וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלם: סיפור הסינדרלה של מהנדס המכירות של ישראל

מוגש מטעם אלכס גורבצ'וב

עודכן לאחרונה: 3.5.2023 / 15:36

הוא נזרק מכל מסגרת אפשרית, כנגד כל הסיכויים הוא חולל מהפך והפך לאיש עסקים עם חברות שמכניסות מיליונים בשנה בזכות מודל המכירות שפיצח. שוחחנו איתו כדי לגלות מה סוד הקסם ואיך כל עסק יכול להשתמש במודל הזה

אלכס גורבצ'וב. אילי אלפייה הפקות,
אלכס גורבצ'וב/אילי אלפייה הפקות

נקודת הפתיחה של אלכס לא הייתה זוהרת: מערכת החינוך ויתרה עליו, הצבא שיחרר אותו, ומעסיקים לא ששו לגייס אותו לשירותיהם. באופן מעורר השתאות ועם חוזק פנימי בלתי נלאה, כשכל הסיכויים נגדו, הוא הפך לאיש עסקים מצליח ולמהנדס מכירות יחיד מסוגו בישראל. פגשנו אותו לשיחה שבה שמענו סיפור משנה חיים, שבה הוא מסביר איך כל אחד מאיתנו יכול לשנות את חייו מהקצה אל הקצה. הראיון המצולם המלא בוידאו כאן

בן 16 ללא שום מסגרת ו"ללא עתיד"

כשאלכס היה בכיתה י"א בבית הספר התיכון, מערכת חינוך החליטה שמדובר בתלמיד בעייתי ללא עתיד, ולמעשה ויתרה עליו לחלוטין. לאחר 10 שנות וחצי לימוד, הוא מצא את עצמו ללא מסגרת. לאחר שנה וחצי כשהתגייס בתקווה למציאת משמעות בחיים בזכות מסגרת צבאית - קיבל דחייה מטלטלת נוספת כששיחררו אותו בשנה הראשונה לשירותו הצבאי כך שלא הגיע אפילו לדרגת רב"ט.

"פעם לוחמת אחת אמרה לי 'תמיד תישאר אתה, עם החוצפה והקסם שלך, העולם אוהב אמת' - הלוחמת הזאת היא אמא שלי"

"היה לי אבא מזעזע, ומאמא שלי שאבתי את הכוחות הפנימיים שלי", מספר לנו אלכס. "פעם לוחמת אחת אמרה לי 'תישאר אתה, יחד עם כל החוצפה והקסם שלך, העולם אוהב את האמת' - הלוחמת הזאת היא אמא שלי. ובגלל זה תמיד איפשרתי לאופי האמיתי ולחוצפה שלי לצאת החוצה. היום קל לראות שזאת הייתה החלטה נכונה, אבל בתור נער צעיר, זרקו אותי מכל מקום אפשרי", הוא מספר. "הרגשתי חסר תועלת בעולם הזה, פשוט כלום ושום דבר, חסר משמעות, בלי זכות קיום".

אלכס גורבצ'וב. אילי אלפייה הפקות,
אלכס גורבצ'וב/אילי אלפייה הפקות

נכשלתי בכל דבר, ניסיתי להתאבד ואפילו בזה נכשלתי

בשלב מסויים בחייו, חלחלה לאלכס המחשבה שלא מגיע לו לחיות בעולם ובשלב מסוים הוא אפילו ניסה להתאבד. "זה מצחיק אבל גם בזה נכשלתי", הוא משתף באומץ ובחיוך. "את התקופה שהייתה אמורה להיות השנים הכי יפות, כשכל

החברים שלי יוצאים, מבלים ונהנים מהחיים,אני חייתי בתחושת כישלון שהשתלטה עליי לחלוטין". בגיל 21 הוא מצא את עצמו בלי בגרות, בלי 12 שנות לימוד, בלי תואר ואפילו ללא שירות צבאי מלא. "כל בוקר קמתי בתחושת ריקנות כשאין לי מושג באיזה כיוון ללכת, בימים מסויימים חשבתי שככה אני אגמור את החיים שלי".

תחילתו של עידן חדש

בגיל 22, הגיעה נקודת המפנה כשאלכס התחיל לצעוד לעבר הייעוד המקצועי שלו: "התחלתי לעבוד במכירות וכל הזמן הייתי בסכנת פיטורים, כי אשכרה לא הצלחתי למכור כלום. אני יושב במוקד מכירות, כולם מקבלים 100-150 לידים ביום, ואני כלום. בנקודה הזאת, שבתחילת המשמרת, כולם שווים. אחרי שמונה שעות עבודה הם דופקים מכירות של 10-20 אלף שקלים ביום, ואני עושה אולי 4 אלף בשבוע. אמרתי לעצמי 'במה הם שונים ממני? נמאס לי מזה שנמאס לי! הרגשתי שאני קורבן של החיים, אפס מאופס, סמרטוט רצפה".

התפנית: מסכנת פיטורים מתמדת - לעובד המצליח בחברה

לאחר כשלונות חוזרים ונשנים בעבודת המכירות אליה התקבל, חלה התפנית. "שוב כמעט פיטרו אותי, עברתי שיחת שימוע שבה אמרו לי שאוהבים את החוצפה שלי, אבל זה לא עוזר כשאני לא מביא שום תוצאות. נציגים אחרים מכניסים מאות אלפי שקלים בחודש ואני אולי מגרד את העשרים אלף. בנקודה הזאת, הייתי מומחה בלהיות 'קורבן של שיחות שימוע', אבל משהו בתוכי הרגיש אחרת, הרגשתי עמוק בפנים את המפלצת שבפנים שהולכת לפרוץ החוצה. ידעתי שזה עניין של זמן ואמרתי לעצמי 'זהו אלכס, מעכשיו אתה לוקח שליטה על החיים שלך'. התסכול שבעבע באלכס שלח אותו לחקירה עצמית ומקצועית: "התחלתי לחקור, לקרוא ספרים על החיים ועל פסיכולוגיה, לקחתי קורסים, שמעתי הרצאות, חקרתי כל פיסת מידע שתעזור לי להבין איך לוקחים שליטה, זה עלה לי המון כסף ונכנסתי שוב למינוס, אבל אמרתי 'אני מתאבד על זה, אני עושה כל מה שאני יכול'. ואכן, השינוי לא איחר להגיע. תוך שלושה חודשים אלכס הפך למספר 1 בחברה שכמעט פיטרה אותו מספר חודשים לפני כן. עם ההצלחה הגיע כמובן גם הכסף הגדול, ואלכס התחיל להרוויח בממוצע בין 20 אלף ש"ח בחודש. ההבנה שהוא טוב במה שהוא עושה התחילה לחלחל כשהסביבה התחילה להגיב לנתונים המפתיעים שלו: "פתאום אני מוצא את עצמי מייעץ לעובדים החדשים ששואלים אותי שאלות ורוצים ללמוד ממני. אחרי העובדים החדשים, הגיעו גם העובדים הוותיקים שניסו להבין מה קרה, איך עברתי את השינוי הזה ואיך גם הם יכולים לעשות את זה".

אלכס גורבצ'וב. אילי אלפייה הפקות,
אלכס גורבצ'וב/אילי אלפייה הפקות

"כשהבנתי שאני שווה חצי מיליון שקל בחודש - עזבתי והקמתי את החברה הראשונה שלי"

בנקודת הזמן הזאת, אלכס כבר מבין שהוא פיצח משהו: "אחרי שנה של הצלחה מסחררת, מאות אלפים בבנק, עם הכנסות של חצי מיליון ש"ח בחודש, הגעתי למסקנה שהגיע הזמן לעזוב ולפתוח מוקד משלי. אם אני מכניס לחברה כ-200 אלף שקלים בחודש, מייעץ לכל העובדים במשרד, אז למה שאני לא אעשה את זה בעצמי? אני מרוויח מאות אלפי שקלים בחודש והעובדים מאמצים את מודל המכירות שלי ומצליחים פי כמה וכמה - התובנה הזאת הביאה לי בעיטה בתחת והחלטתי לעזוב ולהקים את החברה הראשונה שלי".

הצלחה מהרגע הראשון: החברה הראשונה של אלכס מכניסה 4 מיליון ש"ח בשנתיים

בחודש אפריל 2018, כשהוא רק בן 24, סימן אלכס את החודש האחרון שלו כשכיר במדינת ישראל. הוא פתח חברה משלו, שתוך שלושה חודשים עלתה מעבר לכל הציפיות, עם משרדים בהרצליה פיתוח שמשקיפים לים, עשרות עובדים, ציוד משרדי והרבה אמביציה. "תוך שנתיים הגעתי כבר למחזור של 4 מיליון ש"ח. בגיל 26 כבר פתחתי את החברה השנייה וקניתי לעצמי את הדירה הראשונה", הוא מספר. מעבר להצלחה המקצועית והכלכלית, בפעם הראשונה בחייו אלכס הרגיש ראוי, חי, נושם ובועט. "החיים השתנו. מצאתי את עצמי מלא אנרגיה ותשוקה, והכי חשוב שמצאתי את המקום שלי בעולם, מצאתי את הייעוד שלי. הייתי קם כל בוקר עם בביטחון, באנרגיות והכי חשוב עם משמעות. מה שהכי ריגש אותי ונתן לי תחושת סיפוק זה לקחת בן אדם, להפוך לו את המוח ולשנות לו את החיים בדיוק כמו ששיניתי את חיי". כשהוא צועד על המסלול המקצועי שלו בביטחון מלא, אלכס התחיל להעביר אנשים ללא ניסיון במכירות, תהליכים אישיים והפך אותם למצליחנים. "בין אם אלה מלצרים, שליחים, מאבטחים, שכירים מכל העולמות המקצועיים ללא ניסיון, ושלא התקבלו לעבודות בתחום המכירות, הפכתי אותם לעובדים שמרוויחים סכומים שהם רק חלמו עליהם". בראיון וידאו מצולם אני חושף את מודל המכירות שלי

המהפכה שעובדת: ""יום אחרי שמקבלים את הידע שלי - מתחילים להכניס כסף"

היום, אלכס עובד מול בעלי עסקים עצמאיים, מכל הגדלים והסוגים, ומכל מגוון הקשת העסקית, ביניהם, מאמני כושר, תחום הביוטי, חנויות, מטפלים ועוד. בנוסף, הוא מרצה מבוקש שמוזמן להרצות ולחלוק את הידע העשיר שלו בפלטפורמות שונות בתחום העסקים כגון סוכנויות ביטוח, משרדי נדל"ן והרצאות שהוא עורך לקהל הפתוח אחת לרבעון. בזמן שרוב הקולגות שלו נושאים בתואר "מנטורים", אלכס מציע גישה שונה, מרעננת ובעיקר פרקטית שלא נראתה עדיין בארץ. "היום כולם מלמדים מכירות, אבל לצערי כולם גרועים", הוא מספר. "אני באתי לעשות מהפכה בתחום המכירות, ואת זה אני עושה על ידי כך שאני מלמד את התכל'ס. יום אחרי שמקבלים את הידע שלי - אנשים מתחילים להכניס כסף. רוב האנשים בארץ לא מבינים את הרבדים והעומקים של תחום המכירות, הם מאמינים שמכירות זה משהו שטחי, ופה בדיוק הבעיה. כולנו, כל בני האדם, מונעים מרגשות וצרכים, והידע שלי מושתת על זה. בשורה התחתונה: אם מישהו אומר לך שהוא יחשוב על זה, הוא לא נותן בך אמון ורוב הסיכויים שלא יסגור איתך עסקה".

שיטת גורבצ'וב: " זה מה שאני יודע לעשות - להחזיר את השליטה לחיים שלנו"

הגישה והשיטה ששפיתח אלכס ושאותה הוא מעביר לעצמאים, היא שיטה שונה ומיוחדת בנוף המקומי של ישראל. השיטה עובדת על מיינדסט, מנטליות ועבודה עצמית שמגיעה בעיקרה מהראש, ולאו דווקא מכישורים כאלו או אחרים. "אנשים חייבים לזכור שהם יכולים לשנות הכל ולהפוך את החיים שלהם מהקצה לקצה", הוא מספר. "אני, שהייתי במקום הכי נמוך שאפשר להיות, עם דיכאונות, ניסיון התאבדות, חסר כל וחסר ישע, הצלחתי לשנות את החיים שלי מהקצה לקצה, וזה מה שאני רוצה לעשות ויודע לעשות - להחזיר את השליטה לחיים שלנו".

כדי להבין את השיטה, להכיר את החלקים שקיימים בכל אחד מאיתנו ולהכניס אותם לפעולה - כדאי לעקוב אחרי אלכס, שם הוא משתף טיפים וסודות, ומבטיח שמשם מתחיל השינוי החשיבתי שמוביל לשינוי המקצועי והאישי. השיטה פותחת ומגלה עולם חדש שבצורה חד משמעית, כפי שמשתקף מהסיפור האישי שלו - משנה חיים.

כששאלנו אותו על משפט לסיום, הוא הפתיע כשדיבר על אחרים ולא עצמו: "הלוואי והיה לי מי שיכוון אותי בהתחלה ויחסוך לי שנים של כאבי לב. כשקראתי ספרים ושמעתי הרצאות, הייתי בהלם, אמרתי לעצמי "איך מגיע בנאדם ונותן לך את כל ניסיון החיים שלו תוך כמה שעות, איך לא כולם משתמשים בזה? אז אני רוצה להגיד לכל מי ששומע או קורא, הניסיון שלי יכול לחסוך לכם מאות אלפי שקלים ושנים של חרדות ודיכאונות. מודל המכירות שלי עוזר לכל אחד בכל תחום,

מעצמאי קטן ועד לחברה גדולה. אל תהיו גרועים כמו אלכס של פעם: תפתחו אוזניים, תקשיבו טוב לעצות שאני ואחרים ברמה הזאת נותנים, וזה יעשה לכם רק טוב".

אתר אינטרנט + מדריך חינמי לכל עסק בכל שלב

האינסטגרם של אלכס

מוגש מטעם אלכס גורבצ'וב
  • עוד באותו נושא:
  • עסקים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully