וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על בלוגרית האוכל והחלון במטבח: כך נמנעה עוגמת נפש ברכישת דירת קבלן

מוגש מטעם NEO

עודכן לאחרונה: 12.6.2023 / 11:02

אין עוגמת נפש יותר גדולה מלרכוש בית שלא מתאים לרוכשים. פשוט אין. רוכשים משקיעים את החיים שלהם, קונים דירה במיליונים, ומגלים שהם מקבלים דירה שאינה מתאימה להם, לא בפרמטרים שלה ולא במפרט הטכני שלה. והם סובלים, והרבה

זהו סיפורה של בלוגרית אוכל שתכננה לרכוש דירת קבלן וגילתה ברגע האחרון כי בפועל, הדברים המרכזיים שהובילו אותה לחתום על חוזה רכישת דירה, אינם כפי שהוצגו לה בתוכנית המכר השיווקית שנמסרה לה במשרד המכירות של הקבלן.

רכישת דירה. freepik,
לא חותמים על חוזה לפני בדיקה מקיפה של המפרט הטכני של הדירה/freepik

חשוב לדעת - המפרט הטכני של הדירה אינו זהה לתוכנית מכר שיווקית

המידע המקצועי ניתן לכם על ידיי עו"ד אופיר יוספי, מנכ"ל NEO - המרכז לייעוץ נדל"ן, אשר עורך בדיקות התאמה יסודיות לדירות קבלן לפני רכישה, בדגש על המפרט הטכני.

את הסיפור הזה לעולם לא אשכח - הגיעה אלי לייעוץ לפני רכישת דירה משפחה מקסימה, זוג ו-3 ילדים. "אנחנו הולכים לעשות צעד ענק" אמרו. "לרכוש דירת 6 חדרים מרווחת, בעלות של 3.5 מיליון ₪."

אכן, מדובר ברכישה הכי גדולה שיעשו בימי חייהם, עם התחייבויות כלכליות עשרות שנים קדימה.
התחלתי את הפגישה איתם באפיון הצרכים האישיים שלהם, כי אי אפשר לבדוק סתם דירה באופן כללי. הבדיקה צריכה להיעשות עם דגש מקסימלי על הרצונות והציפיות של הרוכשים מהדירה. זהו אחד היתרונות החשובים של השירות שאני מעניק.

שאלתי אותם מדוע הם עוברים דירה, ומה הם מצפים לקבל מהדירה החדשה שלהם, שבה הם משקיעים סכום עתק. היה חשוב להם שהדירה תהיה מרווחת, שיהיה חדר לכל ילד וחדר עבודה לאב המשפחה - 6 חדרים סך הכל.

"אוקי, מה עוד?", שאלתי.

"אני בלוגרית אוכל מצליחה, בעלת ערוץ טיקטוק עם עשרות אלפי עוקבים, ועיקר העבודה שלי היא מהבית. מהמטבח. זאת המהות שלי - אני משמחת אנשים באמצעות האוכל, זאת העבודה והתחביב שלי ביחד", אמרה אם המשפחה. "את רוב שעות היום אני מבלה במטבח, בצילומים של מתכונים. בחרתי דווקא בדירה הזאת כי ראיתי שהחלון של המטבח גדול ורחב, כזה שמכניס הרבה אור למטבח ויעניק לי תאורה מצוינת לצילומים. כמו כן, אין יותר כיף מלבשל כשמולך חלון עם נוף מהמם ואוויר - זה נותן לי השראה ליצירת מתכונים חדשים."

"כמו כן," הוסיפה - "חשוב לי כמובן שיהיה מטבח גדול ומאובזר. נציג הקבלן אמר לי שמקבלים כאן מטבח מעל הסטנדרט הקיים."

ביקשתי מהם את החומר של המפרט הטכני, על מנת שאבצע להם בדיקה מקיפה. הם מסרו לי את תכנית המכר השיווקית, שלצידה כתוב "עיקרי מפרט טכני". מבחינתם הדירה נראית מהמם והם נדלקנו עליה ממש.

"חברים," אמרתי, "נראה לכם שאתם הולכים לשלם 3.5 מיליון שקלים, ומתבססים על תוכנית מכר צבעונית שיווקית שכתובים בה "עיקרי מפרט טכני"???".

כשהנוף הפתוח שאתם מצפים לו מתחלף במסתור אלומיניום מדכא. יח"צ,
כשהנוף הפתוח שאתם מצפים לו מתחלף במסתור אלומיניום מדכא/יח"צ

פניתי לנציג הקבלן וביקשתי לקבל לידי את כל המסמכים הקשורים למבנה הדירה, באופן מלא וברור, בהתאם לצו המכר. ערכתי בדיקה יסודית, כראוי לעסקה של מיליונים, וחשכו עיני.

המפרט של המטבח היה בפועל כל כך עלוב, והשטח של המטבח היה כל כך קטן, עד כדי כך שניתן להגיד שהדירה נמכרת פשוט בלי מטבח! הם היו צריכים לשריין 100,000 ₪ לפחות לשדרוג המטבח! וזה לא הכל.

אמרתי לבלוגרית החביבה, שעם כל הכבוד לכך שהיא נדלקה על הדירה - "זאת לא הדירה שתוכלי לממש בה את המהות שלך ואת האהבה שלך לבישול."

הפניתי את תשומת ליבה, שעל כל חלון המטבח של הדירה שלה (ועל כל טור הדירות בבניין הזה) בנוי מסתור מאלומיניום, שבעצם חוסם את החלון. לא יהיה לה לא אויר ולא נוף, והיא תיאלץ לעמוד כל היום מול פסי אלומיניום. לא רק זה, המסתור הזה הוא בעצם מסתור מזגנים, וכל מנועי המזגנים של הדירה מיועדים להיות מותקנים שם - מה שיגרום לרעש בצילומים ופליטה של חום מהמנועים.

"זה אמנם לא מופיע בתוכנית המכר השיווקית הצבעונית", אמרתי, "אבל המסתור כן מופיע בתוכנית המכר המצורפת לחוזה ובמפרט הטכני. אומנם מופיע מאוד בקטן ולא בצורה הכי ברורה - אבל מופיע, ולא היית יכולה לבוא בטענות לאף אחד..."

כשהם אומרים 6 חדרים, למה הם מתכוונים?

"ויש לי עוד משהו להגיד לכם לקינוח (אם כבר מדברים עם בלוגרית אוכל) - הדירה שאתם קונים, המוצגת לכם כדירת 6 חדרים היא בפועל דירת 4 חדרים ועוד שני חצאי חדר, ולא 6. יש לכם 2 חדרים, שלפי התקן הם חצאי חדר, ולא חדר מלא. רק שתדעו על מה אתם משלמים…"

את המבט שלה לא אשכח לעולם. זה היה מבט של חרדה רק מלדמיין מה היה קורה להם אילו היו קונים את הדירה הזו בלי לבדוק באופן יסודי את הפרמטרים שחשובים להם מצד אחד, ומצד שני אנחת רווחה כל כך גדולה והקלה שהסיוט הזה לא התממש, ויש להם כרגע הזדמנות נוספת לבחור דירה כמו שצריך - עם ידע והבנה ועם בדיקה יסודית ומקצועית.

בסופו של דבר מצאנו להם דירה שענתה על הצרכים שלהם - 6 חדרים אמיתיים, עם מטבח משודרג ומאובזר ועם חלון מטבח שאינו חסום... מאז נוספו לה עוד כמה עשרות אלפי עוקבים בטיקטוק....

עו"ד אופיר יוספי, מנכ"ל NEO - המרכז לייעוץ נדל"ן. מורן ניסים,
עו"ד אופיר יוספי, מנכ"ל NEO - המרכז לייעוץ נדל"ן/מורן ניסים

אל תיגשו לבד לרכישה המשמעותית של חייכם

זה רק סיפור אחד מתוך מאות מקרים שאני מלווה ומכיר.

רכישת דירה היא צעד כל כך מורכב - צריך לדעת, להבין ולהיות בקיא בכל כך הרבה חומר ופרטים, ולאנשים מצוינים בתחומם ככל שיהיו, פשוט אין את הידע הזה ואת הניסיון הזה. כל פרט קטן יכול להיות עם משמעות אדירה שתשפיע על איכות החיים של הרוכשים, ורק למי שיש ניסיון עשיר וידע רב והוא יודע להסתכל על התמונה הכוללת, יש את היכולת לזהות את הפרטים האלה.

אני אוהב את מה שאני עושה, זה נותן לי סיפוק עצום ואני רואה בעבודה שלי שליחות של ממש.
ביליתי כעשור בעבודה לצד קבלנים, בהנחיית מכירה של דירות רבות. הניסיון הרב הזה סיפק לי ידע מקיף על התחום מכל נקודת מבט אפשרית. יש לי הבנה טובה של הגורמים המכריעים שיש לקחת בחשבון וכיצד ניתן לוודא שהקונים לא ימצאו את עצמם במצב, בו הם רוכשים דירת קבלן מבלי לדעת מה התמורה האמיתית שהם מקבלים עבור התשלום.

פיתחתי גישה שיטתית, כאשר השלב הראשוני, כאמור, הינו הערכת הצרכים של הרוכשים עצמם. הדבר כרוך בהבנת הצרכים הספציפיים שלהם, הבנת העדפותיהם וזיהוי מה חשוב יותר או פחות עבורם. בסופו של דבר, המטרה היא להבטיח שלדירה שהם מתכוונים לקנות תהיה התאמה מושלמת לדרישותיהם.

תכופות פונים אליי קונים עם עניין ברכישת דירה מקבלן מסוים. עם זאת, לאחר בדיקה מעמיקה, הם מגיעים לא פעם להבנה שהדירה שנבחרה אינה מתאימה להם. לחילופין, במהלך הבדיקה אנו עשויים לגלות חוסרים או צורך בשדרוגים שונים שנדרשים בתוך הדירה. חלק מהרוכשים עדיין עשויים לבחור להמשיך ברכישה, אך רק בתנאי שהקבלן יסכים להוזיל עבורם את המחיר בצורה משמעותית. זהו כלי רב עצמה אל מול הקבלן שמשרת את הלקוחות שלי נאמנה וחוסך להם עשרות אלפי שקלים.

למידע נוסף אודות ייעוץ וליווי מקצועי טרם עסקת רכישת דירה מקבלן (וגם לאחר הרכישה)
חייגו 050-7662111' target='_blank'} onclick="document.dispatchEvent(new CustomEvent('walla-tiny-tel-click', {detail: {tel: '050-7662111'}}))">050-7662111 או השאירו פרטים באתר ונחזור אליכם

מוגש מטעם NEO
  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully