משחות נוגדות דלקת ואף נטילת תרופות נוגדות דלקת. הקושי בטיפול זה הוא ששימוש לעיתים קרובות בתרופות ומשחות מסוג זה, עשוי להביא עימו תופעות לוואי לא נעימות ולא רצויות.

למרבה המזל, ישנה גם האפשרות לטפל בתופעה באמצעות טיפול טבעי לגמרי, המציע יעילות לצד הימנעות מתופעות הלוואי הלא רצויות . ישנן מספר שיטות של רפואה משלימה אשר יכולות לסייע בטיפול בספחת. מומלץ לשלב בין השיטות השונות כדי להעניק טיפול מקיף שיביא לתוצאה הטובה ביותר.

אחת השיטות לטיפול טבעי במחלה היא דיקור. טיפול בדיקור יכול לסייע בהרגעה של הגוף באמצעות שחרור של אנדורפינים וקורטיזול. כך למעשה הגוף יכול להתמודד בעצמו עם הדלקת בצורה יעילה יותר. כמו כן, הדיקור גם מרגיע ויכול למנוע התפרצות של המחלה בשל מצבי מתח.

שיטה נוספת היא טיפול באמצעות פורמולות של צמחי מרפא. באמצעות שימוש בחומרים פעילים הנמצאים בצמחים, המשמשים כנוגדי דלקת טבעיים, ניתן להפחית את כמות הנגעים בעור ואת תחושת הגרד.

לבסוף, השיטה השלישית אשר יכולה לסייע היא טיפול באמצעות משחות צמחיות. בניגוד למשחות הקונבנציונליות, את המשחות הצמחיות ניתן למרוח ללא הגבלה, כדי לאפשר הקלה בתסמינים בכל עת. כאשר משלבים את שלוש שיטות הטיפול יחד, ניתן לראות הפחתה משמעותית בתסמיני המחלה.

מוגש מטעם אמיר קלי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully