וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"צלילי הכליזמר" - דור העתיד של הכליזמרים

מוגש מטעם צלילי הכליזמר

עודכן לאחרונה: 15.6.2023 / 12:31

"צלילי הכליזמר" עם הסולן מקסים סולניקר הם זוכי תחרות הקלרינט הבינלאומית לשנת 2020. הם מופיעים בארץ ובעולם בפסטיבלים גדולים, אירועים נוצצים, הופעות משמחות ובטקסים רבים

הרכב "צלילי הכליזמר". ירון אמיתי,
הרכב "צלילי הכליזמר"/ירון אמיתי

מוזיקת הכליזמר היא מבין הבודדות בעולם שמצליחה לשמר מסורת ארוכת שנים, כששומעים אותה מייד מזהים אותה, את מקורותיה ושורשיה היהודים אירופאים והיא לוקחת אותנו הרחק בזמן לניגונים המסורתיים, למוזיקת התיאטרון, ליידיש ולחזנות היהודית- מוסיקה מרגשת, סוחפת, מלאת תיאטרליות בשילוב מקצבים בלקנים וצוענים.

מקסים סולניקר הקים את "צלילי הכליזמר"

the Sound of klezmer) ) ביחד עם עמרי ריבלין כבר בשנת 2012 והוא הולך בדרך המסורתית של הכליזמרים בהתמסרות ואדיקות למוסיקה שכל מהותה היא שימור מוזיקת נשמה יהודית טהורה.
מקסים החל את לימודי הקלרינט שלו בקונסרבטוריון קריית-ים בגיל 10 בליווי המורה רן נחום. בזמן לימודיו בקונסרבטוריון השתתף מידי שנה בסמינר למוזיקת עולם בגליל שם פגש את יוזם הסמינר גיורא פיידמן- אומן הקלרינט הבינלאומי שהפך למנטור אישי ומשמעותי בעיצוב דרכו המוסיקלית של מקסים וליווה אותו במשך שנים רבות. בהתמדה ובנחישות מקסים לא עצר והמשיך לסלול את דרכו גם דרך תזמורת צה"ל כסולן הכולל את התואר "מוזיקאי מצטיין" וקבלת מילגת לימודים. משם הוא המשיך ללימודי מוזיקה בירושלים שם פגש במורה שמהר מאד הפך למשמעותי עבורו בשם אילן שול- נשיא האקדמיה למוזיקה ומחול בירושלים שהוסיף רבות לאשכול המוסיקלי העשיר של מקסים. לימודיו של מקסים במסגרות השונות העמיקו את כישרונו והובילו אותו להפוך למורה בעצמו, להופיע בהופעות רבות ברחבי הארץ והעולם, להשתתף בפסטיבל הכליזמרים בצפת שנחשב הבית הראשוני למוזיקת הכליזמרים בארץ, ב"פסטיבל צלילים בעיר העתיקה" בירושלים, יצירת שלושה אלבומים: "גאטקעס", "enjoy klezemer" ועד להקמת ההרכב "צלילי כלי זמר" the sound of klezmerשהוציאו לאחרונה אלבום מהופעה חיה ב"פסטיבל הכליזמרים בצפת". "צלילי הכליזמר" מרבים להופיע ולהעניק את ייחודם המוסיקלי בכישרון רב ובלתי מתפשר על המוסיקה שניתנת לנגינה רק לנגנים שיודעים ומרגישים לעומק את מוזיקת הכליזמר ושורשיה ובכך ממשיכים לתת לה חיים על הבמה במלוא הדרה.

הרכב "צלילי הכליזמר". יח"צ,
הרכב "צלילי הכליזמר"/יח"צ

הרכב "צלילי הכליזמר" מביא עימו אל הבמה את רזי המוסיקה היהודית- מוסיקה עם נינוחות עתיקים שמשתמרים ומשתבחים מבלי להיכנע לשינויים ולהתפתחויות של המוסיקה בעולמנו כיום. מוזיקת הכליזמר נולדה בעיקר מצלילים חסידים, בלקנים וצוענים בשילוב צלילי ג'אז ופלמנקו. כשמקשיבים למוסיקת הכלי זמר לא מרגישים שהיא מיושנת ולא מעודכנת, המקצבים הסוחפים והייחודים רק לה מחזירים ומחברים אותנו ישר ללב, הגוף מתחיל להתנועע במהירות כאילו כבר ידע את הצלילים בתוכו. כליזמרים לא זקוקים לחידוש ו"טרנדיות", זהו ז'אנר בפני עצמו שמנוגן כבר מאות שנים.

עד כמה שמוסיקה זו טבועה בכל אוזן, היכולת להפיק מופע כליזמרים מוצלח דורש כישרון וטכניקה בהפקת צלילים ומלודיות מורכבים למדי- מקצבים ומעברים מהירים שיוצרים סיפור מוסיקלי ומופע תיאטרלי סוחף שלא משאיר את הקהל אדיש בשום אופן.

הרכב "צלילי הכליזמר" מופיעים ברחבי הארץ ובעולם, בפסטיבלים, טקסים וכל סוגי השמחות, הם נעמדים על הבמה עם מנת צלילים גדושה של מוסיקה חסידית ומוסיקה ישראלית מעובדת בקפידה שמולידה מופע וירטואוזי, תיאטרלי סוחף מלא בשמחת חיים. צלילי הכליזמר מלווים את הטקסים ב"יד ושם בירושלים" במשך השנה בקונצרטים מרגשים המשלבים את הצלילים היחודיים עם כלי הנגינה האותנטים שמותחים את מיתרי הלב, נוגעים בעומק הנשמה היהודית שזוכרת את עברה ונוגעת בשורשיה וכאביה, מחברת ומאחדת בין המאזינים השונים.

כחלק מהשתתפותם בטקסים ב"יד ושם" נשלחו "צלילי הכליזמר" מטעם "יד ושם" לייצג את מדינת ישראל ולנגן במהלך טקס פתיחת תערוכת הקבע לזיכרון השואה במחנה ההשמדה אושוויץ במעמד ראש ממשלת ישראל וראש ממשלת פולין.

מבין כל הופעותיהם המרובות הם גם ייצגו את ישראל בכבוד רב בפסטיבל כליזמר בינלאומי בעיר נירנברג שבגרמניה, השתתפו בפסטיבל הקלרינט הבינלאומי בנובמבר 2020 וזכו במקום הראשון . בעקבות זכייתם המרגשת בתחרות הם הוציאו קליפ חדש, מושקע וסוחף לקטע "בואו נהיה שמחים" בשיתוף נגנים נוספים מלבד חברי ההרכב בעקבותו הוזמנו להשתתף בפסטיבלים בינלאומיים אחרים שונים ברחבי אירופה בינהם "summerwinds munsterland"-פסטיבל כלי נשיפה יוקרתי שנערך בגרמניה והיד עוד נטויה, הם לא מפסיקים להתלהב וליצור. כשמכירים אותם קצת יותר לעומק מקרוב מגלים אנשים מלאי כישרון בעלי חיבור מיוחד לז'אנר שדורש מיומנות וחיבור מאין כמותו למנגינות והמלודיות הכליזמריות.

הרכב "צלילי הכליזמר". הדס פרץ,
הרכב "צלילי הכליזמר"/הדס פרץ
הרכב "צלילי הכליזמר". יח"צ,
הרכב "צלילי הכליזמר"/יח"צ

ההרכב מונה ארבעה מוזיקאים בעלי כישרון רב שיוצרים ומחברים יחד צלילים שחודרים לגוף ולנשמה מתוך כלי המוזיקה האופייניים להרכב מוסיקלי שכזה. לצד מקסים סולניקר סולן הלהקה שמנגן על הקלרינט עומדים חבריו להרכב: עמרי ריבלין השותף שלו (שאיתו גם הקים את ההרכב) אותו תפגשו בנוכחות מרשימה ומשמחת בנגינת האקורדיון- כלי נגינה שהוא חלק בלתי נפרד ממוזיקת הכליזמר. עמרי הוא מוזיקאי, מורה, מלחין ונגן פסנתר, בעל כישרון וניסיון רב בהפקות מוזיקליות שונות. עמרי הוא המנחה, המעבד והמנהל המוזיקלי של ההרכב.

יאיר סתוי מוסיף את ייחודו על הקלידים בהרכב: יאיר הוא מוסיקאי רב גוני, מלחין, מפיק, פסנתרן, בעלים של אולפן ההקלטות "לירי" המלווה זה למעלה משלושה עשורים את תעשיית המוסיקה הישראלית, הן כיוצר והן כנגן ומעבד.

ניר סגל מעניק את המקצב הנדרש להרכב על התופים וכלי ההקשה: החל את דרכו בגיל צעיר בתזמורות נוער ולאחר הצבא החל לנגן עם אמנים רבים מוכרים, הוא מלמד, מקליט עם מיטב האומנים ומופיע עם הרכבים שונים בינהם "צלילי הכליזמר".

כל אחד מהם מעניק את נוכחותו דרך כלי המוזיקה וביחד הם יוצרים הרמוניית כליזמרים יחודית וסיגנונית והמופע יוצא משובח בלתי נשכח.

אם שאלתם את עצמכם לאילו אירועים מזמינים את "צלילי הכליזמר" בנוסף להופעותיהם בהיכלי התרבות ובפסטיבלים שונים בארץ ובעולם: ובכן, לכל אירוע וטקס שיכול לעלות על רוחכם: חתונה, בר/בת מצווה, ברית וכל אירוע משפחתי אחר, גם לאירועים וטקסים רשמיים, עסקיים, השקות ועוד ועוד...

לפרטים נוספים מוזמנים לאתר

מוגש מטעם צלילי הכליזמר
  • עוד באותו נושא:
  • כלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully