וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אביזרים אורטופדיים - כל מה שצריך לדעת

מוגש מטעם ניו פיט

עודכן לאחרונה: 31.8.2022 / 9:57

אילו בעיות אורטופדיות נפוצות קיימות ואילו אביזרים אורטופדיים מסייעים לנו להתמודד איתן? כל התשובות לפניכם

מדרסים. freepik,
מדרסים/freepik

בעיות אורטופדיות הן תופעה נפוצה לא רק בקרב מבוגרים, כי אם גם בקרב אנשים שמבצעים פעילות ספורט באופן קבוע, או כאלה שמתמודדים עם מבנה לא שגרתי של כפות רגליים או ברכיים.

אילו בעיות אורטופדיות נפוצות קיימות?

דורבן העקב דורבן העקב היא מחלה שמדרסים בהתאמה אישית בהחלט יכולים לסייע בהתמודדות מולה, נדבר על זה כמובן בהמשך. דורבן העקב היא למעשה דלקת בחלק התחתון של העקב, דלקת שנגרמת כתוצאה מהיווצרות קרעים ברצועת כף הרגל. המתלונן ירגיש ברוב המקרים דקירות עזות בעקב, במיוחד בבוקר כשקמים מהמיטה או במעבר ממנוחה לתנועה. בתצורה הכרונית של המחלה המתלונן יחוש כאבים אפילו במנוחה.

קשת גבוהה

קשת גבוהה היא מצב שבו הקשת האורכית של כף הרגל גבוהה ועמוקה מהרגיל. התופעה הזו גורמת ללחץ מוגבר על העקב של כף הרגל וכמובן גם על הצד הקדמי שלה. בתוך כך, לא מעט אנשים עם מבנה כזה מתלוננים על כאבים בעקב או באצבעות של כף הרגל, לא פעם גם מחלות כמו דורבן העקב, עליה דיברנו מקודם, נוצרות בשל הלחץ המוגבר הזה. בנוסף המתלונן עשוי לחוות תופעות נוספות כמו יבלות, כאבים בקשת של כף הרגל עצמה ועוד.

פלטפוס

פלטפוס הוא מצב הפוך לגמרי מתופעה של קשת גבוהה, מצב שבו קשת כף הרגל שטוחה מהרגיל. בדומה לקשת גבוהה, גם במקרה הנוכחי העומסים מתחלקים בצורה לא שווה והמתלונן חווה כאבים עזים בכף הרגל. במצב כזה המתלונן ירגיש כאבים לאורך כל קשת כף הרגל שלו, מהאצבעות ועד העקב.

כאבי ברכיים

אחת מהבעיות האורטופדיות הנפוצות ביותר היא כאבי ברכיים, כאבים שנובעים ממגוון רחב של גורמים. בחלק מהמקרים כאבים בברכיים נוצרים בשל פגיעה במיניסקוס או ברצועות הפיקה של הברך. יש כמובן מגוון רחב של גורמים נוספים לכאבים בברכיים, כמו למשל דלקת מפרקים זיהומית או שגרונית. שחיקת יתר היא אחד מהגורמים הבולטים ביותר לכאבי רגליים, שחיקה הנובעת מגיל מבוגר, משקל חריג או כמובן שחיקה כתוצאה מפעילות ספורט.

כמובן שיש עוד מגוון רחב של בעיות אורטופדיות, כמו למשל פריצת דיסק, כף רגל סוכרתית, הלוקס ולגוס, שין ספלינט, כאבים בגיד אכילס ועוד, אך קצרה היריעה מלפרט כאן על כולן וזו הסיבה שבגינה ציינו את הבעיות הנפוצות בלבד.

אילו אביזרים אורטופדיים נועדו להתמודדות עם הבעיות הללו?

מדרסים

מדרסים הם אולי האמצעי הכי נפוץ כיום לטיפול בבעיות אורטופדיות, מדרסים שברוב המקרים מיוצרים בהתאמה אישית. למשל, כשמתלונן סובל מקשת כף רגל גבוהה שגורמת לכאבים או אפילו לדרבן, מייצרים עבורו מדרסים ייעודיים שמשלימים את מבנה כף הרגל, מחלקים את העומס בצורה שווה ומונעים את החמרת המחלה. כמובן שמדרסים יעילים מאד גם בתופעות כמו דורבן הערב, פלטפוס, כאבים בגיד אכילס ועוד.

חגורת גב

תפקידה של חגורת הגב הוא לשפר את היציבות של מבנה הגב, לתמוך בבטן ובגב ולהוריד את העומס מהמקום שגורם לכאבים. חגורת הגב מתאימה במיוחד למי שסובל מפריצת דיסק או מכאבים בגב התחתון. בנוסף, החגורה הזו מתאימה גם למי שנושא במסגרת העבודה שלו משקלים כבדים מאד, כמו למשל סבלים וחברות הובלה.

תומך ברך

תומך ברך הוא למעשה סוג של תחבושת אלסטית איכותית שהתפקיד שלה הוא לייצב את מפרק הברך, לשפר את זרימת הדם, להוריד את הנפיחות והבצקת באזור ולהקל כמובן על כאב נקודתי בברך. התחבושת הזו מיועדת למי שעבר טראומה כל שהיא בברך או שסובל מדלקת מפרקים.

תומך קרסול אלסטי

תפקידו של תומך הקרסול הוא לשפר את היציבות של הקרסול באמצעות לחץ וקומפרסיה על המקום. התומך מפחית את הנפיחות והבצקת באזור ומזרז את החלמה של פציעות ספורט או פציעות שמתרחשות כתוצאה מתנועה לא נכונה. אגב, התומך הזה מעולה לא רק עבור מי מכם שסובל מפציעה כזו או אחרת, אלא גם למי מכם שמבצע פעילות ספורט על בסיס קבוע.

לסיכום, כפי שאתם ודאי מבינים, יש מגוון רחב של אביזרים אורטופדיים שתפקידם לסייע לכם להתמודד עם בעיות אורטופדיות נפוצות. אחד מהאביזרים היותר נפוצים בתחום הוא מדרסים שמיוצרים בהתאמה אישית לכף הרגל.

מוגש מטעם ניו פיט
  • עוד באותו נושא:
  • מדרסים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully