וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם רכב מיני יכול להיות רכב משפחתי?

מוגש מטעם רנו

עודכן לאחרונה: 21.8.2022 / 14:51

בשנים האחרונות עולה מגמת רכבי המיני והסופר מיני שעולים על הכביש בכל שנה ושנה

משפחה ברכב מול השקיעה. pixabay,
משפחה ברכב מול השקיעה/pixabay

יחד עם יוקר המחיה והרצון לנצל הזדמנויות כלכליות בצורה הטובה ביותר, משפחות רבות מחפשות פתרון תחבורתי בדמות רכב, שיצליח להכיל את המשפחה ולשמש לצרכים השונים שלה מצד אחד, ומנגד יהיה זול יותר מרכב משפחתי. האם רכב מיני יכול להיות רכב משפחתי? המשיכו לקרוא.

משפחה יכולה לנסוע ברכב מיני?

כמו בהרבה שאלות בחיים, גם כאן התשובה איננה "כן" מוחלט או "לא" מוחלט. רכבי מיני הם רכבים קטנים יותר, כאשר גודלם הקטן מתאפיין בגודל הכללי של הרכב, בגודל החלל הפנימי של הרכב ובנפח המנוע של הרכב. מכוניות מיני הן מכוניות שמטרתן העיקרית היא להוות אמצעי תחבורה המותאם למרחב העירוני.

עם התקדמות עולם הרכב באמצע המאה ה-20, במקביל לתהליכים שהביאו אנשים רבים יותר לעבור לגור בסביבה עירונית, יצרניות הרכב החליטו ליצור רכב קטן יותר, שיהיה קל יותר להתנייד באמצעותו בסביבה העירונית. רכב מיני יכול להכיל עד ארבע נפשות, כך שמשפחה קטנה שמרבית עיסוקיה נמצאים בעיר המגורים, יכולה להשתמש ברכב מיני בתור רכב משפחתי.

מבחן העלות

אחת הסיבות העיקריות שבגינן משפחות רבות מעדיפות לעבור לרכבי מיני בתור רכבים משפחתיים, היא העלות הכספית של רכבי המיני אל מול הרכבים המשפחתיים הקלאסיים. ההוצאות על הרכב נחשבות ליקרות במיוחד: דלק, טיפולים וטסטים עולים למשפחות שונות הרבה כסף בשנה, כך שחיסכון בעלות הרכב בעת הרכישה יכולה להיות משמעותית בחסכון.

מחיר הרכב מושפע מכמה גורמים. בין הגורמים האלו, ניתן למנות את סוג הרכב, היצרן והדגם. אם נשווה בין דגמים חדשים של אותה היצרנית, כאשר הדגמים הם הדגמים החדשים ביותר של היצרנית, נגלה שמחירו של דגם חדש של רכב מיני מיצרנית מסוימת, יהיה זול בממוצע בעשרות אלפי שקלים מהדגם המשפחתי החדש של אותה היצרנית. להבדלים אלו יש שיקול משמעותי בבחירת רכב מיני לרכב משפחתי.

קטגוריית ביניים

למרות הפער העצום שניתן למצוא במחירים בין רכבי מיני לרכבים משפחתיים קלאסיים, יש גם כמה חסרונות לרכבי מיני שיכולים למנוע מאנשים מסוימים לבחור בהם כרכב משפחתי. רכב מיני הוא עדיין רכב קטן מאוד, מה שיכול לגרום לחוסר נוחות אצל משפחות שמתכננות נסיעות ארוכות יותר באופן יחסי.

בין רכב מיני לרכב משפחתי קלאסי, ניתן למצוא קטגוריה נוספת: רכב סופר מיני. ניתן לראות רכבים אלו כמעיין שדרוג של רכבי מיני. מדובר ברכבים גדולים יותר שיוצרו בסוף שנות השבעים של המאה ה-20. גודל הרכב, חלל הפנים שלו ונפח המנוע גדולים יותר מרכבי המיני אך קטנים יותר מאלו של רכב משפחתי.

סופר מיני כרכב משפחתי

רכב סופר מיני יכול להתאים למשפחות של ארבע או חמש נפשות. המקום לכל אדם ברכב זה גדול יותר, מה שמהווה יתרון משמעותי על פני רכב סופר מיני ומגדיל את היכולת של כל נוסע להרגיש בנוח בזמן השהות ברכב. מבחינת עלויות, רכבי סופר מיני יקרים יותר מרכבי מיני, אך לא באופן משמעותי, והם עדיין יכולים להיות זולים יותר מרכבים משפחתיים בעשרות אלפי שקלים.

אין תחליף לניסיון

אז האם רכב מיני יכול לשמש כרכב משפחתי? ומה לגבי רכב סופר מיני? לכל סוג רכב יש את היתרונות שלו, כאשר שימוש ביתרונות אלו בהחלט יכול לאפשר שימוש ברכבים האלו כרכבים משפחתיים. למרות זאת, אין תחליף לניסיון. במידה ואתם עדיין מתלבטים, תוכלו לבקש נסיעת מבחן לפני רכישת הרכב, על מנת לקבל את ההחלטה המתאימה ביותר בשבילכם.

מוגש מטעם רנו
  • עוד באותו נושא:
  • מיני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully