וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גלו את הדרך של רונית חיימוב לטיפול בפוסט טראומה וחרדה

מוגש מטעם רונית חיימוב

עודכן לאחרונה: 30.10.2022 / 8:28

הכירו את המרכז הגדול בישראל למטפלים בשיטה הייחודית שפיתחה רונית חיימוב, פסיכותרפיסטית ועו"ס מזה 20 שנה

רונית חיימוב. שי קדם,
רונית חיימוב/שי קדם

"על פניו, נראה שחזרנו לשגרה. אבל בפועל, אנו עדים להשלכות של המשבר שצפות אל פני השטח גם עכשיו". רונית חיימוב זילברמן, מייסדת המרכז לפסיכותרפיה אינטגרטיבית, מספרת איך ניתן לפתור בעיות משורשן מבלי להיגרר לטיפול של 10 שנים על ספת הפסיכולוג, האם טיפולים קצרי מועד, כמו CBT, אכן יעילים, ועל ההשפעה של תחושת חוסר השייכות והמוגנות שרבים חווים בימינו.

רונית חיימוב, פסיכותרפיסטית אינטגרטיבית מזה 24 שנה, עבדה 15 שנה כעובדת סוציאלית בבית החולים וולפסון. לאורך שנים אלו פגשה אינספור מטופלים שסבלו מחרדות, פוסט- - טראומה, נפגעי תקיפה מינית, אלימות במשפחה ועוד. במקביל, הוכשרה במגוון שיטות טיפול, ביניהן EMDR, DBT Therapy Schema ,CBT ומיינדפולנס, ואף זכתה להיות תלמידתו של סטיב אנדראס, מפתח פרוטוקול הטראומה ב- NLP.

הדרך של רונית

כיום, רונית מציעה למטפלים ולאנשים שרוצים לעבור הכשרה, להתנסות בשיטה האינטגרטיבית - שיטת הטיפול המשלבת תורות ידע שונות, באמצעותן ניתן למצוא עבור כל מטופל את השיטה שתקדם אותו בצורה הטובה ביותר.

במרכז לפסיכותרפיה אינטגרטיבית היא מציעה 2 מסלולים לימודיים: מסלול תלת שנתי לפסיכותרפיה אינטגרטיבית, ומסלול תלת שנתי לטיפול זוגי ומשפחתי בהנהלת אמתי מגד המוכר עי האגודה לטיפול זוגי ומשפחתי. עוד מציעה רונית קורסים ב12- שיטות טיפוליות ביניהן.

רונית חיימוב. שי קדם,
רונית חיימוב/שי קדם
רונית חיימוב. בנימין אדם,
רונית חיימוב/בנימין אדם

"המצב הקיים מעורר דאגה"

רונית ערה לנתונים הסטטיסטיים, שלא סותרים את מה שהיא פוגשת בקליניקת הטיפולים. עלייה של 300% במקרי אלימות במשפחה, 50% בחרדה וכן החמרה קיצונית במקרי אובדנות ודכאון בקרב בני נוער. הסיבה לכך, לטענתה, היא תחושת חוסר מוגנות ושייכות. אולם, בעוד שרבים מחפשים פתרונות אינסטנט, היא מבהירה, "אלו חוויות שלא ניתן לטפל בהן בתהליכים מהירים".

"לא מקלפים קליפה או שתיים, כדי לפתור את הבעיה, צריך להגיע לשורשה"

רונית: "אפשר לטפל סימפטומטית בכל בעיה. זה כמו לקחת אקמול. אבל אם לא מגיעים אל שורש הבעיה, היא תצוץ מכיוון אחר. טכניקות טיפול מהירות עוזרות למטופל לתפקד ולהרגיש טוב יותר, אבל אם לא נכנסים לעובי הקורה, הבעיה תחזור, ואף תחמיר".

למה תהליכי שינוי מצריכים מאיתנו כל כך הרבה אורך רוח?

רונית: "הפרעות כמו חרדה ופוסט - טראומה, שנובעות פעמים רבות מתחושת חוסר מוגנות או חוסר שייכות, מקורן במערכות עתיקות ושורשיות שמובנות בנפש האדם או בתודעתו. כדי לפתור אותן, חשוב לעבור תהליכי קבלה וריפוי, שלא יכולים לקרות מהר כל כך. מטופלים רבים לא מודעים לכך, וסגנון החיים המהיר שאימצנו בעידן המודרני גורם להם לחפש אחר פתרונות אינסטנט".

ובכל זאת, נראה שעידן טיפולי הפסיכואנליזה לא מתאים לאורח החיים המודרני.

רונית: "אני לא מאמינה בטיפול ארוך שמתפרס על 10 שנים. עם זאת, אני סבורה שלקשר הטיפולי יש חלק מאוד משמעותי בתהליך שהמטופל עובר, ואני כן נותנת חשיבות רבה להחזקה הטיפולית".

וכאן נכנסת לתמונה השיטה האינטגרטיבית.

רונית: "נכון. מטרת השיטה היא לשלב שיטות וטכניקות טיפול שונות, שנועדו לתת מענה מהיר יחסית, אך במקביל, לאפשר טיפולי עומק, כך שהמטופל יכול לתפקד בצורה נורמטיבית, אך גם לפתור את שורש הבעיה. יחד עם הקשר הטיפולי, הוא מקבל את הבטחון שהוא זקוק לו ומענה כאשר מתעוררות או צפות בעיות שונות.

אדגיש, שהמטרה היא לא למשוך את המטופל לטיפול ארוך טווח שהוא לא זקוק לו, אלא להציע פתרון נקודתי יחד עם טיפול עומק, שיבטיח תוצאה ארוכת טווח. כדי להגיע לזה, צריך מעט סבלנות ואורך רוח".

רונית חיימוב. סם יצחקוב,
רונית חיימוב/סם יצחקוב

מטפלים, הרחיבו את ארגז הכלים שלכם במסגרת קורסים מקצועיים במרכז לפסיכותרפיה אינטגרטיבית. לבחירתכם 12 מסלולים:

· המסלול לפסיכותרפיה אינטגרטיבית

· תוכנית לטיפול זוגי ומשפחתי

· קורס אינטגרטיבי המשלב מיינדפולנס , SE טיפול ממוקד יחסי העברה לטיפול בחרדה וטראומה, סכמה תרפיה PE ועוד

· קורס לכלים אפקטיביים להתמודדות עם מחלות כרוניות

· קורס מבוא ב- CBT, NLP ומיינדפולנס

· קורס EMDR VS IEMT

· דיכאון במעגל חיי האישה בגישה האינטרפרסונאלית IPT

· פירוש חלומות מגישת פרויד, יונג והמיינדפולנס

· טיפול זוגי מבוסס מובחנות, ראויות ולימוד הגישה המערכתית וההיקשרית

· EMDR IEMTvs

· התמודדות בריאה עם מצבי חולי- פסיכותרפיה רפואית

· מיינדפולנס והחוויה הסומאטית.

מטופלים, לתיאום טיפול ניתן ליצור קשר בטלפון 072-322-2715

עוד על המרכז לפסיכותרפיה אינטגרטיבית ו"הדרך של רונית" תמצאו באתר https://ronithaimoff.co.il/.

מוגש מטעם רונית חיימוב
  • עוד באותו נושא:
  • טיפול

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully