וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כיצד להשקיע יותר נכון את תקציב השיווק שלך?

מוגש מטעם טומהוק

עודכן לאחרונה: 27.12.2022 / 7:53

תקציב שיווק של חברות הייטק יכול לנוע מאלפי דולרים למאות אלפי דולרים בחודש

סוכנות פרסום. ShutterStock
סוכנות פרסום/ShutterStock

כלל אצבע ידוע בתעשייה אומר שתקציבי שיווק נעים בדרך כלל סביב ה-20% מסך כל התקציב של העסק או הפעילות שלו. תלוי כמובן במגזר העסקי.

זהו סכום בכלל לא מבוטל שיכל להיות הוצאה אלטרנטיבית להמון הוצאות נחוצות אחרות כמו שכר עובדים, השקעה בציוד או בטכנולוגיה. לכן חשוב מאוד להבין האם תקציב השיווק מנוצל בצורה אופטימלית.

ישנם מספר מרכיבים המהווים את החלק הארי של תקציב קמפיין פרסומי קלאסי:

מחקר ובדיקה: עלויות ביצוע מחקר שוק או בדיקת יעילותם של מרכיבים שונים בקמפיין.

1. עלויות הפקה: ההוצאות הכרוכות ביצירת חומרי הפרסום, כגון שכירת צלם, צלם וידאו או קופירייטר.

2. עלויות מדיה: העמלות המשולמות לערוצי הפרסום עבור הפעלת המודעות, כגון עלות זמן שידור בטלוויזיה או רדיו, או עלות פרסום מודעות בפרסומים מודפסים או באינטרנט.

3. עמלות סוכנות: העמלות שגובים משרד הפרסום או אנשי מקצוע אחרים המעורבים בתכנון וביצוע הקמפיין.

נעבור סעיף אחר סעיף ונראה איפה אנחנו יכולים לחסוך חלק מהכסף , ו-אילו מרכיבים הם חובה ובלעדיהם השיווק לעולם לא יתרומם.

מחקר ובדיקה

החלק הכי חשוב מכל הקטגוריות שמצוינות פה למעלה.

תכנון מהודק, כתוב ומנוסח בצורה ברורה עם מדדים כמותיים הוא המפתח לכל פעילות מוצלחת.

המטרות של השלב הראשון הן רבות ולא נוכל בפוסט זה למנות את כולן, אך מספיק אם נזכיר כי שלב המחקר הוא השלב שכולל את כתיבת הבריף הפרסומי ו-התאמת המסרים של המפרסם לקהל היעד שלו. אם שלב יציקת היסודות הללו נעשה בצורה לא נכונה כל הפרסום יקרוס ולא יביא לתוצאות.

במחקר אנחנו רוצים להבין מה מניע את הקהל שלנו (מסרים) מתי הוא מונע לפעולה, והכי חשוב על מה הוא מוכן לשלם ועל מה לא. דוגמא קלה שאפשר למנות היא שניתן לקנות רכב משפחתי רגיל חדש מהניילון בפחות מ-120 אלף ש"ח, ובאותה מידה יש רבים המוכנים להוסיף עוד עשרות אלפי שקלים תמורת וולבו כי בעיניהם המכונית נתפסת כרכב אמין ובטוח יותר.

המלצה שלנו לא לחסוך שקל על שלב זה. נהפוך הוא.

עלינו לשים מדדים כמותיים ברורים למסעות הפרסום שלנו ואם לא נצליח להתקרב אליהם תוך מספר שבועות קצר, כדאי יהיה לחזור לשלב המחקר ולבצע עוד בדיקות משלימות.

איפה כן אפשר לחסוך? בכלים שמשתמשים להגיע למטרה.

אפשר לחסוך בסקר לקוחות רחב של כל לקוחות החברה, ו-להסתפק במחקר מדגמי ע"י צוות שירות הלקוחות שלכם (מחקר עומק של 100 אנשים לפחות). ניתן לחסוך בשעות של הצוות בתשלום לפלטפורמות חיצוניות עבור טסטרים (נעשה בדרך כלל על ידי סטודנטים בשכר נמוך) תמורת הטבה במקום שכר שעתי ותשלום עבור יום עבודה.

עלויות הפקה

בדרך כלל הסעיף היקר ביותר לכן מחייב אתכם להתאמץ יותר בחסכון המשאבים.

פרט לעלויות משתנות בין ספק א' לספק ב' שיכולות להתבטא בעשרות אחוזים, צריך לבדוק:

1. איך ניתן לחסוך בהוצאות הצילום (האם לצלם בסטודיו או בחוץ?)

2. האם חובה להשתמש בסרטון מקורי או אפשר להשתמש בסרטוני זכויות יוצרים?

3. האם ניתן לחסוך את העריכה לעשות במיקור חוץ.

4. האם עדיף לצלם בסטודיו היקר או לתת את המשימה למשפיענים שמפיקים בזול?

מניסיון ארוך טווח של עבודה במותג אופנה הכי מוכר בישראל ראינו שניתן להפיק יותר סרטונים באותו תקציב כל עוד מקפידים על תכנון שעות הסטודיו לנטו עבודה ולא לתכנון ואפשר ואף מומלץ לערוך לבד אם יש את הידע.

עלויות מדיה משרד פרסום חכם כמו טומהוק שיווק חוסך לכם פעמיים. גם ביכולת שלנו לדעת איזו מדיה פרסומית הכי מתאימה לכם משלל האפשרויות : גוגל , פייסבוק, טיקטוק, אינסטגרם , משפיענים וכו' וגם כי בדרך כלל יש לו מחירי פרסום זולים יותר או הטבות כמו סוכנות פרסום בגוגל (קופונים, אמצעי תשלום ועוד).

משרד פרסום מנוסה שעובד כבר כמה שנים יכול לחסוך לכם אפילו 20%-30% מהוצאות שהיה עולה לכם להפיק או לפרסם בעצמכם. זאת בגלל שיש לו הסכמים קבועים עם מתכנתים ואנשי עיצוב שמקבלים ממנו עבודה בצורה שוטפת ובתמורה נותנים לו מחירי רצפה. איפה תמצא היום מתכנת בכיר ב- 150 שח לשעה+ מע"מ? אצלנו יש גם כאלו.

עמלות סוכנות פרסום

כלל המפתח פה הוא מה שזול בסוף יוצא יותר יקר. לעולם אל תבחרו בהצעה הכי זולה שיש על השולחן אם אין שם ערך או תועלת נוספת פרט למחיר. כי בסוף מי שנותן את ההצעה הכי זולה משמעותית , חסך כנראה במקומות חשובים או קיצר את הדרך ועל זה אתם תשלמו בהמשך ופי כמה וכמה.

המפתח הוא לשלם על הצלחה. אם יש עדויות או קייס סטאדיס שמראים שזו חברה רצינית שעובדת עם לקוחות גדולים ומשמעותיים , אז היא תדע גם לספק לכם את התמורה הרלוונטית. ופרט למחיר אתם תלמדו הרבה פרקטיקות ושיטות עבודה שאין להם תחליף. לא סתם אומרים לך ללמוד אצל הטובים ביותר בתחום שלך.

אחת השיטות המוכרות ביותר לחסכון של עלויות היא אוטומציה שתנהל עבורכם הסוכנות הפרסומית. אוטומציה באה על מנת לשפר תהליכים ולבצע הכל בצורה אוטומטית כאשר העלות החד פעמית מחזירה את עצמה עשרות פעמים על ביצוע הפעולה ידנית.

לסיכום, המפתח הוא לשאול שאלות ולא לקחת את המציאות כמובנת מאליה. אנחנו פה בסוכנות טומהוק שיווק מזמינים אתכם לדיאלוג פתוח איך לשפר את הביצועים שלכם בשיווק הדיגיטלי באותו תקציב או איך לגדול מהר בצורה אגרסיבית . מה שתבחרו.

מוגש מטעם טומהוק
  • עוד באותו נושא:
  • דיגיטל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully