וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניתוח מאמי מייקאובר - סבלנות היא שם המשחק

מוגש מטעם ד"ר רם קיילוס

26.1.2023 / 11:55

אימהות היא חוויה יפה. עם זאת, לעתים קרובות אמהות אינן שבעות רצון מהאופן שבו ההריון והלידה שינו את גופן

ניתוח מאמי מייקאובר - סבלנות היא שם המשחק. pixabay,
ניתוח מאמי מייקאובר - סבלנות היא שם המשחק/pixabay

אובדן נפח בשדיים, עור נפול, שומן עיקש ושרירי בטן חלשים או מופרדים הם לעתים קרובות התוצאות של הבאת ילדים לעולם. עובדה זו היא מה שמניע נשים רבות לבחור בניתוח "מאמי מייקאובר" (מהפך אימהי בעברית) כפתרון. הליך זה ניתן להתאמה אישית והוא יכול לשנות את איך שאת מרגישה לגבי עצמך באופן דרמטי. אם את שוקלת ניתוח מסוג זה, חשוב מאוד להבין למה לצפות אחרי הניתוח, כולל כמה תופעות שאולי יפתיעו אותך.

תחושת אשמה

אמהות נוטות לשים תמיד את כולם במקום הראשון, לפני הצרכים שלהן. לכן במקרים רבים, הן עלולות להתבייש בכך שהן מתעדפות את המראה שלהן, כאילו שיש משהו לא בסדר בלבזבז כסף או זמן על עצמן. מכיוון שניתוחים פלסטיים מחייבים השקעה גדולה של כסף וזמן בעצמך, בחירה בניתוח מייקאובר עלולה לגרום לך לתחושת אשמה. קל לדמיין איך יכול היה הכסף להועיל לשאר בני המשפחה. עם זאת, עבור נשים רבות, ניתוח פלסטי הוא בדיוק מה שהן צריכות כדי לשנות את הדיבור העצמי שלהן לחיובי וכדי להפגין את האהבה העצמית שהיו רוצות שילדיהן יפתחו.

זכרי כי לתת לעצמך את מה שאת צריכה כדי להרגיש הכי טוב עם עצמך היא למעשה דרך חשובה ביותר ובעלת ערך לטפל במשפחה שלך. אמא מאושרת ובטוחה בעצמה מסוגלת לגדל ילדים מאושרים ובטוחים יותר.

את צריכה לנוח - וזה עלול להיות בעייתי

ניתוח מהפך אימהי, במיוחד כזה הכולל מתיחת בטן, דורש זמן החלמה רב יחסית. במהלך תקופה זו, לא תוכלי לרוץ אחרי פעוטות או לאסוף את הילדים מהגן. אפילו להלביש ולרחוץ אותם לא מומלץ, ולאמהות רבות קשה עם הרעיון של לא להיות מסוגלת לעשות הכל.

כשאת צריכה לבקש עזרה, לשבת בצד ולראות אחרים עושים את מה שאת תופסת כ"עבודה שלך", הדבר עלול לגרום לסטרס. נשים רבות מוצאות את עצמן חוזרות לפעילות מלאה מוקדם מדי, ופוגעות בהחלמתן בשל כך. אל תיכנעי לפיתוי הזה, משום שאת יכולה בקלות לגרום לעצמך נזק. הכיני את עצמך נפשית לתקופת ההחלמה מבעוד מועד, והרגישי בנוח להסתמך על אחרים כדי שתוכלי להחלים באופן שלם ומלא.

לדברים לוקח זמן להסתדר

תוצאות ניתוח מאמי מייקאובר לא ניכרות במלואן ברגע שאת יוצאת מחדר ההתאוששות. בתחילה יהיו שטפי דם, נפיחות ואי נוחות, אבל אלו תופעות נורמליות שהן חלק מתהליך ההחלמה. לעתים קרובות לוקח מספר שבועות כדי להרגיש שוב לגמרי כמו עצמך, וכמה חודשים עד שכל החבלות והנפיחויות מתפוגגות.

אבל גם אם את מודעת לכל זאת, סביר שתחושי מעט חרדה ולחץ כאשר השדיים שלך ייראו גדולים מדי או כאשר הבטן שלך תראה גבשושית ולא חלקה לאחר הניתוח. נסי לזכור שלוקח זמן עד שהגוף והשינויים בו מתייצבים, ואת חייבת לגלות סבלנות. רק לאחר לפחות כשישה שבועות לתוך ההחלמה שלך תוכלי לקבל מושג מדוייק יותר לגבי תוצאות המהפך.

חוסר תחושה יכול להציק ולהטריד

לאחר הניתוח, חוסר תחושה, גירוד ועקצוצים הן תופעות לוואי שכיחות באזורים שבהם נותחת. את עלולה לחוש בגירוד בבטן ולנסות לגרד אותו, ולגלות שאינך יכולה באמת להקל על התחושה. עבור נשים רבות, זהו אחד מן הדברים המוזרים שקורים אחרי מאמי מייקאובר. תחושות אלה הן סימן לכך שהעצבים וכלי הדם מתחילים להחלים. למרבה המזל, תסמינים אלה שוככים ככל שתהליך ההחלמה מתקדם.

ישנן עליות ומורדות

אנו נוטים למסגר את הניתוח כחוויה פיזית בלבד, אך הוא גם חוויה רגשית. זה נורמלי שנשים שעברו מאמי מייקאובר יחוו הרבה עליות ומורדות רגשיים מרגע ההחלטה על הניתוח ועד לסיום תהליך ההחלמה ממנו. היי מוכנה לשינויים במצב הרוח ולדמעות, לתחושת עייפות ולהשפעות שונות של התרופות לשיכוך כאבים. וודאי שגם המשפחה שלך מוכנה לכך נפשית. אל תפחדי לנמנם כאשר מצב הרוח שלך ירוד, מכיוון שיתכן מאד שזהו סימפטום של עייפות יתר.

אולי יש לך רגעים של חרטה

לאחר השלמת תהליך ההחלמה, כשהתוצאות הסופיות כבר ברורות ונראות לעין, הרוב המכריע של הנשים שמחות מאד שעברו את הניתוח. עם זאת, במהלך תהליך ההחלמה נפוץ לחוות רגעים של חרטה, במיוחד כאשר התוצאות הראשוניות לא בדיוק תואמות את מה שדמיינת. כשאת מתקשה להתמודד עם היבטים שונים של ההחלמה, את עשוייה לחוש חרטה על כך שבחרת לעבור הליך שמגביל אותך באופן זמני. בדרך כלל עולה גם השאלה אם זו אכן הייתה הבחירה הנכונה עבורך.

כדאי להבין כי חרטה זמנית ודאגות לגבי הניתוח ותוצאותיו הן נורמליות, והן חלק מתהליך הריפוי בדיוק כמו החלמת חתכים וצלקות. כל עוד את מבינה למה ניתן לצפות מן הניתוח, תעברי את זה בסופו של דבר ללא בעיות מיוחדות ותגלי שאת מאד נהנית מן התוצאות.

התחלת מסע המהפך שלך

אם את חושבת שניתוח מאמי מייקאובר עשוי להתאים לך, קבעי להיפגש עם מנתח פלסטי מוסמך להתייעצות. אנו במרפאת ד"ר קיילוס עומדים לשירותך ונשמח לענות על כל שאלותייך ולייעץ לך בנושא. פני אלינו לקביעת פגישה.

בקרו באתר של ד"ר רם קיילוס

מוגש מטעם ד"ר רם קיילוס
  • עוד באותו נושא:
  • מייקאובר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully