וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפודקאסט הכי טוב של השנה

מוגש מטעם מאני טיים

עודכן לאחרונה: 24.8.2022 / 10:58

פודקאסט מיוחד במינו בשם מאני טיים / Money Time, אשר עשוי לחסוך לכם הרבה כסף, הוא נושא המאמר שאתם הולכים לקרוא עכשיו

לפני שנספר על הפודקאסט מאני טיים / Money Time, שאלה: משכנתא זה פשוט כיף של דבר, נכון? קל להבין, קל לקחת, קל להחזיר.. אולי לא בדיוק, מלבד החלק של "קל לקחת". אם עוד לא היה לכם את ה"תענוג" לקחת הלוואה כזו, סביר למדי שיהיה לכם בעתיד. כיצד תבינו למה אתם נכנסים? תבחרו משכנתא בתנאים הטובים ביותר עבורכם אישית? המפתח לכך הוא ידע מעשי וזה בדיוק מה שמספק הפודקאסט מאני טיים. מה מיוחד בכך?

מיקרופון. freepik,
מיקרופון/freepik

זה לא כמו שזה נראה

על פניו, נושא המשכנתאות נראה פשוט באופן מטעה. הרי מדובר בהלוואה, גם אם גדולה במיוחד. יש קרן, יש ריבית. לוקחים, אחר כך צריך להחזיר בהדרגה. לא שמחה גדולה, אבל גם לא מסובך מדי. נכון? לא נכון! מסובך וחצי! ואם לא תתעמקו ותפתרו את ה"סיבוך", זה יעלה לכם ביוקר! מה שאתם צריכים זה מידע פנימי, מהשטח, של מומחים לתחום זה. והכוונה לא ליועצי משכנתא בבנקים, שהם מומחים באינטרסים של הבנק, אלא ליועץ משכנתא עצמאי שדואג לאינטרסים שלכם. דוגמאות? בבקשה:

• הוזלות וייעול בקרוב? בנק ישראל מקדם ייעול של תהליך נטילת המשכנתא ועידוד של התחרות בין הבנקים המלווים. שינויים אלה נמצאים ממש בפתח והשפעתם ברורה וטובה. או שלא? בפרק של 14 ליולי של הפודקאסט מאני טיים, נתעמק בשאלה האם בנק ישראל אכן יצליח ביוזמותיו האלה ויצליח להוזיל את שוק המשכנתאות? בפרק זה מתארח יו"ר הוועדה המקצועית בהתאחדות יועצי המשכנתאות בישראל, יוני ברלינר.
• לכל כלל (לפחות לרובם), יש יוצא מהכלל - השגת משכנתא לדירה שנייה מוגבלת ל-50% מערך הדירה? מסתבר שלא בהכרח, כפי שמרחיב פרק 21 ליולי.
• האם זה ביטוח או לא ביטוח? - כידוע, "צריך לעשות ביטוח משכנתא". אלא שאין באמת דבר כזה "ביטוח משכנתא". בכל אופן, זה לא בדיוק ביטוח רגיל, כפי שתלמדו בפרק של 28 ליולי. בילבלנו אתכם? עדיף לכם להתבלבל וללמוד, מאשר לעשות ביטוחים כאלה מבלי להבין אותם היטב.
• מה הפוך כאן? - האם שמעתם על המונח המסתורי משכנתא הפוכה? מה זה בעצם? בפרק של 7 ליולי, "הפוך גוטה, גם במשכנתא", תלמדו על פירוש המונח ובעיקר, על התועלות המעניינות שהוא מציע למבוגרים בעלי דירה ולבני 60 ומעלה אשר מעוניינים לשפר תנאי משכנתא או למשכן את הדירה ללא סיכון של פינוי. בפרק זה, מתארח מנכ"ל הראל קובי קלמן.

במה מאני טיים יעזור לכם

אם עוד לא השתכנעתם שכדאי לגם להקשיב לפודקאסט הזה, אלה עוד כמה נקודות למחשבה שיסייעו להבין את מורכבות הנושא:

• לחסוך הרבה כסף - משכנתא היא הלוואה בהיקף גדול בהרבה, מכל הלוואה אחרת שרובנו ניקח בחיים. לכן, חוסר הבנה בנושא זה, מוביל פעמים רבות לטעויות שעולות ביותר. אחוז "זניח" לכאורה שמשלמים שלא לצורך מהלוואת ענק כזו, מתבטא בסכומים גדולים מאוד בפועל. לא חבל?
• להבין את המונחים - החזר בשיטת קרן שווה, בשיטת "שפיצר", הלוואת "בלון" - כל זה ברור לכם לגמרי, נכון? אפשר להמשיך לדברים היותר מסובכים? אה, לא?.. החלטות טובות, מתקבלות על בסיס הבנה של ממש.
• להבין בכל התחומים - משכנתאות קשורות לכמה נושאים שונים, שכל אחד מהם עולם ידע מיוחד בפני עצמו - הלוואות, נדל"ן, כלכלה, ביטוח, בנקים.
• לנצל את ההתפתחויות - האם אתם מעודכנים בכל מה שחדש בתחום זה?

פודקאסט איכותי שמתעמק בכל היבט חשוב

פודקאסט משכנתא, מאני טיים (Money Time) מנחה צחי גרוסמן, יועץ משכנתאות מנוסה שהוא גם מומחה לבנקים. בפרקי הפודקאסט השונים, תשמעו פרשנויות מעניינות שלו להתפתחויות בתחומים אלה ולחדשות שונות, כמו גם שיחות עם מומחים מעולם המשכנתאות והבנקאות. בשורה התחתונה, זהו הפודקאסט שבו תקבלו את כל המידע החשוב לאנשים במצבכם - לוקחי משכנתאות בהווה או בעתיד, שלא למדו את התחום הזה באופן מקצועי.

מוגש מטעם מאני טיים
  • עוד באותו נושא:
  • פודקאסט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully