וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קניית מחשב נייד/נייד שיחזיק שנים

מוגש מטעם קריפטק

עודכן לאחרונה: 23.11.2022 / 11:48

מערכת מחשב עוצמתית היא דרישה של צרכנים רבים הנדרשים לעבודה אינטנסיבית עם מחשב נייד/ נייח לצרכים אישיים או עסקיים

מחשב נייד. pixabay,
מחשב נייד/pixabay

כדי לוודא בשעת רכישה, שרכיבי מחשב מסוים אכן מאפשרים תוחלת חיים ארוכה ומפרט המחשב עונה על דרישות המשתמש, יש צורך בשיעור מקוצר בנושא תכונות אלמנטריות של מחשב מקצועי רב-עוצמה. קראו את המדריך לרכישת מחשב איכותי וחזק שייתן תמורה ארוכת טווח למחיר הקניה.

מחשב בהתאמה מירבית לדרישות המקצוע

קריפטק מתאימה עבורכם מחשבים ייעודיים עבור עבודה במקצועות שונים כמו: עיצוב גרפי, הדמיה, אנימציה, תלת ממד, אדריכלות וכן גיימינג המעמידים את יכולות מערכות הדאטה בפני מבחן מאתגר. שכן, תוכנות העריכה, המשחק והעיבוד צורכות מעבד חזק במיוחד על מנת לחשב כמות מידע אדירה בזמן אמת.

שימוש באלגוריתמים, עיבוד תמונות ורנדרינג הן פעולות שמחשב רגיל לא מסוגל לעמוד בהם ואם אתם לא רוצים למצוא את עצמכם ממתינים נצח לכל פעולה של התוכנה, תזדקקו למחשב חזק ועוצמתי.

בעלי מקצועות ומשתמשים פרטיים כיום מציבים דרישת סף: תוחלת חיים של 2-4 שנים למחשב חזק. הסיבה: לאחר פרק זמן זה רבים הסיכויים להתחדש במחשב חדש בהתאם לדרישות טכניות מתחדשות של ספקי תוכנות, תנאי תאימות בין חומרה לתוכנה, שינויים בעדכונים אוטומטיים ובלאי של החומר.

כדי לבצע רכישה מושכלת שתיתן תמורה למחיר מחשב נייד/נייח יש לדעת לקרוא מפרט מחשב ולהבין מהם הרכיבים החשובים שיהפכו את המחשב לכלי שימוש אפקטיבי לטווח הארוך.

מחשב נייד. pixabay,
מחשב נייד/pixabay

מושגי יסוד במפרט מחשב חזק

מעבד מחשב נייד/נייח - CPU

המעבד הוא הרכיב המרכזי במחשב. על מנת לבצע בחירה נכונה של מעבד יש להגדיר תחילה מהם צרכי ויכולות התוכנות המרכזיות בהן עתיד המשתמש לעשות שימוש.

המעבד נמדד על פי מספר מאפיינים: תדר הפעילות, מספר הליבות וגודל זיכרון המטמון. הכירו את מאפייני המעבד לעומק:

· תדר הפעילות: תדר המעבד הינו מהירות השעון של ליבות העיבוד.

· ליבות עיבוד - כדי לאפשר מספר פעולות בו זמנית במחשב, מצוידים מעבדים עדכניים במספר ליבות בהתייחס לתוכנה המפעילה את המעבד.

· זיכרון מטמון - רכיב זיכרון ייעודי המוטמע בגוף המעבד עבור פעילות המעבד בלבד.

תיאורטית, הבחירה האופטימלית היא בתדר הגבוה ביותר, בזיכרון המטמון הגדול ביותר ובמספר הגבוה האפשרי של ליבות עיבוד.

למעשה, לא כל תוכנה מסוגלת לנצל מספר ליבות גבוה. תוכנות Single Thread מנצלות לטובת פעילותן - ליבה אחת בלבד ואיכות העבודה בהן נגזרת מרמת התדר של המעבד. לעומתן, תוכנות Multi Thread כן מסוגלות לחלק משימות חישוב למספר ליבות. עבור מחשב לשימוש בתוכנות Multi Thread יש לבחור במעבד בעל חלוקה למספר ליבות גבוה.

נציין כי עבור שימוש בתוכנות Multi Thread ו-Single Thread יחד, יש לבחור בפשרה מקצועית ולהשתמש במעבד בעל לא פחות מ-6 ליבות לצד תדר פעולה של למעלה מ-Ghz3.6.

GPU מאיץ גרפי

מאיץ גרפי, או בשמו המוכר: כרטיס המסך, הוא רכיב חומרה בעל מעבד עצמאי המקבל משימות חישוב ומעבד אותן במהירות גבוהה. כרטיס המסך הוא רכיב מוכוון עיצוב גרפי המאפשר עבודה עם תוכנות עיצוב גרפי, לצד תוכנות גיימינג, הדמיה ואנימציה. מאיץ גרפי מאפשר עבודה על נפח מידע גדול של סצנות תלת ממד ותמונות וכן הצגת מידע עדכני על המסך ברמת מהירות תגובה גבוהה מהרגיל.

גוף קירור

על מנת לאפשר עבודה יעילה ושקטה לאורך זמן חשוב לבדוק במפרט את איכות גוף הקירור של המחשב. הרציונל העומד מאחורי בחירת גוף קירור גדול הינו מידת ייצור החום הגבוהה על ידי המעבד. מחשבים הנדרשים לפעילות עם תוכנות כבדות יפעלו תחת עומס רב מה שיגרום בהכרח למעבד לייצור חום במידה רבה. על מנת להתמודד עם הטמפרטורה הגבוהה יש להצטייד בגוף קירור למעבד, שיהווה קונטרה לחימום המתמשך לצד מאווררים בקוטר גדול מהסטנדרט שיאפשרו אספקת אוויר סדירה ללא השמעת קול זמזום טורדני.

מאוורר מעבד מומלץ הינו מאוורר בקוטר 140 מילימטר.

האם קיימת עדיפות למערכות קירור נוזלי על פני מערכות קירור אוויר?

מערכות קירור נוזלי ומערכות קירור אוויר

מערכות קירור נוזלים פועלות על ידי סחרור נוזל במערכות סגורות המנייד את החום שנצבר במעבד לדפנות קירור מאווררות על חזית מארז המחשב. קירור באופן זה נחשב לאפקטיבי כיוון שמנדף את החום מחוץ למארז, זאת בניגוד לקירור פנימי הכולל תהליך של 2 פעולות עד ליציאת האוויר החם מחוץ למארז: פליטת חום לתוך המארז והוצאתו אל החלל החיצוני. נציין כי מערכות קירור נוזלי אינן משיגות בהכרח עבודה שקטה יותר ממערכות קירור אוויר.

העדיפו רכישת מערכת אוורור שקטה ככל שניתן על מנת להשיג עבודה בסביבה נוחה ללא רעשי רקע.

זיכרון מחשב: RAM

רכיב חשוב במחשבים נייחים וניידים הינו זיכרון מחשב או בשמו הטכני: RAM. מרכיב זה מאפשר מרחב חישוב אופטימלי ככל שזיכרון המחשב גדול יותר. על מנת לאפשר למחשב התמודדות קלה ויעילה יותר עבודה במספר תוכנות תובעניות במקביל יד להשקיע בזיכרון ראם מוגדל.

העדיפו רכישת סט כרטיסי זיכרון מוגדלים כבר בשעת רכישת המחשב על מנת לאפשר עבודה יעילה ואיכותית לצד תגובה מהירה, וכן כדי להבטיח את זמינות כרטיס הזיכרון הספציפי שבעתיד עלול לאזול מהמלאי.

הקפידו לא לערבב שימוש בכרטיסי זיכרון מסוגים שונים מכיוון שלכל סוג כרטיס תכונות משלו, תצרוכת חשמל שונה ותדר פעולה מסוים בו הוא פועל. שילוב בלתי תואם של כרטיסי זיכרון יבלבל את המערכת, יערער את יציבותה ויגרום לקריסה.

הורידו תוכנה ייעודית לבדיקת מאמץ של כרטיסי זיכרון על מנת לוודא את יציבות המערכת וכן לצורך הצגת נתוני קצה של החומרה.

ספקי כוח

רכיבים חזקים צורכים חשמל במידה רבה יותר על מנת לספק יכולות עיבוד מקסימליות. כדי לחשב כמות תצרוכת חשמל של רכיבי מחשב ספציפי וכן חישוב היקף ספק חשמל בוואט, ניתן להיעזר במחשבוני PSU המאפשרים הזנת רכיבי המחשב הרצויים ובחירת ספק חשמל מתאים על פי סך צריכה כולל.

יש לדעת כי בחירת ספק איכותי תספק שימוש יציב לעומת ספקים זולים שברכישתם אנו נוטלים סיכון עקב נטייתם להישרף.

אחריות יבואן רשמי

כמו בכל מכשור טכנולוגי רגיש אחר, גם בבחירת המחשב החזק ביותר קיים סיכון למפגש עם תקלות. רכשו מחשב בנייד/נייח רק מספק הנותן אחריות יבואן רשמי, מה שיבטח אתכם במקרה בו אחד הרכיבים יינזק או יפעל שלא ברמת היעילות הרצויה.

קריפטק - הבית למחשבים שמחזיקים שנים

אתר האינטרנט של קריפטק מאפשר לכם לבחור בקלות מחשב עוצמתי בעל מעבד איכותי ורכיבי אחסון, קירור, כרטיסי זיכרון וספק כוח מותאמים לצרכי השימוש שלכם. תוכלו לבצע באמצעות הממשק הנוח באתר השוואה מתקדמת בין סוגי מחשבים וליהנות מאחריות יבואן רשמי, שירות לקוחות מקצועי ומשלוחים מהירים לבית הלקוח.

קריפטק מחזיקה במחשבי על של החברות הגדולות ותומכת בשימוש במגוון תוכנות תוך מתן מענה אופטימלי לכל שאלה בנושא בחירת מחשב חזק שישמש אתכם נאמנה בשנים הקרובות. החברה מאמינה שלקוחותיה אמורים לקבל תמורה אפקטיבית למחיר אותו הם משלמים ולכן מספקת רק אפשרויות רכישה משתלמות עבור מחשבים נייחים ומחשבים ניידים באיכות מעולה שיחזיקו מעמד לאורך שנים

מוגש מטעם קריפטק
  • עוד באותו נושא:
  • מחשבים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully