וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כוח המוח - שרה ברקוביץ, מאמנת בתנועה, תסייע לכם לשפר את יכולות הקשב, הזכרון הלמידה

מוגש מטעם שרה ברקוביץ

עודכן לאחרונה: 21.12.2022 / 10:45

השיטה שלה מתאימה לילדים מגן חובה ולמבוגרים כאחד. בואו לגלות על זה יותר

שילוב פעילות גופנית ותנועה לאורך יום הלימודים עוזר לתלמידים להיות קשובים וממוקדים יותר בלמידה. מחקרים הוכיחו שיציאה ל"הפסקות " קצרות במהלך השיעור מהווה כלי הוראה יעיל לניהול הלמידה ולשיפור האוירה הלימודית והחברתית בכתה.

לדברי שרה ברקוביץ, מאמנת אישית לקשב באמצעות תנועה, כבר בשנת 2018 יצאה הנחייה מטעם הפסיכולוגית הראשית של משרד החינוך לשלב "הפסקות תנועתיות" במערכי השיעור, אך מטבעם של תהליכי שינוי , ליישום הדברים בשטח לוקח קצת יותר זמן.

בפועל, התנועה לא רק מקלה על אנשי החינוך להתמודד עם אתגרים שונים בניהול הכיתה והקניית הידע, בכך שהזיכרון - הבסיס ללמידה, משתפר. . למעשה, השפעותיה החיוביות של התנועה על יכולות הלמידה והזיכרון ניכרות בכל גיל, מה שאומר, שאסור לאף אחד לחכות שהשינויים יגיעו אליו, אלא לחולל אותם בעצמו.

שילוב פעילות גופנית ותנועה בשגרת היום משפר את יכולות הקשב ומיעל תהליכי למידה וזיכרון.

שרה ברקוביץ עובדת עם ילדים מגיל גן חובה, נוער, סטודנטים ומבוגרים. השיטה שפיתחה מסייעת לשפר את יכולת הקשב, מייעלת תהליכי למידה וזיכרון, מחזקת את הבטחון העצמי ומציידת את המתאמנים בכלים לשימוש באופן עצמאי, בהמשך.

לומדים לפסיכומטרי? משננים חומרי לימוד לבגרויות? למבחנים אקדמיים? שרה מתאימה תוכנית אישית לכל אחד ואחת מהמתאמנים, לטובת שיפור הקשב והזיכרון, יכולת שליטה והרגעה עצמית ועוד.

אחרי שחקרה איך המוח פועל, ומה הצרכים שלו, גיבשה שרה אוסף של פעולות תנועתיות/קשביות, המפתחות ומחזקות את הקשר בין שתי ההמיספרות ככל שהקשר בין ההמיספרות מתחזק - איכות הלמידה משתפרת.

שרה ברקוביץ. יח"צ,
שרה ברקוביץ/יח"צ

כיצד תנועה משפיעה על פעילות המוח שלנו?

שרה: "לפעילות גופנית עשויה להיות השפעה פיזיולוגית והתפתחותית על המוחות של ילדים ומבוגרים כאחד. כאשר אנו בתנועה, הדם זורם ואיתו מגיע החמצן למוח ומחזק את הקשרים בין תאי העצב (הסינפסות).

"כיום, עם התפתחות הטכנולוגיה -בהקשר לחקר המוח, ניתן לראות את השינויים האלה. בניית חיבורים חדשים וחיזוק הקיימים, מאפשר לנוירו-טרנסמיטורים להעביר את החומרים הכימיים הטובים מתא לתא בקלות. כך נמנע מניתוקי מחשבות וחולמנות ונשפר את הקשב".

איך הלכה למעשה אנו יכולים לראות את השפעת התנועה על יכולות הלמידה של הילד?

שרה: "כאשר משלבים הפסקות תנועתיות בתהליכי הלמידה הילד נמצא במצב הטבעי שלו - בני האדם נולדו לנוע... בפועל - יכולת הקשב משתפרת, משך הזמן להוראה/ללמידה מתקצר, והזיכרון נשמר לטווח ארוך יותר".

לדברי שרה, הגוף שלנו מחובר למוח, ולכן כל מה שאנחנו עושים, משפיע לשני הכיוונים. שיפור היכולות של הגוף, בעיקר שיווי המשקל והקואורדינציה, תורמים גם לחיזוק הביטחון העצמי של הילד. באופן טבעי, ילד שבטוח בעצמו יחווה יותר הצלחות וישפר גם את הכישורים הבינאישיים שלו.

שרה ברקוביץ. יח"צ,
שרה ברקוביץ/יח"צ
שרה ברקוביץ. יח"צ,
שרה ברקוביץ/יח"צ

מתאימים את שיטות הלימוד לצורכי המוח

"נוירו-פדגוגיה" הוא מדע חדש יחסית, החובק בתוכו מספר דיסיפלינות: פדגוגיה, פסיכולוגיה, מדע המוח ועוד.

דוגלי השיטה מאמינים כי יש להתאים את דרך ההוראה לצרכים של המוח, ולא להיפך, כפי שנהוג לעשות בשיטות הלימוד המסורתיות.

לפיכך, המלצתם היא, לנקוט בגישת "הלמידה המרווחת", שמשמעותה לימוד למשך פרק זמן של כ-20 דקות והפסקה למספר דקות. ואז חוזרים ללמידה.

מורים שבחרו ליישם את עקרונות ה"נוירו-פדגוגיה" מדווחים על שיפור משמעותי ביכולות הקשב, הזיכרון והלמידה של כולם.

באימון, שרה משלבת את העקרונות האלה, ורותמת את יתרונות התנועה לשיפור תפקודי המתאמנים בפן הפיזי, הרגשי, המנטלי והקוגניטיבי במקביל.

ניתן להגיע לאימון במסגרת מפגשים פרטניים מגיל גן חובה ואילך או במסגרת סדנאות קבוצתיות, שמתאימות גם לאנשי חינוך, אנשי הדרכה בארגונים, מאמנים, מנטורים ועוד.

מכניסים תנועה לחיים - "חדר כושר למוח"

הרצאת הדגל של שרה, שרצה בימים אלו ברחבי הארץ, נקראת "חדר כושר למוח ". אנשי חינוך רבים, מאמנים ומאזינים מכל הארץ כבר נחשפו במסגרתה לקשר שבין תנועה, למידה וזיכרון.

בהרצאה שרה פורסת יריעה רחבה בנושא ומעניקה הרבה מאוד טיפים פרקטיים וקלים ליישום, שמותאמים לצורכי הקהל וגיל המתאמנים.

אם אתם מחפשים דרכים מקוריות וערכיות להעשיר את ארגז הכלים שלכם כאנשי מקצוע מתחום האימון, החינוך וההדרכה או לפתח את המיומנויות האישיות שלכם ושל הקרובים לכם, זו הרצאת חובה שאסור לפספס.

כמה מילים על שרה ברקוביץ

שרה ברקוביץ, מאמנת אישית לקשב באמצעות תנועה. בעלת וותק של 30 שנה בתחום החינוך, ההוראה וההדרכה. במשך 19 שנה ניהלה את מערך ההשכלה הפורמלית של האסירים בשירות בתי הסוהר. מוסמכת שיטת רביב ומאסטר NLP.

כיום שרה מסייעת לילדים, נוער ומבוגרים לשפר את איכות החיים, הביצועים והתפקודים השונים הנדרשים במסגרת לימודים, תעסוקה ובכל תחומי החיים. וגם-מרצה ומנחת השתלמויות למורים בנושא: "שילוב תנועה בלמידה".

לתיאום פגישה: 050-62-78-781

לדף הפייסבוק של שרה>>>

קישור למיניסייט של שרה ברקוביץ

מוגש מטעם שרה ברקוביץ
  • עוד באותו נושא:
  • זיכרון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully