וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דניאל שמיר פיצחה את הבעיה של מי שפוחדים לנוע במים

בשיתוף דניאל שמיר

עודכן לאחרונה: 13.12.2022 / 9:21

דניאל שמיר היא אישה נערצת על ידי מאות גברים ונשים. במהלך 18 השנים האחרונות היא הצליחה לפרק לגורמים את הפחדים של מי שסבלו מפוביית מים. בזכות הליווי וההדרכה שלה הם נהנים ומאושרים כיום במים בדיוק כמו כולם. בימים אלו דניאל משיקה קורס ייחודי

בימים החמים לאורך השנה מיליוני אנשים עושים את דרכם אל עבר הבילוי המשפחתי האולטימטיבי בחופי הים והבריכה. נכנסים אל תוך המים, קופצים, שוחים, משחקים עם הילדים וצועקים בקולי קולות - איזה כיף!

סביר להניח כי רובנו מעולם לא שמנו לכך לב, אבל לצד אלו שנהנים ומבלים בתוך המים יש מי שבוחרים לשבת בצד. מבוישים, מודאגים וחוששים מהאפשרות שגופם יחוש את מגע המים הצוננים.

פוביית מים, יש דבר כזה?

"יש מי שהקרבה למים והמחשבה להיות בתוכם מעוררת בהם תחושת חרדה גדולה, והפחד הגדול הזה מונע מהם להיכנס לים או לבריכה כמו רוב רובם של האנשים. אומנם לכל אחד יש עוצמת פחד שונה, אך המכנה המשותף לכולם הוא שמדובר בפחד קבוע ובלתי רציונלי", דניאל שמירמטפלת רגשית ושיקומית הסבירה.

קהל של מבוגרים לא קטן נמנע מבין אלה שסובלים מפחד מים, ולאורך השנים מאות גברים ונשים ביקשו להיעזר בדניאל שמיר שעשתה לעצמה שם של אשת מקצוע ייחודית, בזכות היכולת הקוסמית שלה להבין את שפת המים ולהנגיש אותה לאחרים. היא עושה זאת בעזרת כלים שפיתחה וחוסן שמעניקה לכל מי שמאוד רוצים לטבול את גופם במים אך חוששים, כך שאת הכינוי 'הלוחשת למים' היא הרוויחה ביושר.

את הפחד ממים דניאל שמיר מחלקת לפי שלושה מקרים שונים.

טראומה ראשונית - מדובר במי שעברו טראומה של ממש בתוך המים, טבעו או נחשפו לחוסר שליטה מסויים. הקושי שלהם לאחר האירוע הוא להיפטר מאותו אירוע שנשאר טבוע במוחם.

טראומה משנית - מדובר במי שההורים שלהם "הלבישו" עליהם את הפחד ממים בגיל צעיר, כשהגיבו בצורה קיצונית והיסטרית בכל פעם שהיו קרובים למי הים או הבריכה, וגרמו להם להאמין כי המים הם דבר מסוכן שצריך להתרחק ממנו.

אל לתוך הקטגוריה הזו של טראומה משנית אפשר להכניס גם את מי שלא נחשפו מספיק למקורות מים בגיל צעיר, ולא למדו לשחות או לצוף כמו שאר בני גילם.

קבוצה שלישית - כוללת את מי שסובלים מענייני ויסות ויש להם קושי להתמודד עם מים שנוגעים בהם בפנים. כשמדובר בקהל מבוגר, הוא מגיע אל המים עם דעה קדומה, חוסר אהבה למים ופחד לאבד בהם שליטה.

דניאל שמיר. יח"צ,
דניאל שמיר/יח"צ

קורס פוביית מים קבוצתי

עד לאחרונה דניאל שמיר טיפלה בגברים ונשים שפחדו מלהיכנס למים בשיעורי 1X1, אך לאחרונה התגבש במוחה הרעיון לעזור למי שסובלים מפוביית מים בקורס קבוצתי עד 14 איש: "פוביית מים היא בעיה פסיכולוגית, והרבה פעמים קבוצה מעניקה כוחות אדירים למי שמתמודדים עם אותה הבעיה ביחד.

לפעמים לגבר נשוי עם ילדים קשה מאוד להרים ידיים ו"להודות" בפחד שלו, אז הוא נמנע מלטפל בבעיה או מדחיק אותה ונמנע כמה שיותר מלהתמודד עם סיטואציות שונות הקשורות למים.

ברגע שאותו גבר מגלה שהוא לא לבד ולצידו נמצאים גברים נוספים הדומים לו, זה מקל עליו.בקבוצה כולם מעודדים האחד את השני, שופכים את הלב ביתר קלות ומעניקים כוח האחד לשני. מדובר בעוצמה שאין לה תחליף", דניאל סיפרה.

STM - Swimming Therapy Method

מדובר בקורס קבוצתי חדש של דניאל שמיר הנוגע בכמה סוגי בעיות. הוא מיועד למי שאינם יודעים לשחות, מפחדים ממים או לא מצליחים להיכנס אל יותר מגובה המותן. למי שמפחדים לנתק את הרגליים מהקרקע, כל מי שאינם יכולים לצוף על הגב או הבטן, לאלו שחייבים להחזיק במעקה ורוצים להיפטר אחת ולתמיד מהפחד ממים. להתמודד מולו ולהיות יכולים לו.

בעשרה מפגשים דניאל מוצאת מהו הפחד של כל אחד מהמשתתפים, יודעת להגדיר אותו, באיזה שלב כל אחד מהם פוגש אותו, ובהדרגה מלמדת כיצד ניתן לשלוט בפחד. מדובר בכמה מעברים בין שלבים שונים ובסופו של הקורס כל אחד מהמשתתפים יוכל לצוף, לשחות ולעמוד במים בלי פחד או בעיה.

ללמד את הגוף על פני הראש

"נקודת ההנחה המקצועית הראשונה שלי מתבססת על כך שלפני שמישהו החל לפחד ממים, הוא דווקא אהב והרגיש בהם טוב. בכל זאת כולנו בילינו בתוך מים במשך תשעה חודשים לפני שיצאנו לאוויר העולם וצריך להזכיר זאת לגוף.

בגלל שהגוף יודע וזוכר הכל, המטרה שלי בקורס היא לייצר כמה שיותר חוויות במים שבהן התלמידים ישלטו בנעשה. ברגע שהגוף יזכור כי הוא לא רק מפחד אלא נהנה במים, תהיה לזה השפעה על הראש.
החוכמה היא שכל מי שסובל מפחד כזה או אחר יוכל לספר לעצמו ברגע האמת שהוא לא רק בטראומה בגלל מקרים שהתרחשו בעבר, אלא שניתן ליהנות בתוך המים. בחלק מהמקרים הפחד ייעלם לו לגמרי, וגם אם לא, לפחות אפשר יהיה להתמודד מולו ולהניח אותו בצד. מדובר בטקס של מספר פעולות משנות חיים", דניאל שמיר העניקה הצצה קטנה על ההליך הפסיכולוגי והמקצועי שהיא מעבירה בתוך המים.

דניאל שמיר הלוחשת למים - יצירת קשר

אם גם אתם נמצאים בתוך קבוצה של אנשים שקופאים בתוך המים, ובמקום להתמודד עם הפחד מעדיפים לוותר ולברוח ממנו, הקורס החדש של 'הלוחשת למים' נועד עבורכם.

לאחריו תוכלו לבלות עם הילדים, בת/בן הזוג, חברים ובני משפחה בים ובבריכה. אל תמנעו זאת מעצכם, חייגו עכשיו אל דניאל שמיר, בטלפון: 050-5563362. עינת: 053-5285200.

קישור לדף נחיתה

בשיתוף דניאל שמיר
  • עוד באותו נושא:
  • מים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully