וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כל הדרכים למימון לימודים אקדמיים

מוגש מטעם לאומי

עודכן לאחרונה: 21.8.2022 / 14:21

לימודים אקדמיים הם חלק בלתי נפרד מההתקדמות שלנו בחיים. ההשכלה שאנחנו רוכשים היא זו שתיצור לנו ולמשפחה שלנו עתיד יציב תעסוקתית וכלכלית. עם זאת, הלימודים האקדמיים עצמם הם לא זולים, גם כשהם מסובסדים על ידי המדינה

סטודנט. pixabay,
סטודנט/pixabay

כדאי להכיר דרכים שונות למימון הלימודים האקדמיים, בין אם אתם בעצמכם עומדים בפני לימודים כאלה, ובין אם אתם הורים לילדים שנרשמים לראשונה לאוניברסיטה או למכללה.

האקדמיה היא המטרה, אבל יש לה מחיר לא קטן

ישראל היא אחת המדינות המשכילות ביותר בעולם, מבחינת השכיחות של לימודים אקדמיים באוכלוסייה. יש שמתייחסים למצב הזה כבעיה, וטוענים שישנה אינפלציה של בעלי תארים, שמפחיתה את החשיבות של התואר וההתקדמות באמצעותו. עם זאת, המצב הקיים הוא עובדה, וכמעט כל מי שמעוניין להשתלב בשוק העבודה במשרות בכירות כלשהן זקוק להשכלה אקדמית בתחומו. עכשיו נשארת רק השאלה - איך מממנים את זה? לימודי תואר ראשון באוניברסיטה, שהם המסובסדים ביותר שניתן למצוא, עדיין עומדים על כ-11 אלף ₪ לשנת לימוד, ותארים מתקדמים כמו גם תארים במכללות שאינן מסובסדות יכולים לעלות הרבה יותר. לכן, כדאי להכיר את אפשרויות המימון השונות ללימודים אקדמיים.

חיסכון: כמה צריך לחסוך ובמה צריך להתחשב?

האפשרות הראשונה היא הברורה יותר מאליה, והיא כמובן חסכונות. במשפחות בהם חושבים על הלימודים האקדמיים של הילדים מספיק זמן מראש, ניתן ליצור קרן ייעודית של השקעות או חיסכון עבור הלימודים האקדמיים הללו. במצבים אחרים, צריך להסתמך על החסכונות הפרטיים של הלומד, מעבודה לפני הלימודים או מאירועי חיים כמו בר מצווה או חתונה. חשוב לציין בתחום זה גם את הפיקדון הצבאי - מי שהשתחרר מהצבא לאחר תקופת שירותו מקבל פיקדון של כמה עשרות אלפי שקלים, אותו ניתן לפדות עבור לימודים אקדמיים וכך לממן לפחות חלק משנות הלימוד.

מלגות: אופציה מצוינת למימון תוך כדי הלימודים

מי שמחפש אפשרויות מימון לשכר הלימוד תוך כדי תנועה בהחלט צריך לבחון אפשרויות שונות של מלגות. ישנה כמות עצומה של מלגות ללימודים אקדמיים - חלקן דורשות פעילות מסוימת מצד המקבלים, וחלקן מיועדות לאוכלוסיות מסוימות, תושבי ערים מסוימות או אפילו מבוטחי קופות חולים שונות. כדאי מאוד לבחון אם אתם עומדים בתנאים של מלגה כלשהי, או יכולים להשקיע כמה שעות בשבוע במלגות הדורשות זאת, בכדי לקבל רווחה של כמה אלפי שקלים שיקלו על מימון התואר.

הלוואות: לנצל את היותכם סטודנטים לתנאים מיטביים

הלוואה שמיועדת לסטודנטים תהיה במקרים רבים הלוואה בתנאים אטרקטיביים למדי, הן מבחינת הריבית שלה והן מבחינת משך הפירעון הממושך או אפילו העתידי שלה. אם אתם עומדים בפני שוקת שבורה וחסר לכם סכום כסף משמעותי למימון הלימודים - הלוואת סטודנטים אטרקטיבית יכולה להיות הפתרון שלא ידעתם שאתם צריכים. במקרים רבים, מגלים רק אחרי התואר עד כמה ההלוואה הייתה יכולה לעזור במהלכו, ועד כמה ההחזר שלה עם עבודה יציבה הוא קל יותר.

אסור לשכוח את ההוצאות השוטפות כסטודנטים

סטודנטים לא יכולים להתבסס רק על המימון של שכר הלימוד עצמו, שכן ישנן הוצאות שוטפות רבות לחיים סטודנטיאליים - החל משכר דירה, דרך הוצאות מחיה שוטפות ועד ספרי לימוד וציוד נדרש ללימודים. לכן, צריך גם למצוא עבודה סטודנטיאלית שתתאים בשכר ובתנאים למי שצריך ללמוד לאורך רוב שעות היום. כך, ניתן גם לעמוד בהוצאות השוטפות, וגם אולי להצליח לסייע לעצמכם במימון שכר הלימוד עצמו. מימון לימודים אקדמיים הוא אתגר שדורש תכנון והתמודדות נכונה. כשאתם מכירים את הדרכים השונות לעשות זאת טוב יותר - אתם עשויים להתמודד עם האתגר הכלכלי הזה בצורה חכמה יותר.

* כתבה זו אינה מהווה הצעה או התחייבות למתן הלוואה. אישור כל הלוואה, סכומה ותנאיה נתונים לשיקול דעתו הבלעדי של הבנק. אי עמידה בפירעון ההלוואה עלול לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל

מוגש מטעם לאומי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully