וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טיול בטורקיה - דווקא עכשיו?

מוגש מטעם רדיוס

16.2.2023 / 11:24

למרות האסון שהמיטה רעידת האדמה, טורקיה היא אחת המדינות היפות בעולם. היא שוכנת על קו התפר שבין אסיה לאירופה, ומציעה פלאי טבע מדהימים שאין בשום מקום אחר. בצד הטיול, אפשר גם לתרום לנפגעי הרעש שפקד את המדינה

טורקיה היא אחת המדינות היפות בעולם. היא שוכנת על קו התפר שבין אסיה לאירופה, ומציעה פלאי טבע מדהימים שאין בשום מקום אחר. רעידת האדמה שהתרחשה בשבוע שעבר, אשר גבתה את חייהם של רבים, מעמידה את העם הטורקי במשבר אנושי, מדיני וכלכלי. יוזמה חדשה ואמיצה, מוציאה טיולים לטורקיה תוך תרומה של חלק מההכנסות לשיקום המדינה מהאסון.

טורקיה. בועז לנגפורד,
טורקיה/בועז לנגפורד

האם זה בטוח לטייל לטורקיה עכשיו?

טורקיה היא מדינה עצומה בגודלה, ובהחלט ניתן לטייל אליה גם עכשיו. הממשלה הטורקית הגבילה את הכניסה אך ורק לאזורים שנפגעו בעקבות האסון - שאר האזורים פתוחים כרגיל. יתרה מזאת, חשוב להמשיך ולטייל לטורקיה, ולתמוך בכלכלת המדינה דווקא בימים אלו.

באמצעות יוזמה ישראלית חדשה ופורצת דרך, תוכלו לצאת למסע ביעדים עוצרי נשימה, כאשר חלק גדול מהכנסות הטיול מועברות לנפגעי האסון.

פשוט לצאת לדרך

חברת הטיולים אשר מפעילה את היוזמה היא "רדיוס", המתמחה בטיולי אתגר וחוויה כבר למעלה מעשרים שנה. המדריכים של רדיוס הם מהמנוסים בארץ, ועובדים בשיתוף פעולה עם מדריכים מקומיים - כך שהם יודעים בדיוק מה קורה בשטח בכל רגע.

"טורקיה משכה אותי עוד בשנות נעורי", אומר בועז, מדריך בכיר בחברה. "טיולי הראשונים נקשרו במשלחות חקר אל המערות העמוקות בעולם. זהו אחד היעדים המופלאים בתבל. לא פחות".

כפרים, עתיקות וחופים: הדרך הליקית העתיקה

הדרך הליקית היא המסלול הראשון בטורקיה שסומן בסימון שבילים. הטיול מתחיל בכפר יווני עתיק ונטוש, מוקף כרמים עתיקים, ומסתיים בעיר המפורסמת אנטליה. הוא אורך כשמונה ימים, ועובר דרך אתרים היסטוריים יפהפיים, שכמו יצאו מתוך התקופה הביזנטית: כפרים מסורתיים, בריכות כחלחלות, מרבצים של צבי ים ואנשים מסבירי פנים. אבל אין ספק שמה שהופך את המסלול הזה לאגדה הוא הנוף הפנורמי המשקיף לים התיכון - מרהיב ואינסופי.

טורקיה. בועז לנגפורד,
טורקיה/בועז לנגפורד
טורקיה. בועז לנגפורד,
טורקיה/בועז לנגפורד

אגמים ונופים, למיטיבי לכת: רכס אלאדלר

הרי אלאדלר, או בעברית "ההרים האדומים", הם הטיול המושלם למי שרוצה לצאת למסע אמיתי, שבו אפשר להתנתק מהציוויליזציה ולצלול לתוך טבע עוצר נשימה. המסלול ברכס אלאדלר עובר מפסגה לפסגה, כשמסביב נשקפים עמק שבעת האגמים ומרבדי פריחה אביביים.

סוף המסלול הוא בקפדוקיה, חבל ארץ מרהיב אשר התפרסם בזכות זקיפי האבן הייחודיים שבו. הזקיפים מגיעים לגובה של כמה מטרים (ומעלים אסוציאציה משעשעת למדי של איבר מין זכרי). הלינה בקפדוקיה היא באוהלי שטח. בנוסף, המקום מלא בכדורי פורח, וכדאי מאוד לעלות לטיסה באחד מהם להשלמת החוויה.

לאורך הדרך ישנים בחאנים מקומיים ונהנים מהאוכל הנפלא של טבח המשלחת. בקיצור, כל מה שצריך בשביל חוויה של פעם בחיים - אם מוכנים לעמוד באתגר.

העברת התרומות מהטיול לנפגעי רעש האדמה

כל התרומות מועברות לנפגעים בטורקיה בשיתוף עם ארגון אקוט (AKUT). זהו ארגון עולמי ללא מטרות רווח, אשר מגיש עזרה לאנשים אשר נפגעו באסונות טבע וזקוקים לחילוץ. הארגון פועל ללא כל כוונה פוליטית, על בסיס התנדבותי, ומסייע לכל אדם באשר הוא. כיום, אקוט הוא הארגון המוביל בפעילויות החילוץ בטורקיה - עם מעל 2000 מתנדבים וכלים טכנולוגיים מתקדמים לאיתור נפגעים.

אם גם אתם רוצים לצאת למסע של פעם בחיים בטורקיה ולתרום את ההכנסות לנפגעי רעידת האדמה, תוכלו לפנות לטיולי רדיוס דרך אתר החברה.

מוגש מטעם רדיוס
  • עוד באותו נושא:
  • טורקיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully