וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

Mustsee: שמונה אטרקציות בדובאי שפשוט אסור לפספס

מוגש מטעם מטיילים בעולם

עודכן לאחרונה: 14.9.2022 / 9:48

מאז פתיחת השמיים לדובאי, הפכה דובאי לאחד היעדים הפופולריים בקרב הישראלים, בין היתר בשל שפע האטרקציות שיש לעיר היוקרתית להציע. מתוך השפע, בחרנו לכם את אלו שפשוט אסור להחמיץ

דובאי. freepik,
דובאי/freepik

בספטמבר 2020 נחתם הסכם נרמול היחסים עם איחוד האמירויות ומאז השמיים לדובאי פתוחים. דובאי היא אחת משבע אמירויות של המפרץ הפרסי (דובאי, אבו דאבי, שארג'ה, עג'מאן, ראס אל-ח'ימה, פוג'יירה ואום אל-קיוין). ההסכמים איתה פתחו לנו, הישראלים, צוהר לתרבות חדשה ומסקרנת.

בתוך זמן קצר הפכה דובאי, עיר הבירה של האמירות, ליעד פופלרי בקרב הישראלים שנמשכים אל הפאר הנדלני ואל השפע שמתקיימים לצד תרבות ערבית מוסלמית. למרות החום הכבד השורר בה בחודשי הקיץ, הנוסעים אליה בחודשי החורף (אוקטובר עד אפריל) נהנים ממזג אוויר נוח, שכן הטמפרטורות בתקופה זו מזכירות את הקיץ הישראלי (20°c-30°c).

כלכלת דובאי נמצאת בצמיחה ואחד הענפים החזקים בה הוא ענף התיירות. בכל שנה מבקרים בה מליוני אנשים. אטרקציות בדובאי ניתן למצוא כמו חול והן נותנות מענה לסוגים שונים של מטיילים. ניתן למצוא בה ארכיטקטורה, מוזיאונים קניות, קולניריה, פארקי שעשועים ומים, מרכזיי ספורט רבים ועוד. בכתבה זו נמליץ על 8 האטרקציות שאסור לפספס!

1. בורג' חליפה - המונומנט המוכר והמפורסם אולי מכל המקומות בדובאי. גורד השחקים הגבוה בעולם שנבנה בעשור הראשון של שנות האלפיים. המגדל בן 163 קומות וגובהו 828 מטרים. גולת הכותרת של הביקור במגדל היא כמובן התצפית. כל הטכנולוגיות בדרך אל התצפית הן מהמתקדמות בעולם הן ברכישת הכרטיסים והן במעליות המשוכללות.

הנוף הנשקף מנקודת התצפית מרהיב ומגלם בתוכו את כל העושר של דובאי הן בבריכת המזרקות שלמרגלותיו, הן במערכת הכבישים המודרנית וממראות העיר המופלאה הזו, ביקור בשעות החשיכה יחשוף את אורות העיר המרהיבים.

2. מסגרת דובאי - מבנה אדריכלי ענק נוסף הוא מסגרת דובאי. מדובר במבנה בן 48 קומות המעוצב בצורת מסגרת תמונה יפהפיה בגווני זהב. גם כאן ניתן לעלות במעלית מהמהירות בעולם לנקודת תצפית. ממנה ניתן להנות מהנוף המרהיב וגם ללכת על רצפה שקופה ממנה ניתן לראות את חלקה התחתון של המסגרת.

בשל צבעיו, יופיו של המבנה מתעצם בשעות השקיעה. גם במונומנט זה היתה חשיבה של חגיגת הקדמה לצד הכבוד למסורת. מסגרת דובאי נמצאת באופן סמלי בחיבור שבין העיר העתיקה של דובאי ובין העיר המודרנית.

3. קניון דובאי - אחד מענקי הקניות העולמיים. מדובר למעשה במבנה בסדר גודל של עיר אטקרציות וקניות. מלבד למעלה מאלף החנויות שבו ושלל המסעדות מכל הסגנונות, ניתן למצוא בו אטרקציות לרוב. בין היתר יש בו קולנוע, מתחם טרמפולינות, ג'ימבורי, החלקה על קרח, מציאות מדומה ועוד ועוד.

הקניון כל כך מגוון וגדול מימדים עד שניתן לבלות בו כמה ימים. האטרקציה המפורסמת מכולן היא כמובן האקווריום - המוזיאון התת ימי של דובאי. גם אם לא נכנסים לאקווריום, ניתן לקבל אליו הצצה דרך קיר שקוף שנמצא בתוך חלל הקניון.

4. מופע המזרקות - למרגלות הבורג' חליפה נמצאת בריכה שמדי יום משעות הצהריים ועד הלילה הופכת למופע מזרקות מרהיב בסטנדרטים הגבוהים ביותר. יש שיגידו כי מופע המזרקות של דובאי עולה ביופיו אפילו על המזרקה המפורסמת של ברצלונה.

המזרקות פרושות בשטח בריכה רחב ומתלכדות לכדי מופע פירוטכניקה מרהיב של מוסיקה, תנועה ואורות. בקרבה של המזרקות לבורג' חליפה ולקניון דובאי הופכת את הביקור בהן לזורם ופשוט לשילוב עם מראות ומקומות בילוי אחרים.

5. עולם ההרפתקאות של דובאי (IMG world) - פארק השעשועים המקורה הגדול בעולם. כאשר בחוץ חום אימים אפשר לברוח אל שלל העולמות של הפארק - עולם הדינוזאורים, עולם המצויירים, עולם הגיבורים של מרוול (שנבנה בשיתוף פעולה עם החברה) ואזור לגדולים מעל גיל 15 של מסדרונות ומבוכים של פחד ואימה (ובכללם "המלון הרדוף").

כמובן שהפארק העצום מכיל מגוון מסעדות, חנויות וגם אפשרות לחבילת VIP הכוללת סיור מודרך, כניסה ללאונג', כניסת vip למתקנים, חווית הענק הירוק ועוד. על אינספור הפארקים ואטרקציות לילדים תוכלו לקרוא בסקירה המקיפה שמציע אתר מטיילים בעולם.

6. מוזיאון העתיד - מוזיאון לכל הגילאים המציע חוויה רב חושית אינטראקטיבית. אחת התצוגות המרכזיות עוסקת בעולמות החלל. המוזיאון מציע מסע וירטואלי בחלל וגילוי של עולמות רחוקים ונסתרים. בולט גם העיסוק בנושאים של קיימות וסביבה ומציג רעיונות הן של שימור הטבע והן של שיקומו באמצעות תצוגות מציאות מדומה מרהיבות של גילויי הטבע וצורות חיים בכדור הארץ.

גם עולם בני האדם מקבל במה באמצעות תצוגות של תחבורה מתקדמת וערים עתידניות. התצוגות גוויות בהמחשות דיגיטליות, הולוגרמות ומציאות מדומה. כמו כל מקום בעיר המדהימה הזו, שגעון העיצוב וההקפדה על סטנדרטיים גבוהים לא פוסח על המוזיאון. את המבנה עוצר הנשימה עיצבו כמעין חללית בטכנולוגיות שמשמשות את התחום. כל זאת שילוב המסורת האסטטית הערבית בקליגרפיה המעטרת מבחוץ את המבנה.

7. אתר הסקי המקורה - אחת הדוגמאות האולטימטיביות לתנופת הפיתוח של העיר. בתוך קניון האמירויות נבנה אתר סקי מקורה עצום. באתר מספר מסלולי סקי בדרגות שונות של קושי. כמו כל מקום בדובאי, גם כאן נעשתה חשיבה רבה על חווית המבקרים.

כרטיס הכניסה כולל גם ציוד סקי ולמבקרים שאינם בהכרח גולשים יש מקומות לשחק, לגלוש עם מזחלות ואף להאכיל פינגווינים. בעיר מתחמי ספורט נוספים רבים. אפשר להגיע לחוף למרכז צניחה חופשית, מערבה משם, בתוך העיר ישנם מגרשי גולף, מסלולי מרוצים, קיר טיפוס, מרוצי סוסים ומרוצי גמלים.

8. איי הדקל (פאלם ג'ומיירה) - אחד מסימני ההיכר של העיר ועושרה. עושרה של האמירות דובאי מאפשר לה להקים פרוייקטים שנראים לקוחים מעולם פנטזיה בדיוני. מלבד המזרקות, הקניון העצום ואתר הסקי כשבחוץ 45°c, יצרו בעיר אי מלאכותי.

פיתוח האי נועד להגדיל את רצועת החוף ואכן באזור יש אוכלוסיה של כעשרת אלפים איש והאי לבדו מציע שפע של מקומות בילוי, ספורט ימי ונופש - מפרץ דולפינים, מועדוני בילוי, אזור מחיה של אריות ים, טיילות, פארקים, ספורט ימי, קניונים, מלונות ומכוני ספא.

מוגש מטעם מטיילים בעולם
  • עוד באותו נושא:
  • דובאי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully