וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לימוד אנגלית בגיל צעיר - מעורבות של הורים בלימוד אנגלית

מוגש מטעם Novakid

עודכן לאחרונה: 7.11.2022 / 12:29

מסתבר כי רמת הוראת האנגלית בבתי ספר ובגנים מוערכת כרמה ירודה יותר על ידי חלק מההורים

לימודי אנגלית. freepik,
לימודי אנגלית/freepik

מסקר שנערך על ידי נובאקיד נמצא כי מחצית מהנשאלים מביעים את שביעות רצונם, בעוד שליש מההורים נותרו לא מרוצים. אבל, ללא קשר לרמת שביעות הרצון מרמת הוראת השפה האנגלית במוסדות ציבוריים, ההורים עדיין משקיעים בשיעורי שפה נוספים עבור ילדיהם כולל לימוד אנגלית למתחילים. החלטנו לבדוק מה הם המניעים לכך, וכיצד הם באים לידי ביטוי.

מסקר שערכנו בחברת נובאקיד, החברה המובילה ללימוד אנגלית אונליין, למדנו כי בערך כל הורה שלישי סבור כי רמת הוראת השפה האנגלית בבתי ספר ובגנים, נמוכה מאוד. זאת למרות העובדה כי רובם של הנשאלים רואים בחינוך לשוני מגיל צעיר הזדמנות חשובה עבור ילדיהם להצליח בחייהם, לקבל עבודה בשכר טוב, לפתח את האינטליגנציה וכמובן לבנות הערכה עצמית טובה. אלו הם ככל הנראה הסיבות העיקרית לכך שהורים רבים מעוניינים בלימוד אנגלית עבור ילדיהם בבית. לגישה ההזו יש גם צדדים נוספים הבאים לידי ביטוי בהכנת שיעורי בית ביחד (ההורים והילדים), פנייה ודיבור אל הילדים באנגלית בחיי היומיום או צפייה בסרטים והופעות באנגלית.

הורים מתמקדים בסקרנות, פתיחות וביטחון עצמי

בקרב אותו שליש מההורים הנסקרים שענו על הסקר שלנו, קיימת אמונה שלימוד שפה זרה מספק הזדמנויות רבות להתפתחות חדשות. עד 78 אחוז מהנשאלים סבורים כי ידיעת אנגלית תעודד את ילדיהם לטייל וללמוד על תרבויות אחרות. באופן דומה, רבים מהם, כשלושה רבעי מסך כל הנשאלים, סבורים שכדאי ללמד אנגלית כבר מגיל צעיר, שכן יש ללימודים אלו השפעה חיובית על האינטליגנציה של הילד. כל הממצאים הללו יכולים בהחלט להסביר את העובדה שרבים מהם גם ממהרים לרשום את הילדים לקורס אנגלית מדוברת.

נתונים נוספים מראים כי לדעתם של הורים אלו (כ-74% מהם) חשוב לבנות את ההערכה העצמית של ילדיהם, והם סבורים כי ידיעת אנגלית תעניק להם ביטחון עצמי גבוה יותר ויכולות התמצאות וחיבור אישי טובות יותר. כמעט 60 אחוז מהנשאלים כבר חושבים על הקריירה המקצועית של ילדיהם וסבורים שידיעת השפה האנגלית תקל עליהם בהמשך הלימודים ובמציאת עבודה בשכר טוב יותר בעתיד.

מהסקר עולה כי הורים רבים מתמקדים גם בלימוד השפה מחוץ לבית הספר ובשיעורים נוספים. הם דואגים לצורות שונות של קשר עם ילדיהם וללימוד שפה זרה. 64 אחוז מההורים מצהירים שילדיהם צופים בסרטים וסרטים מצוירים באנגלית, ויותר ממחצית מהנשאלים משמיעים לילדיהם שירים וספרי שמע באנגלית, או קוראים איתם סיפורים באנגלית למתחילים. לעומת זאת, רק 18 אחוז מההורים טוענים שילדם קורא ספרים או צופה בהופעות באנגלית. 45 אחוז מהנשאלים טוענים שילדם משחק במשחקים באנגלית, הן במשחקי לוח והן במשחקי מחשב, אבל לפי הממצאים, רק כל ילד עשירי גולש באתרים באנגלית.

מעורבות הורית

בשונה מן העבר היום נוטים הורים רבים להיות מעורבים יותר בלימודיהם של ילדיהם. מהסקר עולה כי הרוב המכריע של ההורים, 69 אחוז מהנשאלים, עוזרים לילדיהם בשיעורי הבית. כאשר הדברים נוגעים ללימוד השפה האנגלית הרי שמבוגרים מעורבים יותר מבצעים גם מספר פעילויות שונות נוספות. לדוגמה, 39 אחוז מההורים מדברים עם ילדם באנגלית ולוקחים חלק בצפייה בסרטים או בקריאת

ספרים באנגלית. כל הורה רביעי מספק לילד קשר עם עמיתים דוברי אנגלית או מארגן טיולים לחו"ל, שבזכותם יש לצעירים הזדמנות לפתח את כישורי השפה שלהם. מעט פחות הורים (23%) משחקים עם ילדיהם במשחקים ופעילויות שונות בשפה האנגלית. יש כמובן את מי שמשקיעים אפילו יותר ודואגים לשיעורי לימוד אנגלית עם מורה פרטי אונליין, ואף עוקבים אחר הנעשה.

יתרונות למידה מקוונת

בעקבות מגיפה הקורונה, לא פחות מ-67 אחוז מההורים הנחקרים הגבילו את מספר הפעילויות חוץ-בית ספריות במשרה מלאה לילדים. מגמה זו פתחה הזדמנויות נוספות עבור מורים פרטיים, וכמובן עבור מורים ופלטפורמות למידה מקוונות, שברובן הגדול עדיין נותרו בעינן גם עם שוך המגיפה. הסיבה העיקרית לכך היא שהודות לשיעורי אנגלית מרוחקים, קודם כל, זמן נחסך - דבר זה מודגש על ידי רוב ההורים (עד 91%). רובם של ההורים משיבים שאחרת היו צריכים להוסיף לזמן הלימודים את זמן הנסיעות, דבר שהיה הופך את ההשקעה שלהם לפחות אטרקטיבית.

בנוסף, שלושה רבעים מההורים גם מעריכים את ההזדמנות לדבר עם מורים ממדינות שונות. זה מאפשר להם ולילדיהם, להקשיב למורים עם מבטאים שונים.

כמובן שלמחצית מהנשאלים חשובה איכות התרגילים המגוונת אשר מתאפשרת הודות לטכנולוגיות חדשות. כמעט כל הורה שני בכיתות מרוחקות מעריך שליטה רבה יותר בתהליך החינוך של הילד, אך פחות ממחצית מהנשאלים מחליטים לתמוך בילד באופן פעיל במהלך השיעורים. הורים רבים גם מדגישים כי עבור רובם ניתן היה להגיע לרמה כזו של שליטה רק באמצעות לימוד אנגלית לילדים באינטרנט.

בבית הספר המקוון ללימוד אנגלית של נובאקיד מצליחים התלמידים ללמוד בצורה אינטראקטיבית באמצעות משחקים. תוכנית הלימודים מיועדת לתלמידים בגילאי 4 עד 12 והשיעורים תוכננו במיוחד כדי לעורר את הסקרנות והעניין של ילדים באפשרות של לימוד אנגלית, כשהמטרה היא להגיע לרמה גבוהה של התעמקות לשונית. ההורים מצידם מקבלים מידע שוטף על התקדמות ילדיהם ויכולים לחוות איתם את תהליך הלמידה באמצעות התרגול השוטף.

מוגש מטעם Novakid

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully