וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנזק החמור של מים שלא זורמים במקומם

מוגש מטעם dryfloor

עודכן לאחרונה: 2.2.2023 / 15:03

לא מעט אנשים ממעיטים בערכו של עולם האינסטלציה וחושבים שמדובר רק בפתיחת סתימות. בפועל יש הרבה מאד שירותים שאינסטלטורים מציעים ויש בהם כדי להביא הקלה גדולה ללקוחות שלהם

ברז מים. freepik,
ברז מים/freepik

בשנים האחרונת עולם האינסטלציה מלא בטכנולוגיות מתקדמות שמסייעות על ביצוע העבודות וכדאי לדעת עליהן.

מתי צריך להזמין איש מקצוע מעולם האינסטלציה?

כאמור, יש בתחום זה הרבה יותר מאשר פתיחת סתימות או התקנה של ברזים חדשים. התשתית של צנרת המים או הביוב מונחת מתחת לאדמה וכמובן שבתוך הקירות של בתים ובניינים ומכיוון שלא רואים אותה - לא תמיד אפשר להבין את החשיבות שלה ואת התרומה שלה לחיי יומיום תקינים בחברה מסודרת. איתור נזילות מים חייב להתבצע גם אם מדובר בצינורות שלא רואים אותם ויש חשיבות לביצוע העבודה הזאת בצורה הנכונה ביותר. כל מי שקרה לו מקרה בעבר של הצפת מים או פיצוץ בצינור יודע כמה דאגה וכאב ראש התקלה הזאת יכולה לגרום ולכן חשוב למצוא כמה שיותר מהר את אנשי המקצוע שיכולים להגיע כמה שיותר מהר על מנת לסדר את התקלה ולאפשר למים לחזור לזרום היכן שצריך. אינסטלטור מקצועי יבין את פרמטר הזמן ואת הדחיפות שבה עליו להגיע אל כל לקוח שיוצר איתו קשר.

תקלות נפוצות שמטפלים בהן אינסטלטורים

על מנת להבין את החשיבות של עבודה טובה ואיכותית של אינסטלטור צריך להבין את המשמעות של התחום הזה. לשם כך אפשר רק לדמיין את הנזק ואת הבעיות שעלולות לקרות אם מים או נוזלי ביוב יזרמו מחוץ לצינורות הייעודיים שלהם. כאשר מגלים מים שעולים כלפי מעלה מבין אריחי הרצפה מיד מבינים שיש בעיה וצריך בדחיפות לבצע פעולות שתכליתן איתור נזילות. אם מדובר בבית או דירת מגורים המים האלה עלולים לגרום לנזק לשטיחים או רהיטים וחייבים למצוא כמה שיותר מהר את המקור של הנזילה ואת המיקום המדויק של הפיצוץ בצינור. במידה ומדובר בצינור שמונח לאורך קיר הרי שעלולה להיווצר רטיבות שתפורר את הקיר ובמקרים חמורים אפילו תהרוס אותו לגמרי. אינסטלטור מקצועי יבין את החומרה של העניין ויגיע מהר ככל האפשר על מנת לאבחן את התקלה ולהציע את הדרכים הנכונות והמתאימות ביותר להתמודד איתה.

מהן החידושים של עולם האינסטלציה?

מכיוון שמדובר בצינורות שמונחים מתחת לפני השטח הרי שעל מנת לאבחן תקלות או למצוא את המיקום המדויק של בעיה בצינור צריך לעשות שימוש בכלי עבודה מתקדמים וחדשניים. בעבר היה צריך לשבור את הרצפות על מנת לשער היכן ממוקם החור בצינור והיה מדובר בגרימת הרבה מאד נזק ללקוח. כיום יש אמצעים טכנולוגיים שהאינסטלטורים עושים בהם שימוש ובעזרתם הם יכולים לבצע איתור נזילות חכם ויעיל שלוקח הרבה פחות זמן ויש בו מעט מאד נזק, אם בכלל. כך למשל אפשר לאתר את המיקום של הנזילה בעזרת מצלמה זעירה שמשלשלים אל תוך הצינור ורואים בדיוק מה קורה בפנים, מה חוסם את מעבר המים התקין והיכן יש חור או פיצוץ בצינור. ברגע שמבינים בדיוק - אפשר להרים רק חלק מהאריחים ולא את כולם ולבצע פעולות לצורך ייבוש תת רצפתי שגם הן מבוצעות באמצעים טכנולוגיים מתקדמים על מנת לייבש את המים כמה שיותר מהר ולהחזיר אאותם לזרימה תקינה בתוך הצינורות כפי שצריך.

החשיבות של תגובה מהירה ופעולה מדויקת

ברגע שמתעורר החשד לבעיה במערכת הצנרת - חשוב מאד לפעול ללא שום עיכובים. מים שזורמים לא במקומם יצטברו ועלולים להסב נזק רב למקום שבו הם נקווים ויש משמעות למים עומדים שמזמנים בעצמם לא מעט בעיות. כאשר מדובר במי שפכים או ביוב הבעיה חמורה פי כמה וכמה. נוזלי שפכים או ביוב הם מים מלוכלכים, בחלקם גם מזוהמים שאסור שיצטברו או ייקוו, בוודאי שלא באזורים שיש בהם מגורים של ריכוזי אוכלוסייה. ברגע שנדמה שיש נזילה או פיצוץ באיזשהו צינור חשוב מאד להזמין אנשי מקצוע כמה שיותר מהר על מנת שיבצעו את הבדיקות הנדרשות של איתור נזילות מים. גם אם בסופו של דבר יתברר שאין נזילה והכל זורם בצורה תקינה - לפחות בוצעו הבדיקות הנדרשות ואפשר יהיה לנשום לרווחה ולחזור לשגרה. מי שיחליט האם צריך לבצע פעולה משמעותית או שאפשר לסדר את התקלה בצורה כזו או אחרת הוא איש מקצוע בלבד ולא מומלץ לנסות לפתור את הבעיה באמצעים ביתיים, שכן אז היא עלולה להחמיר ולגרום לנזק ממשי.

מתעורר חשד למים שלא במקומם - מה עושים?

כאמור - חשוב מאד לפעול מהר ולא להמתין. כל דקה, או אפילו כל שנייה שבה מים זורמים שלא במקום היא דקה שעלולה לגרום לנזק ולבעיות חמורות. חשוב ליצור קשר כמה שיותר מהר עם איש מקצוע מעולם האינסטלציה שמצויד בכל האביזרים וכלי העבודה המתקדמים שאיתם הוא יוכל להגיע למקום ולהבין בדיוק מה קורה ואם יש תקלה או חור בצינור - הוא ימצא את המיקום המדויק בלי לגרום לנזק נוסף למקום או לרכוש של הלקוח. במידה ואכן נקווים מים מתחת לרצפה יהיו לו הדרכים הטובות, היעילות והמתקדמות לבצע ייבוש תת רצפתי וכך לא להחמיר את הנזק שכבר נוצר. תמיד מומלץ שיהיה לכל לקוח בהישג יד את פרטי ההתקשרות עם אינסטלטור מוסמך ומנוסה שמציע שירותים באזור המגורים של הלקוח וכך יוכל להגיע כמה שיותר מהר. לפעמים הקריאה הבהולה תתברר כאזעקת שווא אך עדיף מצב זה על פני מצב שבו יש בעיה אמיתית לא מטופלת שגורמת נזק מצטבר בתוך הקירות או מתחת לרצפה. מה שבאמת חשוב להבין זה שבעיות אינסטלציה לא נעלמות אלא מחמירות ומכאן החשיבות של ביצוע פעולות מהירות.

מוגש מטעם dryfloor
  • עוד באותו נושא:
  • ייבוש
  • מים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully