וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך בוחרים טיול מאורגן - המדריך המלא

מוגש מטעם My Trip

עודכן לאחרונה: 21.12.2022 / 11:38

מחקרים מעולם התיירות מראים כי בשנים האחרונות, יותר ויותר מטיילים מחפשים לחוות טיולים בדרכים אותנטיות ומעמיקות יותר

חברים בטיול מאורגן. freepik,
חברים בטיול מאורגן/freepik

הביקוש לטיולים מאורגנים רק הלך וגבר מאז משבר הקורונה וחברות טיולים רבות מציעות דרכים חדשות לראות, לחוות ואפילו לטעום את התרבות המקומית ברמה אינטימית יותר באין ספור טיולים מאורגנים המוצעים כיום בשוק. אז איך בוחרים את הטיול המאורגן המתאים ביותר לכם? לפניכם המדריך המלא.

טיולים מאורגנים הם לרוב שם נרדף לאוטובוסים גדולים עמוסים בתיירים נרגשים היוצאים לגלות יעד חדש ומרתק כשהם מלווים על ידי מדריך שמספר את סיפורו של היעד. טיולים מאורגנים היא דרך מצוינת לחקור יעדים חדשים שלא תמיד הייתם יכולים לחקור לבדכם. ובנוסף זוהי דרך נהדרת לפגוש אנשים חדשים, לקבל ידע וערך מוסף מהמדריך, ולהגיע לנקודות חן החבויות ממסלול התיירות ה"רגיל". כל זאת - בלי הכאב ראש של תכנון ושיעורי בית שיש לעשות לפני הטיול, ובלי ההסתבכות המיותרת בעת הגעתכם ליעד. כל שעליכם לעשות - הוא לכוון את המצלמה ולהנות! עם זאת, טיולים מאורגנים לא תמיד עונים על ציפיותיו של כל מטייל.

כאשר אתם יוצאים לטיול מאורגן מסוג שכזה, אתם משלמים על איכות ההדרכה, המתקנים, המסלול, הקבוצה ועל עוד שלל מרכיבים שיהפכו את הטיול המאורגן אליו יצאתם - לכזה שעונה (ואף עולה) על הציפיות שלכם. אז איך להימנע מטיול מאורגן בו מבקרים באטרקציות נדושות ורגילות, בו אוכלים במסעדות לא אותנטיות ובה ההדרכה לא מעניקה ערך מוסף? לפניכם 8 גורמים אותם יש לקחת בחשבון לפני שסוגרים טיול מאורגן, (ספויילר - חכו לסוף, מחכה לכם טבלת סיכום!) :

1. אופי המסלול וחוויות אותנטיות

חוויות במהלך הטיול הן ללא ספק הדבר שעליו טיול מאורגן יכול ליפול או לקום. היום בעידן הרשתות החברתיות, בו כבר ראינו הכל ו"היינו בכל מקום", אנשים מחפשים לצאת לטיול שונה וייחודי - הגורם החשוב ביותר בבחירת טיול מאורגן בקרב דור המטיילים של היום הוא התנסות בתרבות המקומית, בחוויות אותנטיות, מפגש קרוב עם המקומיים. בין אם זה רכיבה במזחלות איילים בלפלנד, קיאקים עם דולפינים בנהר באמזונס, אירוח לארוחה ביורט נוודים אותנטי בקירגיזסטן או שיעור הישרדות בטבע משבט ציידים לקטים אמיתי באפריקה, חברות הטיולים הטובות כיום בשוק, הן אלו שהבינו שהמסלול של הטיולים שלהן חייב לכלול את החוויות הסוחפות הללו שלוקחות את מטייליהן מעבר למסלול ולאתרים ה"רגילים", מסלול שכולל חוויות ייחודיות דרכן המטיילים זוכים להכיר את הלב והנשמה של כל יעד.

2. גודל הקבוצה

אולי מעולם לא יצא לכם לחשוב על זה, אבל גודל הקבוצה הוא מרכיב סופר חשוב בבחירת טיול מאורגן. מטיילים מנוסים כבר הבינו זאת, וגודל הקבוצה הוא שיקול חשוב ביותר לפני שהם בוחרים טיול מאורגן. אז מה היתרונות בקבוצה קטנה? ובכן ראשית, כאשר מטיילים בקבוצה קטנה, זוכים לטייל במחיר של טיול מאורגן עם יחס של טיול שהוא כמעט פרטי, שנית, קבוצה קטנה משמעה שלא תצטרכו להמתין הרבה זמן לתורכם באטרקציה כזו או אחרת ובנוסף, טיול מאורגן הוא טיול שכולל נסיעה עם קבוצה של מטיילים, ככל שקבוצה זו תהיה קטנה יותר במספר המטיילים כך החוויה בטיול תהיה יותר אינטימית, יותר אישית, והקבוצה עצמה תהיה יותר

מחוברת והמסע ירגיש יותר כמו טיול חברים מאשר טיול שנתי של כל השכבה שלכם. יש יתרונות נוספים לקבוצה קטנה, ככל שהקבוצה קטנה יותר כך תורשו להיכנס לאתרים מיוחדים אליהם מורשים להיכנס קבוצה מצומצמת של אנשים ובנוסף למדריך יהיה יותר זמן להתעסק בהדרכה ובהעברת החוויה למטיילים ולא להתעסק בעניינים אישיים ובעיות שונות של עשרות המטיילים בקבוצתו. הדבר נכון וחשוב פי אלף בעיקר שמדובר בטיול ליעדים גאוגרפים מרוחקים כמו ספארי באפריקה או טיולים גאוגרפים באמריקה הלטינית ובאסיה. גודל הקבוצה המומלץ ביותר למקרים שכאלו הוא עד 35 מטיילים, מה שמעניק את האפשרות להתקיימות כל המרכיבים שצוינו מעלה.

3. מחיר הטיול

כמובן, אחד הפרמטרים החשובים בבחירת הטיול (שימו לב! לא תמיד הזול ביותר הוא הטוב ביותר). לא כל חברת טיולים ולא כל טיול יהיה שווה את הכסף שהשקעתם בו. חלק מהחברות גובות מחיר גבוה שלא מצדיק עצמו, חלק גובות מחיר שנראה אטרקטיבי אך בסוף מתגלה כתרמית, ואילו חלקן אמנם גובות מחיר גבוה יחסית, אך שלגמרי מצדיק את המוצר אותו רוכשים, או בקיצור - תמורה ראויה לכסף שלכם. לכן חשוב מאוד לבדוק מספר פרמטרים בחבילת הטיול טרם הרכישה, ביניהם מה רמת מקומות הלינה בטיול? האם הרמה היא הכי טובה בנמצא? האם המלונות קרובים לאטרקציות ולאתרים בהם אתם מבקרים, או שמתבזבז לכם חצי יום רק בלהגיע לשם? מה התשלומים הנוספים אותם צריכים לשלם מלבד מחיר החבילה הבסיסי? האם מחיר הטיול כולל כבר את דמי הכניסה לכל האתרים, הפארקים, השמורות והמוזיאונים בהם אתם מתוכננים לבקר או שדמי הכניסה אינם כלולים במחיר? האם יש הרבה "ימים חופשיים" בטיול? (שבגדול זה אומר ימים שבהם אין תכנית טיול ואין מקומות מתוכננים בהם מבקרים, ואם תרצו לעשות משהו ביום הזה - כמובן תצטרכו להוסיף כסף) או שמדובר בטיול עם ימים מלאים ותוכנית עשירה? תמיד תבדקו מה כולל מחיר הטיול ומה לא כולל. ככל שהמחיר נמוך יותר - זו אמורה להיות נורת אזהרה לדברים שלא נכללו בו.

בנוסף - הימנעו מתשלום מיותר על "תוספת סינגל". חברות הטיולים גובות תוספת למטייל שנרשם כסינגל וישן בחדר לבד (ובצדק, כי חדר לסינגל עולה יותר), אבל לא כל חברות הטיולים יאפשרו לכם להתאחד עם סינגלים אחרים שנרשמו לטיול ובכך להימנע מתשלום התוספת. הם עושים את זה כי הם לא רוצים לערבב ולאחד יחד מטיילים. מה ש"מעניש" נוסעים בודדים בתשלום גבוה יותר מלכתחילה - הימנעו מחברות טיולים שלא מאפשרות לכם להתאחד עם סינגלים אחרים. חברות הטיולים הטובות ביותר אף יפנו אליכם ויציעו לכם מיוזמתם לאחד לחדר אחד ביניכם לבין מטיילים בודדים נוספים (מאותו המין כמובן) ובכך לחסוך את תוספת תשלום הסינגל.

4. וודאו שאתם קהל היעד של הטיול

האם הטיול מיועד לזוגות? לגיל השלישי? לצעירים וחברים? משפחות? טיול בני מצווה? חשוב מאוד לוודא מי הוא קהל היעד באותו טיול, אחרת תמצאו את עצמכם בטיול רועש מלא בילדים מלאי התרגשות כשכל מה שאתה רוצה זה חופשה שקטה.

חברות הטיולים הטובות ביותר דואגות להוציא טיול לכל קהל יעד ולעשות את ההפרדה בין סוגי הקהלים בטיולים השונים. למשל בחברה אחת יכול להיות טיול ביעד מסוים ללא הגדרת קהל, ואילו בחברה אחרת יכול להיות לאותו היעד כמה טיולים שונים כל אחד מהם מותאם לקהל יעד שונה. רוב חברות הטיולים מפרטות את הדמוגרפיה של המשתתפים שלהן במידע אודות הטיול (או אם תתקשרו לשאול)

ובדרך כלל תוכלו לראות מהתמונות של הסיורים שלהן מי יוצא לאיזה טיול. אפשר גם לספר על הקהל שיוצא לטיול על סמך רמת הלינה: אם מדובר באכסניות או בגסטהאוסים, זה בדרך כלל לתרמילאים ולנוסעים בעלי תקציב נמוך; אם זה מלונות ובתי הארחה מפוארים, זה מיועד למטיילים מבוגרים ולמשפחות. זה מאוד חשוב מכיוון שאלו האנשים שאיתם תטיילו.

5. הדרכה בטיול

מדריכים/ות יכולים להפוך טיול ממוצע לטיול מטורף או להפוך טיול מדהים לכזה בינוני. מדריך הטיול הוא זה שמעניק את כל המידע על היעד למטיילים, על לוז הטיול, על התרבות וחיי המקומיים, לא הייתם רוצים שהחברה תעסיק מדריך שאיננו מכיר את היעד או איננו בעל יכולות הדרכה גבוהות. גם מדריך שיודע את כל המידע אודות היעד בעל פה איננו בהכרח מדריך טוב - לא הייתם רוצים לצאת לטיול עם ויקיפדיה מהלכת שלא יודעת להעסיק את הקבוצה, לתרום לגיבוש הקבוצה ולשמור על עניין במהלך הטיול כולו.

ודאו שהחברת הטיולים שלכם משתמשת במדריכים מקצועיים בעלי ידע ויכולות הדרכה גבוהות, ולא פחות חשוב מזה - וודאו שחברת הטיולים שבחרתם מעסיקה מדריכים ומדריכות בעל ידע, ניסיון ואהבה אמיתית למקצוע ההדרכה - צוות ההדרכה הוא האמא והאבא שלכם במהלך הטיול, והוא גורם חשוב מאין כמוהו לגיבוש הקבוצה, פתרון בעיות, התנהלות אדמניסטרטיבית וכמובן העשרת הידע והחוויה שלכם בטיול. כמובן חשוב לוודא שהטיול כולל הדרכה ישראלית דוברת עברית! פעמים רבות ישנם טיולים מאורגנים שהמדריך היחיד של הקבוצה הוא מדריך מקומי, וההדרכה היא בכלל בשפה האנגלית, מה שמוריד מערך ההדרכה וגורם לכם המטיילים לפספס פרטים רבים מעניינים אודות היעד. חפשו ברשת המלצות אודות המדריך, בדקו אם הוא מופיע באתר החברה, אם יש עליו מידע כמו באילו יעדים הוא מדריך? ממתי? דברו עם מטיילים שכבר יצאו איתו לטיולים. כל אלו יעזרו לכם להחליט האם המדריך המשובץ לטיול הוא המדריך הנכון עבורכם.

בונוס רציני לחברת טיולים יהיו לחברות שמוציאות לטיול שלכם גם מדריך ישראלי וגם מדריך מקומי המלווים את הקבוצה.

6. המלצות וביקורות

מה חשבו מטיילים אחרים שכבר יצאו לטיולים של אותה חברה? חפשו ביקורות והמלצות באינטרנט כדי לגלות מה המוניטין של החברה. אולי תופתעו לגלות מה מטיילים אחרים חוו בטיולים אליהם אתם עומדים לצאת, חשוב לגלות את האמת על הטיולים לפני שאתה מזמינים אותם. אתם יכולים לראות המלצות וביקורות בגוגל (על ידי חיפוש שם החברה במנוע החיפוש של גוגל וצפייה בביקורות בצד השמאלי של המסך), באתרים שונים למטיילים כמו "למטייל" או TripAdvisor"" וכמובן בקבוצות הפייסבוק השונות למטיילים. אם יש חברה שאין לה המלצות או אפילו אין לה עמוד ייעודי להמלצות - זה אמור להדליק אצלכם נורה אדומה.

7. מוצרים נלווים לטיול

האם החברה דואגת לכם למעטפת של חומרים נלווים לטיול או שאתם מקבלים את הטיול בלבד בעבור התשלום? חלק מחברות התיירות הטובות והמומלצות ביותר מצרפות לכל מטייל ערכות סופר איכותיות ומפנקות שכוללות לרוב תיקי גב מקצועיים, כובעים ממותגים, מפות ולאחרונה אפילו חוברות תיירות ומידע סופר מושקעות ומקיפות אודות היעד החדש אליו הגעתם. כל אלו יעזרו לכם למצות את הטיול בצורה הנוחה והמקיפה ביותר! חשוב לוודא אילו מוצרים ואילו דברים כלולים

במהלך מסלול הטיול, למשל האם הטיול כולל אספקה תמידית של מים קרים? זה אולי נשמע כמו דברים קטנים אבל דמיינו את עצמכם בלב הסוואנה האפריקאית שנגמרו לכם המים שקניתם מהמלון ותבינו עד כמה הדברים הקטנים האלו חשובים. האם אתם מקבלים מזכרות כל שהם מהטיול? אלבום תמונות דיגיטלי? סרטון ערוך המרכז את כל הרגעים הגדולים של הטיול שלכם? ככל שהחברה משקיעה יותר במוצרים אלו, כך הדבר מרמז שאכפת לה מהלקוחות והיא מוכנה להשקיע בהם יותר. דבר נוסף שחשוב לוודא לפני שסוגרים טיול - האם ישנו מפגש הכנה קבוצתי כל שהוא יחד עם המדריך לפני שיוצאים לטיול? חברות הטיולים המומלצות תמיד ידאגו לארגן מפגש מסוג זה בו תוכלו לקבל את כל המידע הראשוני על היעד והטיול אליו אתם עומדים לצאת, תזכו להכיר ולהתגבש עם הקבוצה, להכיר את המדריך ולשאול שאלות חשובות לפני הטיסה - כל אלו מעלים את ערך הטיול!

8. מועדון לקוחות חוזרים

הנקודה האחרונה היא יותר נקודת בונוס מאשר פרמטר שצריך לבדוק לפני סגירת הטיול. כאשר חברה גדולה ומוצלחת, מעוניינת לשמר את קהל הלקוחות שלה (ולא מדובר רק על חברת תיירות) היא תציע לרוב מועדון לקוחות, בעיקר ללקוחות שכבר יצאו איתם לטיול או קנו את המוצרים שלהם. מועדון זה מציע מידע ראשוני, הנחות, מבצעים, וכל מיני הטבות כאלו ואחרות ככה שבפעם הבאה שתסגרו טיול - גם תדעו שאתם כבר בידיים טובות וגם תקבלו הטבות! תשאלו את חברת הטיולים שלכם האם קיים מועדון לקוחות למטיילים שיצאו איתם לטיול ומה הוא כולל.

לסיכום..

אז אחרי שלמדנו וקראנו על הפרמטרים החשובים ביותר לפני הזמנת טיול מאורגן. אז הגיע השלב שלכם בבחירת החברה המובילה עבורכם.

אנו מאחלים לכם טיול מוצלח.

לצפייה ברשימת הטיולים המאורגנים לדוגמה לחצו כאן

מוגש מטעם My Trip

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully