וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצטננות בקיץ? יש דבר כזה

מוגש מטעם אלטמן

עודכן לאחרונה: 11.8.2022 / 11:50

אם אתם רודפים אחרי האזור המוצל הבא, מחסלים ארטיקים כאילו אין מחר ורובצים בבריכה שעות נוספות, סביר להניח שהקיץ הגיע גם אל מחוזותיכם

אישה מצוננת. pexels,
אישה מצוננת/pexels

מה שלא נכלל בדרך כלל ברשימה המפוארת הזו הוא צינון, אף סתום והרגשה כללית שמתחשק לכם מרק כשהטמפרטורות דווקא קוראות לכם ליהנות מברד צונן. הצטננתם באמצע הקיץ? ובכן, החדשות הטובות הן שאתם לגמרי לא לבד. איך זה קורה? כיצד תבדילו בין צינון לחולאים אחרים (כן, כן, אנחנו מדברים עלייך, קורונה) ומה עושים כדי להקל על התופעות המטרידות? הנה כל מה שכדאי לדעת על הווירוס הלא רצוי.

מי אתה, צינון קיץ?

הודות לעובדה שהיא מתפשטת בעיקר בחודשי החורף הקרים, קיבלה הצטננות את שמה ותוארה המפוקפקים. מאחר ומחלות נוטות להתפשט בקלות רבה יותר כשקר, סביר להניח שמבוגר ממוצע "ייהנה" מצינון פעמיים עד שלוש בשנה, בעיקר בחודשי החורף ובעונות המעבר, הסתיו והאביב, כשלרוב התסמינים ימשכו בין שבעה לעשרה ימים.

אם כך, מהו הסוד שגורם להצטננות להיטפל אלינו בחודשי הקיץ? הסיבה לכך היא שיש מעל ל-200 וירוסים שעשויים לגרום לתסמיני הצטננות שמשגשגים לאורך כל חודשי השנה. הכוכב העולה של קבוצת הווירוסים הזו הוא נגיף האנטרו, קבוצה של נגיפים הנוטים לפרוח כשחם בחוץ, ונחשבים לגורם השני בעולם להצטננות.

נגיף האנטרו: כל מה ש(לא) רציתם לדעת

נגיף האנטרו יכול להתפשט באופן טיפתי, כלומר דרך הרוק או הריר, כשהוא עובר מאדם נגוע המשתעל או מתעטש, או באמצעות מגע במשטח בידיים שאינן רחוצות. אך שלא כמו הווירוסים הקלאסיים של החורף, נגיף האנטרו עשוי להוסיף אלמנט נוסף לחגיגה הלא רצויה - תסמינים הנוגעים למערכת העיכול, דוגמת בחילות, הקאות ושלשולים, כך שאם אתם לא סובלים מהתסמינים הללו ואפילו "נהנים" מקצת עצירות, סביר להניח שלא מדובר בנגיף האנטרו אלא בחבר אחר.

אלרגיה, קורונה, הצטננות או שפעת? כך תבחינו

לא תמיד קל להבחין בין אלרגיות, הצטננות לשפעת, ובשנים האחרונות עם פרוץ הקורונה לחיינו - האבחנה הופכת למורכבת עוד יותר. אם אתם מרגישים שהסימפטומים שאתם חווים נעשים חריפים יותר ויותר, הצעד הראשון הוא להבין אילו תסמינים מאפיינים כל אחת מהתופעות. ראשית, וודאו שאתם לא חיוביים לנגיף הקורונה בעזרת בדיקה ביתית פשוטה (ואם אתם אכן חיוביים, פעלו בהתאם). אם אתם מתחילים לפתח גם תסמינים נשימתיים, מומלץ בחום להתייעץ עם רופא המשפחה ולבצע בדיקות מתאימות. בדומה לכך, אם מתחילות לכאוב לכם האוזניים או הגרון, כדאי להתייעץ עם הרופא כדי לבחון האם זהו "רק" וירוס או שמא חיידק - והטיפול האנטיביוטי יהיה בהתאם.

תה ירוק פינת מרק עוף

בסופו של דבר, בדיוק כמו בהצטננות חורף, כדאי לטפל גם בהצטננות קיצית באותו האופן. תנוחו הרבה ותתפנקו עם סדרת הטלוויזיה האהובה עליכם, שתו הרבה מים (זה חשוב, כיוון שהגוף שלכם יזדקק להם כדי להחלים), תתפנקו עם תה ומרקי עוף, האנטיביוטיקה של הטבע, והשתמשו גם בתרופות ללא מרשם להורדת חום, בעת הצורך.

כדאי גם להעשיר את התזונה בוויטמינים ומינרלים מסוג אבץ, ויטמין C ובטא קרוטן, כמו גם לתבל את התפריט בג'ינג'ר, ציפורן, פרופוליס ואכינצאה, המסייעים למערכת החיסונית. גם פרוביוטיקה היא המלצה מצוינת למצבי הצטננות, כיוון שהיא מעשירה את הגוף בחיידקים טובים, ובייחוד כשיש צורך בתרופות זה חשוב.

בסופו של דבר, גם אם תחליטו לא לעשות דבר, סביר להניח שלאחר מספר ימים כבר תרגישו טוב יותר (כמובן, במידה ומדובר בהצטננות ולא בחיידק שהחליט להתארח). לבריאות!

מוגש מטעם אלטמן
  • עוד באותו נושא:
  • צינון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully