וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כל מה שלא ידעתם על: תפקידו של עמיל מכס

מוגש מטעם MC Cargo & Logistics

עודכן לאחרונה: 2.1.2023 / 9:26

עמיל מכס הפך בשנים האחרונות לתחום מבוקש מאוד, במיוחד בעבור יבואנים וחברות הזקוקים לאיש קשר שייצג אותם אל מול רשויות המכס ויטפל בכל הקשור לשחרור הסחורה שהוזמנה כמו גם בכל שלבי השילוח, האחסנה בדרך והקשר מול הגופים בארץ ובעולם

אוניית מכולות. freepik,
אוניית מכולות/freepik

בואו נראה מהו תפקידו של עמיל מכס ועד כמה הוא חיוני בתהליכי ייבוא סחורה לישראל. על פי חוק סוכני המכס, עמיל מכס הוא אדם העושה פעולת מכס בעבור לקוחותיו ועליו להיות רשום בפנקס סוכני המכס על פי החוק.

למעשה, זהו תפקיד שיש לקבל בעבורו הסמכה מרשות המכס, וזאת לאחר עמידה במבחנים ובתנאים השונים, לקבל מספר רישיון אישי המאפשר לעמיל מכס לעסוק בתחום, לייצג יבואנים מול רשויות המכס ולבצע את תפקידו בצורה מהימנה.

למה צריך את שירותיו של עמיל מכס?

כידוע, בכל מדינה גובים מיסים על סחורה המיובאת מארצות שונות ברחבי העולם, וכך גם בישראל.
זו הסיבה שקיים תהליך הנקרא עמילות מכס, שבמסגרתו עמיל מכס מחשב את המיסים שעל היבואן לשלם בגין הסחורה. חשוב לציין שישנו הליך עמילות מכס גם לייצוא סחורה, במיוחד בכל הקשור לתהליכי השילוח.

מכיוון שניהול תהליך הייבוא הכולל שילוח, מכסים, ועוד הוא דבר מורכב, עמיל מכס מבצע זאת ולמעשה מטפל בכל הקשור לייבוא של הסחורה מרגע היציאה מהיצרן ועד להגעה פיזית של מוצר למדף או אל מחסני היבואן.

מהו תפקידו בפועל של עמיל מכס מומלץ?

תפקידו המרכזי של עמיל מכס מומלץ הוא לסווג את הסחורה המיובאת מארצות שונות לצרכי תשלום המס, ולמעשה הוא מייצג את היבואן אל מול רשויות המכס ורשויות הנמל, בין אם מדובר על הובלה ימית או הובלה אווירית. הייצוג נעשה בכל שלבי הייבוא השונים אל מול הרשויות והגופים השונים כמו רשות המיסים, משרד הבריאות או משרד החקלאות על פי אופי הסחורה, הגופים הממשלתיים, חברות הספנות ועוד.

קצת על שלבי הטיפול בייבוא הסחורה

כפי שאמרנו, עמיל מכס מלווה יבואנים החל משלב יציאת הסחורה ועד לשחרורה מהמכס, אולם ישנם שלבים רבים שיש לעבור בדרך עד לשחרור הסחורה, למעשה סוג של סדרת פעולות הכוללות את השלבים הבאים:

· עמיל מכס מכין תיק יבוא לכל יבואן
· מעניק יעוץ בנושא תעריפי מכס
· דואג לסיווג הסחורה
· מכין הצהרה של פרטי הייבוא
· מחשב את המיסים שיש לשלם
· מטפל בכל הקשור לשחרור הסחורה
· מייצג את היבואן אל מול רשויות המס

נציין כי הכנת רשימה/הצהרה של ייבוא היא המורכבת ביותר והיא למעשה סוג של תעודה המשמשת כבסיס להערכת שומה, המכילה את כל הפרטים של הסחורה שהגיעה, לדוגמה סוג המטען, סיווגו, ערכו וכו'.

בנוסף, להצהרה זו יתווספו ההוצאות השונות של היבואן בגין ההובלה הימית או האווירית. חשוב להבין שעל פי הצהרה זו, קובעים את הסיווג של הסחורה ומשם נקבע שיעור המס, כלומר המיסים שישולמו בפועל.

להצהרה זו על עמיל המכס יצרף תעודת מקור על מנת לקבל הטבות מס שונות על פי הסכמים, אמנות וחוקים שונים, כמו כן יש לצרף אליה גם חשבון מטענים ואישורים נוספים לטובת השחרור. רק לאחר תשלום המיסים היבואן יקבל מרשות המיסים אישור "התרת הטובין", כלומר שהוא יכול לשחרר את הסחורה מהנמל.

רוצים לדעת עוד ולקבל ייעוץ ללא עלות? פנו עוד היום לחברת MC Cargo & Logistics שירותי עמילות מכס ושילוח בין לאומי.

מוגש מטעם MC Cargo & Logistics
  • עוד באותו נושא:
  • מכס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully