וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חומרי מילוי ברפואה האסתטית

מוגש מטעם ד"ר רובינפור

עודכן לאחרונה: 14.2.2023 / 14:17

טיפולי הזרקת חומרי המילוי עברו אבולוציה והתפתחו במהירות לאורך השנים, וכיום יש מגוון חומרים חדשים, איכותיים ובטיחותיים יותר המשמשים למילוי והחלקת קמטים וקמטוטים, לעיבוי השפתיים, למילוי שקעים ועוד.

טיפולים אסתטיים. freepik,
טיפולים אסתטיים/freepik

הרפואה האסתטית אינה קופאת על שמריה, וכיום יש דור חדש של חומרי מילוי חדשים ואיכותיים יותר, וכך טיפולי האסתטיקה הופכים לטובים ולבטיחותיים יותר. עד לא מזמן, הנטייה בעולם הטיפולים האסתטיים הייתה להשתמש בחומרי מילוי הנחשבים לקבועים, לדוגמה סיליקון או ביו אלקמיד. אלו חומרים שנועדו לשפר את המראה האסתטי ולאפשר תוצאות ארוכות טווח, אך החומרים הקבועים עלולים לגרום לסיבוכים קשים, לנזקים משמעותיים אם עובדים טיפולי הזרקה לאורך זמן, וקיים קושי להסיר מהפנים את החומר הקבוע. לכן, כיום יש חומרים חדשים שהחליפו באופן גורף את חומרי המילוי הוותיקים, וחומרי המילוי החדשים מקנים מראה טבעי והם הופכים את הטיפולים לבטוחים ולאיכותיים יותר.

דור חדש של חומרי מילוי לקמטים ושקעים

טיפולי הזרקת בוטוקס הותרו לשימוש בתחום הרופאה האסתטית כבר בחילת שנות האלפיים, ובתוך זמן קצר הם הפכו לאחת משיטות הטיפול הנפוצות ביותר להחלקת ולטשטוש של קמטי ההבעה. הבוטוקס נמצא בשימוש בעולם הרפואה מזה למעלה מ-40 שנה, בעיקר בתחומים כמו רפואת עיניים ונוירולוגיה, והחל משנות האלפיים החומר משמש עבור טיפולים להחלקת קמטי הבעה בחלק העליון של הפנים, בעיקר סביב העיניים, במצח ובין הגבות. בנוסף הוא משמש לעיצוב מראה הפנים באמצעות טיפולים אסתטיים מבוקשים ופופולריים כגון: הרמת גבות, עיצוב קו הסנטר, עיצוב העיניים, עיצוב קו הלסת והצוואר ותיקון א-סימטריה. הבוטוקס הוא רעלן והזרקת החומר אל תוך הקמט שמתחת לעור הפנים גורמת לאזור להימתח ולהתיישר, וכך הקמט נעלם לתקופה של 6-3 חודשים, וניתן לחזור על הטיפול. יש לציין כי הטיפול בבוטוקס מיועד בדרך כלל לנשים ולגברים מעל גיל 30, למרות שכיום ניתן לראות גם נערות ונשים בגיל ה-20 לחייהן שמתחילות בטיפולי ההזרקה בגיל מוקדם. כדאי לדעת כי יש 3 סוגים עיקריים של בוטוקס (בוטולינום טוקסין): בוטוקס קלאסי שכולנו מכירים, דיספורט וזיאמין (XEOMIN). את חומר המילוי בוחרים לפי סוג הטיפול ומטרותיו, ובהתאם לתגובה של המטופל או המטופלת. דיספורט נחשב בעיני רבים כבוטוקס המועדף ביותר מאחר שהוא מאפשר תוצאות ארוכות טווח יותר מחומרי הבוטוקס האחרים הקיימים בשוק. הסיכון בהזרקת בוטוקס הוא תגובה אלרגית חמורה, התפשטות הרעלן לאזורים אחרים בגוף, חולשת שרירים, קשיים בבליעה, קשיי דיבור ונשימה. חומצה היאלורונית הפכה את טיפול ההזרקה לנפוצים יותר, זהו חומר טבעי שהגוף מייצר בעצמו, לכן הגוף כמעט ואינו דוחה את חומר המילוי. הזרקת חומצה היאלורונית משמשת לרוב למילוי אזורים שהתרוקנו עם השנים ואיבדו את הנפח הטבעי, לדוגמה החלקת ומילוי קמטים בפנים, מילוי צלקות שקועות, עיבוי שפתיים, עיצוב קו הסנטר, מילוי לחיים, תיקון א-סימטריה בפנים ופיסול האף ללא ניתוח. היתרון הגדול של חומצה היאלורונית הוא פרופיל הבטיחות של חומר המילוי בהשוואה לחומרי מילוי אחרים כגון בוטוקס, ושיעור הסיבוכים לאחר הזרקת החומר נמוך יחסית. עם הזמן החומר נספג בגוף לכן מדובר בטיפול זמני והתוצאות נשמרות לתקופה של 12-6 חודשים. חומר המילוי החדש שנחשב למהפכני ולאיכותי מאוד נקרא סקולפטרה, החומר מעודד ייצור מוגבר של סיבי קולגן ובכך הוא משיב לעור הפנים את האלסטיות והנפח, וניתן להשיג מראה צעיר, רענן וזוהר. הזרקת סקולפטרה משפרת באופן משמעותי את העור ותוצאות הטיפול נשמרות עד שנתיים. בנוסף לזאת, ברוב המקרים אין תופעות לוואי או סיבוכים לאחר הטיפול בסקולפטרה ואם מופיעים שטפי דם ונפיחויות הם יחלפו מאליהם בתוך ימים ספורים.

המידע באדיבות דוקטור מנו רובינפור.

מוגש מטעם ד"ר רובינפור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully