וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיוזמה קטנה לאתר של מארזי מתנה מקוריים - הסיפור של שוגליז

מוגש מטעם שוגליז

עודכן לאחרונה: 15.1.2023 / 12:01

כולנו מכירים את הסיפור הנודע ובו תפוח נחת על ראשו של ניוטון וגרם לו לחקור ולהבין את כוח הכבידה. כמוהו, רעיונות רבים וטובים הם למעשה תולדה של מקריות, וכך גם היה המקרה של שוגליז - בוטיק המתנות של ישראל

שוגליז. שוגליז,
שוגליז/שוגליז

מה שהתחיל כיוזמה קטנה שנועדה לשמח משפחות בתקופת הסגרים של חג הפסח בשנת 2020, צבר תהודה וכיום מבוסס כעסק רחב המציע מגוון מארזי מתנה מקוריים הן ללקוחות פרטיים והן עבור חברות וארגונים המבקשים להעניק שי ייחודי לעובדיהם.

מתנה אישית ומשמעותית

'שוגליז הוא מסוג העסקים שאני אומרת שהקמתי, אבל הוא גם דיי הקים את עצמו' מסבירה עדי חסדאי, הבעלים והמייסדת וממשיכה:

'זה היה בשיאה של תקופת הקורונה, מה שכינו ליל הסגר. באותו זמן, כולנו יכולנו להרגיש את הצורך של אנשים לשמח את הקרובים שלהם. בני משפחה, חלקם מבוגרים מאוד, שהיו לחלוטין לבדם. אני ובן זוגי יצרנו ערכות ליל סדר עם מתנה וזרוע מעמד לסלפי שמאפשרת לערוך את ליל הסדר בזום. מן רעיון שקפץ לנו. המתנה שילבה הנחיות ברורות ומונגשות למבוגרים וקראנו לה מארז ליל סדר מקוון. לא האמנו לבאזז שנוצר סביב זה. שם התחילה הסנונית הראשונה של מה שהיום נקרא שוגליז'.

שוגליז. שוגליז,
שוגליז/שוגליז

מאז המארז הראשון, התפתח שוגליז למותג המזוהה עם מארזים מקוריים, ושמוציא משלוחים לכל רחבי הארץ מדי יום ויום. על אף זאת, ייצור מארזי המתנה ממשיך להיות ידני לחלוטין עם צוות של אורזות המתפעל את הקונספט של שוגליז ממש כמו בימיו הראשונים:

'באותו פסח הבנתי שאנשים מחפשים חוויה, הם מחפשים דברים מקוריים ויותר מזה - הם רוצים להרגיש שזה מיועד עבורם באופן אישי. לכן גם היום, ואני מאמינה שגם בשנים הבאות קדימה, המארזים נערכים בעבודת יד ומשדרים אווירה בוטיקית, חמימה ומשפחתית', מסכמת עדי.

ממסלול הייטקיסטי לענף המתנות

עם הרעיון הראשוני למארז ליל סדר מקוון, הגיעה ההשראה והיצירתיות. ואט אט החלה עדי לחשוב על קונספטים נוספים הפונים לשוק המתנות הרחב.

'אפשר לומר שהלכתי כנגד כל מה שאנשים חשבו עלי; אולי אפילו נגד האופן שבו אני תפסתי את עצמי עד לאותם ימים. את שוגליז הקמתי כשהייתי לקראת סיום התואר שלי ביזמות ומדעי המחשב שבאוניברסיטת רייכמן הרצליה. סיימתי שירות ביחידה טכנולוגית, ומה שנקרא הדרך הייתה דיי סלולה. אבל מה לעשות, תחושת הסיפוק שחוויתי הייתה שונה וסוחפת. היא בהחלט פתחה לי את התיאבון והמוטיבציה להמשיך ולראות לאן הדבר הזה מתפתח'.

בתחילה, שוגליז המשיכה בפרסומה הראשוני דרך קבוצות פייסבוק ועל בסיס פה לאוזן. אט אט, כשהתחוור כי הביקוש רק הולך וגדל, החליטה עדי לרתום את הידע הטכנולוגי שצברה כדי לבנות לבית העסק אתר רשמי ובו המארזים מקוטלגים לפי נושאים ורעיונות חדשניים ומקוריים.

'פרסמנו בהמון קבוצות בפייסבוק וזה התגלגל פשוט. בחיי שכבר ממש התראיינתי אצל כל מיני חברות. אפשר לומר שבלי הקורונה, כנראה שלא הייתי מגלה את העניין שיש לי בענף. תחום עיסוק שהוא אולי עבודה ופרנסה, אך קלישאה ככל שזה יישמע, זה ממש נעשה מתוך אהבה'.

מגוון עשיר מארזי מתנה לכל אדם ולכל אירוע

'מן הרגע שבו החלטתי שאני מוותרת על משרת תכנות, הלכתי על שוגליז בכל הכוח. הקמתי את האתר מאפס תוך שאני חושבת על מארזים חדשים וקונספטים נוספים כמו מתנה לחג האהבה שהוא נושא שגרתי ומוכר, ועד אפילו למתנה לעובד חדש שהצטרף לצוות. תוך כל זה, פניתי לשתף פעולה עם מגוון רחב מאוד של ספקים. זאת הייתה תקופה משוגעת. לפעמים גם היום'.

כיום שוגליז יושבים ברמת החייל עם משרדים ומחסן המצויד בכל טוב. כל פריט ופריט נאסף אל תוך מארז שמסוגנן בקפידה ומביא עמו שפע ונראות נפלאה שקשה להתעלם ממנה.

'אני חושבת שדיי הבנת עלי שקשה לי להישאר במקום. גם עכשיו, אני והפעם גם הצוות שלי, חושבים איך לחדש, איך לייצר משהו שלא חוזר על עצמו. אנחנו כל הזמן יושבים ומעלים רעיונות חדשים'.

די בשיטוט קל ברחבי שוגליז כדי כי אכן מדובר באתר הכולל מבחר עשיר וגדול של מארזים. כאן המקום לציין כי אין מדובר במרקט פלייס, והשירות ניתן באופן ישיר על-ידי צוות האתר.

'תמיד כששואלים אותי מה הכי גורם לי להאמין בשוגליז, אני לא מתחילה במקוריות, אלא בשירות. כל המוצרים אצלנו, המארזים מיוצרים כאן. אין אותיות קטנות. וזה משפיע על השירות. יש לנו לקוחות חוזרים שהשיח איתם מאוד פתוח והם תמיד משבחים את היחס החם. זה כיף גדול, וזה נותן לי את האישור שואללה, יצרתי כאן משהו עם משמעות'.

שוגליז - שירות אישי לעסקים ולקוחות פרטיים כאחד

כיום מציע האתר מועדון לקוחות עסקיים הפועל אל מול חברות, עסקים קטנים וגדולים ומגוון גופים במשק הישראלי.

מועדון הלקוחות העסקיים של שוגליז הוקם במטרה ללוות מנהלות רווחה ומנהלים בחברות, ארגונים ובתי עסק.

'הרבה מעבר לחומריות, מתנה מעידה על מחשבה ועל הערכה. במועדון הלקוחות שלנו אנחנו עובדים עם מנהלות רווחה ואנשי ניהול בכירים כדי לבנות מערכת יחסים מוצלחת עם העובדים. לייצר סביבת עבודה שבה העובד ממשיך עם הארגון לשנים רבות קדימה', מסבירה עדי.

מעבר למוצרים המוצעים בשוגליז, צוות מועודון הלקוחות העסקיים עובד בצמוד עם מנהלים ומנהלות ומספק ייעוץ מקצועי לשיפור היחסים עם העובדים, שדרוג ותיעול אירועים קרובים למען חיזוק הקשר, ויצירת ערך למסע המשותף של הארגון אל מול העובד.

'השירות האישי מאוד חשוב לעסקים, ובטח לבטח לאנשי ונשות HR שמתעסקים בכמה וכמה חזיתות במקביל. דוגמה נהדרת היא שיש לנו מנהלות HR ששולחות לנו טבלאות מסודרות עם ימי ההולדת של העובדים, ואנחנו באופן אוטומטי שולחים את המארז בתאריך המדויק עם ברכה מטעם החברה. המטרה שלנו היא לקחת את המושכות ולאפשר למחלקות ה-HR, לבעלי ובעלות עסקים להתפנות לדברים אחרים' מספרת עדי.

גם הלקוחות הפרטיים, הבסיס עמו שוגליז התחילה את דרכה, נהנים משירות אישי ומסור:

'מעבר לעובדה שאפשר לרכוש מתנה ישירות מתוך האתר, אנחנו ממשיכים להישאר זמינים עבור כל אחד ואחת. ניתן לפנות אלינו בוואטסאפ, ליצור קשר טלפוני או להשאיר פניה, לברר, לשדרג ולהחליף. יש שפונים אלינו כדי למצוא חלופות למוצרים אלרגניים, יש מי שפונה אלינו כי הוא פשוט רוצה להתייעץ. מבוגרים שמעט חוששים מן האינטרנט ומבקשים לקבל מענה אנושי. אנחנו כאן בשביל כולם'.

שירות משלוחים מהיר (גם בדקה ה-90)

מדהים לחשוב כיצד מעסק קטן, או אפילו יוזמה שכמעט ולא נוסדה מתוך חשיבה עסקית, הפך שוגליז למוקד מרכזי המתמחה במארזי מתנה מיוחדים ואישיים.

עם מרוצת הזמן, פגשה עדי במוטיב חוזר, ובו המארזים היוו מעין שירות S.O.S עבור מי שמחפשים לשמח את היקרים ללבם, ושזקוקים לפתרון כאן ועכשיו.

'כיום אנחנו מספקים שירות משלוחים מהיום להיום להזמנות שנכנסות עד שעה 13:00. השתדלנו למתוח את היכולת לספק את המוצר בשירות אקספרס עד לקצה היכולת. מעבר לעובדה שאני מאמינה במארזי המתנה שאנחנו מייצרים כאן, לשירות וליכולת לשרת כל לקוח ולקוחה בכל מצב, אין לכך תחליף. זה מה שהלקוחות שלנו זוכרים ולוקחים איתם אחר כך.'

מעבר למתנות - ליצור חוויות

לצד מארזי המתנה המקוריים, עדי שיתפה בעוד פרט עסיסי חדש לפרויקט שהולך ומתהווה בחודשים האחרונים:

'אני חושבת שזה המשך ישיר למארז ליל הסדר הראשון, להעביר את עולם המתנות למשהו שהוא יותר חווייתי ואישי. היום אנחנו עובדים על שיתופי פעולה חדשים שיאפשרו לנו להציע מתנה עם חוויה. למשל לא רק מארז בירות שהוא מגניב בפני עצמו, אלא גם מארז שכולל שובר סיור במבשלת בוטיק. או אם בן או בת זוג רוצים להפתיע את הפרטנר בשובר לקפיצה חופשית, במקום כרטיסים שנשלחים למייל או ב-SMS, השובר יודפס ויגיע עטוף במארז מתנה עם עוד הפתעות קטנות שרק יעשירו את המתנה'.

אפשר בהחלט לסכם, שיש למה לצפות.

למידע נוסף אודות שוגליז בוטיק המתנות של ישראל

מוגש מטעם שוגליז
  • עוד באותו נושא:
  • מתנות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully