וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניסור בטון - מה זה ומה המחיר?

מוגש מטעם ש. ר. ניסור בטון

עודכן לאחרונה: 9.2.2023 / 14:25

איך מתבצע ניסור בטון ולמה הוא משמש? כל מה שצריך לדעת על הנושא

ש.ר ניסור בטון. ש.ר ניסור בטון,
ש.ר ניסור בטון/ש.ר ניסור בטון

בדרך כלל משתמשים בשיטת הניסור לחיתוך בטון והסרת חלקי בטון ממבנה קיים. לא רק בבניינים, חנייה תת קרקעית, רציף בטון או גשרי בטון, גם בבתים פרטיים. הניסור מתבצע עם מסורי יהלום מיוחדים בקוטר גדול. המסור מסתובב סביב צירו במהירות גבוהה, ועל ידי חיכוך בבטון הוא חודר ומנסר אותו במדוייק. רוב חלקי הבטון המנוסרים אמורים להיות מקובעים עם תומכות, למניעת נפילה לא רצוייה. הניסור נקי יותר מחציבה ושבירה, ואף מייצר מינימום אבק. הסיבה לכך היא שימוש במים זורמים על פני שטח הניסור. המים מצננים את המסור ואת נקודת החיכוך בבטון, ואף סופחים את האבק לפני ההתפזרות.

ניסור בטון להרחבת בית

לרוב בית פרטי אשר הבעלים מעוניין בהרחבה של אחד החללים או יותר, צריך ראשית להסיר קיר בטון חיצוני. אם מדובר על בית קרקע צריך לנסר אחד הקירות עם מסור יהלום, ואז לבנות את תוספת הבניה שמרחיבה את הסלון. כדי לנסר את קיר הבטון משתמשים במסור דיסק יהלום מיוחד. אל תטעו, זה לא אותו דיסק של משחזת זווית ידנית. דיסק היהלום בצורתו הוא עגול ובקצוות שלו יש שיניים מתכתיות, ועליהן מקובעים יהלומים תעשייתיים עמידים. אלו לא יהלומים שכרו ממעמקי האדמה, אלא יהלומים שנוצרו במעבדה לעבודות קשות והם בעלי תכונות עמידות וקשיחות לחיכוך וחום.

מה זה בטון?

הבטון הוא חומר בניה מועדף ונעשה בו שימוש רב על ידי קבלני בניה וחברות גדולות. לאחר היציקה, בסיום הייבוש והאשפרה - הוא חזק מאוד ועמיד לאורך שנים רבות. בזכות תכונות אלו ניתן גם לבנות בניינים עם 30 קומות ויותר. בטון עשוי מ : מלט חצץ חול ומים. לעיתים מוסיפים לו חמרים שונים לחיזוק ועמידות ייתר. משום כך גם את המרחב המוגן בכל בית יוצקים מבטון. אם הבטון הוא חלק ממבנה - תמיד יוצקים אותו עם מוטות ברזל או כוורת ברזלים שזורים במקרה של עמוד תומך מרכזי. הברזל שבבטון מוסיף לו עמידות וגמישות למניעת שבירה או קריסה.

- זו הסיבה שלעיתים בעת הניסור, כשהמסור מסתובב וחותך את הבטון רואים גיצים. המגע של שבבי היהלומים בברזל אחראי לכך.

וכאן המקום להסביר: הלקוח הוא האחראי להימצאות כבלי חשמל,צנרת מים, גז או תקשורת בתוך מקטע הבטון שצריך לחתוך.

החיתוך שלהם הוא מחוייב המציאות. בדיקה וניתוק מקדים טרם הניסור הוא חובה.

ניסור בטון או שבירת בטון

שיטת ניסור בטון עדיפה על שבירה או חציבה. החיתוך של הבטון מבוצע במדוייק בקו ישר ועם מעט לכלוך. מסור היהלום העגול נע על גבי מסילה שמקובעת למקום. את המסור מניע מפעיל שברשותו שלט רחוק. הוא מפעיל את המסור ומקרב אותו לנקודת החיתוך במיומנות ששמורה רק לעובדים מנוסים. מסור זה המכונה דיסק יהלום עמיד לעבודה מאומצת של חיוכוך עם יציקת בטון. להבדיל מניסור החציבה עם פטישוני קונגו או מיני מחפרון בעלי זרוע רוטטת הולמת בבטון ומרעידה אותו.
חציבה עלולה בהרבה מקרים להחליש את עמידות המבנה בגלל ההרעדות, ואף ליצור סדקים בבטון.
בישראל ישנם כמה חברות ניסור בטון וחלקן פועלות וקיימות כ 30 שנה ברציפות. הניסיון והידע הטכני שניצבר בקרב חברה כזו, חשוב מאוד לפני שמזמינים חברה לביצוע המשימה.

חברת ניסור בטון ש ר

שי מנהל ומנכל חברת ניסור בטון ש ר הפועלת בישראל וצברה מוניטין רב, היה מהראשונים לייבא לארץ שיטת חיתוך בטון זו.

הוא מסביר שכל צוות בחברה חייב לכלול מנהל פרוייקט, עובדים מיומנים אשר עוברים הדרכות, הכשרות ורענונים כל כמה חודשים. בנוסף תמיד יוצאים לעבודה עם ציוד ניסור כולל מסורי דיסק יהלום בקטרים שונים וציוד עזר טכני לפינוי.

חוסר ניסיון וחוסר ידע טכני של סתם משפץ מעידים על חוסר מקצועיות וסיכויי לנזק. בענף הפרוץ, ישנם לא מעט שיפוצניקים שיש ברשותם מסור, ובלא מעט מקרים הנזקים שהם גרמו למבנה נאמדים במאות אלפי שח. שיפוצניק חאפר שניסר עמוד או ביצע פעולה לא נכונה ולא מדוייקת - יעלם מהר מאוד מאיזור העבודה. לכן מומלץ לשקול ולבדוק היטב איזה חברה אתם מזמינים לביצוע, וגם את המחיר.

דוגמאות של ניסור בטון

ניסור קירות בטון כאמור להרחבת חלל מבנה
ניסור לחלון או עבור במרחב מוגן (ממד)
ניסור מדרגות בטון
ניסור תקרת בטון
ניסור בטון ברצפה למעלית או למעבר
ניסור קורות בטון עליומות
ניסור גשר בטון ופירוק הגשר

מחיר ניסור בטון

המחיר הינו אינדיבידואלי בהתאם לחיתוך ושיקולים נוספים. לדוגמה מחיר חיתוך בטון הינו כ 160 שח למטר אורך. אבל תלוי בכמות החיתוך, תנאי מיקום וגובה המצריכים שימוש במנוף, מיקום ללא גישה כמו מרתף, ציוד נוסף נדרש כמו גנרטור תלת פאזי, שימוש בפיגומים, פינויי חלקי הבטון, שימוש במכונת כבל יהלום ועוד...

אם קיבלתם הצעת מחיר לניסור בטון ממש זולה וללא פרופורצייה להיקף העבודה - מומלץ לשקול פעמיים לפני ההחלטה. נזק שייגרום אדם לא מיומן ולא מנוסה עלולל להגיע עד כדי החלשת חוזקו של המבנה. לרוב אין דרך חזרה, ומקצה שיפורים לא יועיל. שלד מבנה הוא החלק העיקרי בעמידות המבנה כגון בית מגורים, פגיעה בו עלולה להיות הרסנית.

מוגש מטעם ש. ר. ניסור בטון
  • עוד באותו נושא:
  • בטון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully