וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעוניינים להכיר את העתיד? הוא ממתין לכם בדובאי

מוגש מטעם 'גאוגרפיקל' מבית בשביל הזהב

עודכן לאחרונה: 31.10.2022 / 14:17

טרם ביקרתם בדובאי? ביקרתם באיחוד האמירויות אך אתם מרגישים שעוד לא ראיתם הכל? אתם צודקים לחלוטין

דובאי. ShutterStock
דובאי/ShutterStock

איחוד האמירויות בכלל והאמירות של דובאי בפרט, מכילות בתוכן אינספור אטרקציות, מבנים ייחודיים ופארקי שעשועים אטרקטיביים במיוחד, בתוך כל העושר הזה (תרתי משמע) קיים אתר מעניין במיוחד שמומלץ מאוד שלא לפספסו. הכירו את המוזיאון המרתק המתאים במיוחד לחובבי עתידנות, הנושא שהכי מרתק ומדאיג אותנו בו זמנית: העתיד המחכה לנו. אז בין אם אתם מתכננים טיול עצמאי או מתעניינים בטיול מאורגן לדובאי - המאמר הבא הוא עבורכם במיוחד.

אין זה סוד כי מאז הסכמי אברהם, הסכמי השלום עם איחוד האמירויות וממלכת בחריין, דובאי ואבו דאבי הפכו לאחד מן היעדים הפופולאריים ביותר בקרב התייר הישראלי. 2 האמירויות הללו מהוות חלק מפדרציה של 7 אמירויות הנקראות 'איחוד האמירויות הערביות' (UAE). דובאי הינה האמירות המוכרת יותר, המרכז העסקי והכלכלי של איחוד האמירויות ואילו אבו דאבי, היא עיר הבירה של איחוד האמירויות ושל האמירות הגדולה ביותר, אמירות אבו דאבי, היא בעלת השטח הגדול ביותר, העשירה יותר ומקום משכנו של נשיא איחוד האמירויות.

טיול לדובאי ואבו דאבי חושף את המטיילים ליעד זה, אל העושר הבלתי נתפס של המדינה המדברית הזו, אל המקום בו קיימים רבים מאוד משיאי גינס: המגדל הכי גבוה, המלון הכי גבוה בעולם, המלון היחידי בעל 6 כוכבים ועוד ועוד.. ועכשיו - ישנה סיבה נוספת לביקור והיא המוזיאון הראשון מסוגו בעולם, שפתח את שעריו עבור תיירים המחפשים חוויות חדשות, אשר יפתיעו אפילו את אלו שכבר הספיקו לראות עולם ולבקר במקומות מסעירים ומרגשים כאחד, - מוזיאון העתיד בדובאי.

מוזיאון העתיד כפי שהוא מעיד על עצמו באתר האינטרנט שלו מהווה "מגדלור של תקווה, אנחנו בית לדמיון אופטימי, מחויבים לעתיד בר קיימא יותר עבור כולם. המטרה שלנו היא לעורר השראה ולהעצים אנשים לעצב בצורה חיובית את הפרק הבא של האנושות" , נבנה בצורה אליפטית מיוחדת וממוקם בדרך שייח' זיאד והוא נראה למרחוק בעיקר בזכות החיפוי הייחודי שלו, קליגרפיה ערבית, של שירה אשר נכתבה על ידי שייח' מוחמד בין ראשיד אל מכתום, ראש ממשלת איחוד האמירויות הערביות וסגן נשיא איחוד האמירויות הערביות וכמובן האמיר והשליט של דובאי.

אז מה ממתין לכם במוזיאון ומדוע מומלץ לבקר בו במסגרת טיול מאורגן או עצמאי באיחוד האמירויות? הנה 5 עובדות מעניינות על המוזיאון:

1. שילוב של טכנולוגיות עתידניות עם עיצוב מהחלל

המוזיאון הוקם בעלות של כ-140 מיליון דולר וכל כולו מוקדש ליישום של מתודות עתידניות: הוא מושתת על אנרגיות ירוקות כגון מים ממוחזרים ואנרגיה סולארית המגיעה היישר מתחנה סולארית ייעודית המשמשת לתפעול המוזיאון ובו המבנה הייחודי, מעטפת בצורת עין אשר נבנתה באמצעות טכנולוגיות מהפכניות בבנייה, שנוצרו במקור עבור תעשיית החלל. הוא מצליח לבלוט גם בעיר שיש בה כמעט הכל. אותה עין מעוטרת ב-1024 חלונות בצורת אותיות ערביות, המרכיבות ביחד שיר אודות העתיד המחכה לאמירויות ולמין האנושי שנכתב כאמור ע"י השייח' בן-ראשיד. מבנה המוזיאון הצליח לייצר אימפקט כל כך גדול, שהביאו לזכייה של המוזיאון בפרסי עיצוב מחברת כלי העיצוב הדיגיטליים Autodesk וכן מטעם National Geographic.

2. 7 קומות של פלא

על פי דברי המייסדים, המוזיאון נועד לכל אחד מאיתנו, בכל גיל ומכל מגזר "לגעת ולעצב את העתיד המשותף מולו אנו עומדים ובכך ללמוד דברים חדשים שיוכלו לעזור לנו לחיות חיים טובים יותר בהווה".

אותו עתיד מוצג למבקרים באמצעות שבע קומות שונות, כאשר כל אחת מהן מייצגת בועה עתידנית אותה ניתן לחקור ולבחון, זאת באמצעות טכנולוגיות מתקדמות כגון מציאות רבודה ומדומה, הולוגרמות, רובוטים אנושיים ועוד אלמנטים אינטראקטיביים ומהנים שלא תשכחו בקלות, המפוזרים על פני אולמות תצוגה רחבים.

3. ללמוד על העתיד - מהעבר

אם תרצו להעמיק עוד, להלן שלוש התערוכות אשר הוצגו עם פתיחת המוזיאון, המעידות לא מעט על האווירה הכללית הממתינה למבקרים במוזיאון, בין אם בתערוכות אלו או בתערוכות חדשות מתחלפות שתוצגנה בעתיד.

גיבורי העתיד - תערוכה זו מיועדת לילדים ומתפרשת על פני קומה שלמה. היא מורכבת מפעילויות יצירה ולמידה שמטרתן היא להקנות מיומנויות שימושיות שיוכלו לעזור להם להסתגל לעולם החדש - והכל דרך אמצעים פיזיים. במהלך הביקור, ייתכן ותיתקלו ב"אירועי חירום" שידרשו מכלל הילדים המבקרים בתערוכה לשתף פעולה ולהתמודד עם בעיות שונות שהמין האנושי מכיר מקרוב, זאת בין היתר באמצעות חשיבה יצירתית ושילוב של המיומנויות אותן הם למדו כעת.

מחר היום - תערוכה המתמקדת בטכנולוגיות חדשות וצעירות, אשר בעתיד הנראה לעין תיכנסנה אל חיינו. בתערוכה זו תוכלו להתנסות בטכנולוגיות "צעירות" הצפויות להשתלב בחיינו ממש בעשור הקרוב (על מנת שתוכלו לומר לכולם שאתם כבר שולטים בטכנולוגיה הזאת מזמן).

מסע לעתיד - מעוניינים לדעת כיצד החיים ייראו בעוד 50 שנה? מצוין, כי תערוכה זו היא ממש עבורכם. התערוכה כוללת בתוכה גם תחנת חלל פעילה המאפשרת לנו הצופים לראות מה מתרחש באותם רגעים בירח ובכדור הארץ: פרויקטים אקולוגיים ושינוי מאסיבי בסביבה אותה אתם מכירים, ושניתן לחוות באמצעות מציאות מועשרת.

4. אפילו הפרסומות למקום מפתיעות

אם אתם רוצים לקבל הצצה ליכולות המקום - נספר לכם על סרטון שהוצא מטעם המוזיאון לפני פתיחתו, בו הוצג כלי טיס שנראה ככלי טיס חוצני, המשייט מעל המוזיאון ונכנס בקלילות אל גג המוזיאון עצמו.

עד היום תוכלו למצוא ויכוחים ברשת לגבי אמיתות התוכן, אבל דבר אחד בטוח - זוהי ההרגשה אותה תקבלו במוזיאון עצמו, הטומן בתוכו עוד הרבה מאוד הפתעות נוספות.

5. מרכז של פיתוח ועתידנות

מטרת המוזיאון היא לשמש כמטה המרכזי של משרדים עבור הוגים, יזמים, מדענים ואנשי חדשנות מהעולם הערבי . המטרה היא לרכז את כולם במקום אחד ולהפכם לקבוצת עילית אשר תעזור לפתח תגליות מדעיות חדשות של העידן החדש, ותתווה את הדרך למגמות העתידיות בעולם.
באוקטובר 2022, מאות עתידנים מובילים מהעולם הוזמנו לכנס ייחודי אשר עוסק במה שמחכה לנו בשנים ואפילו במאות הקרובות, כולל מספר שמות מוכרים ומבוססים בתעשייה.

כל הפרטים שאתם צריכים לדעת

ההגעה למוזיאון די פשוטה, מפני שהוא נמצא במיקום מרכזי בדובאי עצמה (סמוך לתחנת המטרו 'מגדלי האמירויות'). באשר לעלויות, כרטיס לאדם עולה כ-145 דירהאם שהם כ-125~ ש"ח. ילדים עד גיל 3 ומבוגרים מעל גיל 60 זכאים להיכנס בחינם, אך יש צורך להכין עבורם כרטיס חינמי.

לחלופין, ניתן לחסוך זמן יקר ולחוות את המוזיאון המעניין הזה ביחד עם מבחר אתרים אחרים באמצעות טיול מאורגן לדובאי ואבו דאבי. מעוניינים לשמוע עוד? לחצו כאן וקבלו הצעה למגוון מסלולים ותאריכים עבור טיול לדובאי.

מוגש מטעם 'גאוגרפיקל' מבית בשביל הזהב
  • עוד באותו נושא:
  • דובאי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully