וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיצוב המטבח בעזרת שימוש בצבעים ומרקמים

מוגש מטעם תכלת מטבחים

עודכן לאחרונה: 8.3.2023 / 15:32

למטבח חלק משמעותי בעיצוב הבית לכן העיצוב שלו צריך לשקף את הלך הרוח הרצוי

תכלת מטבחים. תכלת מטבחים,
תכלת מטבחים/תכלת מטבחים

אמנם הפונקציונליות שבמטבח היא חיונית, אבל אין סיבה שהמטבח לא יהיה גם אסתטי וגם פונקציונלי. אחת הדרכים לעצב מטבח "עם אופי" היא באמצעות שימוש בצבעים ומרקמים.

צֶבַע

לצבע יכולה להיות השפעה משמעותית על המראה והתחושה הכללית של המטבח. יש אינספור אפשרויות צבע לבחירה, לכל אחת יתרונות וחסרונות ייחודיים משלה.בין אם בוחרים בגוון נועז או בגוון שקט יותר ונייטרלי, הצבע שייבחר יקבע את הטון לחלל.

צבעים נועזים ובהירים כמו אדום, צהוב וכחול מכניסים אנרגיה וייחודיות לעיצוב המטבח, וניתן להשתמש בהם כדי ליצור אווירה כיפית ומלאת חיים, לצבעים הללו חיסרון אחד מובהק, בגלל שהם כל כך נועזים, יש סיכוי גדול שיימאס לנו מהם. לכן אם רוצים צבעים נועזים כאלו, מומלץ לבחור דברים קטנים בצבעים הנועזים, כאלה שניתן להחליף בקלות כמו למשל כיסאות או מכשירי חשמל.

צבעים ניטרליים כמו למשל לבן, אפור או בז', או מטבח שמנת אלו צבעים אשר מספקים מראה קלאסי ונצחי שניתן לשלב עם מגוון טקסטורות שונות על מנת להוסיף עניין ועומק, מומלץ שהצבעים האלו יהיו הבסיס לכל מטבח, בגלל שהם ניטרליים ואין בעיה לשלב איתם כל צבע שרוצים.

גווני אדמה כמו מטבח ירוק ומטבחים בגווני אדמה חום יוצרים תחושה חמימה ומזמינה, בעוד שצבעי פסטל כמו ורוד ולבנדר מספקים אפקט רך ומרגיע. בסופו של דבר, הצבע הנבחר צריך לשקף את הסגנון וההעדפות האישיות בעל המטבח, תוך התחשבות במראה הכללי ובתחושה שרוצים ליצור במטבח.

מרקם וטקסטורות

המרקם הוא היבט חשוב שיש לקחת בחשבון בעת עיצוב המטבח. על ידי הוספת טקסטורות ומרקמים שונים, ניתן ליצור חלל דינמי ומושך מבחינה ויזואלית.

אחת הדרכים להוסיף טקסטורה למטבח היא באמצעות חומרים שונים, לכל חומר גלם יתרונות וחסרונות, והבחירה בשימוש של חומרי הגלם יקבעו את הטון של המטבח. גימורי עץ נותנים תחושה של מטבח כפרי, וחמים. מתכת ואבן מנגד נותנים תחושה של ניקיון וקצת קרירות. לכל אחד מהמרקמים הללו ישנן טקסטורות ייחודיות שיכולות לעבוד יחד כדי ליצור מראה יפה ומגובש.

דרך נוספת להוסיף טקסטורה היא באמצעות אריחים. אריחים מגיעים במגוון צורות, גדלים צבעים וטקסטורות, וניתן להשתמש בהם כדי ליצור כיסוי אחורי או קיר מאפיין. ניתן לבחור בין גימורים מבריקים או מט, צבעוניים או לבנים ואפילו לבחור אריחים בעלי מרקם המוסיף עומק ומימד לעיצוב המטבח.

תכלת מטבחים. תכלת מטבחים,
תכלת מטבחים/תכלת מטבחים

הפרטים הקטנים

כשמדובר בשימוש בצבע ובמרקם כדי לשפר את עיצוב המטבח, הפרטים הקטנים חשובים. מומלץ להוסיף נקודות צבע עם מכשירי חשמל קטנים, כלי אוכל ואביזרים. זוהי דרך קלה (ובמחיר סביר) להוסיף אישיות ועניין לחלל

המטבח. בנוסף לכך, אם נמאס מהצבע שנבחר, זאת לא בעיה לשנות אותו. הרבה יותר קל להחליף אביזרים קטנים כמו כלי חשמל או כלי אוכל מאשר לצבוע את הארונות או הקיר מחדש.

באופן דומה, פרטים קטנים כמו גופי תאורה יכולים גם להשפיע רבות על המראה והתחושה הכללית של המטבח. בחירת ידיות צבעוניות או ידיות ייחודיות לארונות ולמגירות יכולה להוסיף מגע של אישיות, בעוד שבחירת גופי תאורה אמינים יכולה לספק וגם יתרונות פונקציונליים וגם אסתטיים.

תכלת מטבחים. תכלת מטבחים,
תכלת מטבחים/תכלת מטבחים

לסיכום

השימוש בצבע ומרקם כדי לשפר את עיצוב המטבח, יכול להיות מהנה ויצירתי, על ידי התנסות עם גוונים, חומרים ופרטים שונים, ניתן ליצור מטבח שהוא גם יפה וגם פונקציונלי. הכי חשוב, ליהנות מהדרך ולהינות מעיצוב המטבח.

מוגש מטעם תכלת מטבחים
  • עוד באותו נושא:
  • מטבחים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully