וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה לצפות כשמצפים? כל מה שרציתם לדעת לפני ואחרי הלידה

מוגש מטעם האגיס

עודכן לאחרונה: 10.8.2022 / 14:17

לידה היא נס הבריאה המוחלט. איך מזרע קטנטן אחד וביצית נוצר תינוק מושלם עד הפרט האחרון. אם טרם נולדו לכם ילדים יש לכם ודאי שאלות רבות ומחשבות, ואם כבר יש לכם ילדים אז הינה ריענון קצר אם כבר הספקתם לשכוח. לפניכם מספר דברים שחשוב לדעת למה לצפות לפני שהם קורים

מסיבה לקראת לידת תינוק. pexels,
מסיבה לקראת לידת תינוק/pexels

מה מסתתר בבטן? לפני המצאת האולטרסאונד, לא הייתה האפשרות לדעת האם יש בבטן בן או בת. זוג ההורים הנרגש היה צריך להמתין בסבלנות יתרה עד להגעת הרגע המיוחל שבו התינוק או התינוקת יגיחו אל אוויר העולם ויפתרו את התעלומה. בתקופות חשוכות יותר, כשעתיד המלוכה היה מונח על הכף אם ייוולד יורש העצר או שמא עוד "בת", היה לעניין משמעות מכרעת, אך כיום הנושא הפך לטריוויאלי והדגש הוא על בריאות הוולד ולא על מינו.

טרימסטר ראשון

כל טרימסטר טומן בחובו תחושות ותסמינים שונים משל הבא אחריו. בטרימסטר הראשון נשים רבות חשות עייפות, בחילות ואף הקאות וזהו גם הטרימסטר המכריע אם התינוק ישתרש ברחם ולא חלילה תהיה הפלה.

טרימסטר שני

טרימסטר זה נחשב לקל שבין השלושה, הבחילות מפסיקות, נערכות בדיקות חשובות המצביעות על התפתחותו של העובר והזמן עובר בעצלתיים, אך בקלילות פיזית יחסית.

טרימסטר שלישי

בטרימסטר זה העלייה במשקל תורגש יותר, שכן העובר גדל בקצב רב. כמו כן, הוא מאופיין בצרבות, קושי בשינה, כבדות ותסמינים נוספים. לצד כל אלו ישנם תסמינים כמו עצירות, אשר עלולים להיווצר עקב השימוש בכדורי ברזל.

הלידה

יש לא מעט סיפורים על הלידה הממשמשת ובאה. יש נשים עם חוויית לידה מצוינת וכאלו שחוויית הלידה שלהן הייתה פחות מוצלחת. הדבר החשוב שצריך לזכור הוא שחוויית הלידה שלך אינה צריכה להיות כמו זו של נשים אחרות. צריך לקחת את הדברים בפרופורציות ולהבין שאחרי הצירים והלידה את תאחזי בזרועותייך את האוצר המתוק ביותר בעולם.

הנקה

רבות דובר על כך שהנקה היא המזון הטוב ביותר לתינוקך. בעוד שהדבר נכון וחלב אם אכן מכיל את הערכים התזונתיים הטובים ביותר עבור התינוק, ישנן נשים שאינן יכולות להניק מסיבה זו או אחרת. אם את נמנית בין הנשים הללו אל תחושי אשמה! התמ"ל שקיים כיום הוא מצוין ויעניק לתינוקך הזנה טובה, ויטמינים, מינרלים ואת כל הנדרש לשם גדילה תקינה ובריאה.

הביתה בשמחה

הגיע הרגע הנפלא שבו חוזרים הביתה. חשוב שתדעי שאי אפשר להוציא את התינוק מבית החולים ללא סלקל. עם הגעתכם הבייתה חשוב כי בבית כבר תחכה עריסה עבור התינוק המתוק שבה תוכלי להניח אותו או אותה. תינוקות מבלים את רוב זמנם בשינה ולכן חשוב להיערך לכך מראש וגם לא להיבהל מכך.

על קקי ירוק שמעת?

כן, זו לא המצאה. בתחילת דרכו של התינוק המתוק שלך תתגלה לעיניך קשת צבעים מרהיבה שכוללת גוונים הנעים משחור אל שחור-ירוק ואז רק גוון של קקי ירוק לתינוק, בהמשך זה ישתנה לצהבהב-ירקרק ואז רק לצהוב חרדל,

ועם תחילת הטעימות של הרך הנולד תגלי גם גווני כתומים עזים ומשם אל גווני החום המשתנים בהתאם לתזונתו של התינוק שלך. בהחלט מצפה לך הפתעה בכל פעם שייפתח החיתול ויתגלה לנגד עיניך צבע אחר.

לסיכום, יש לצפות ללא מעט דברים ותופעות בעת הציפייה לרך הנולד. אם תרצי להעשיר את הידע שלך יותר, תוכלי קרוא ספרים בנושא, לצפות בתוכניות, להתייעץ עם בני משפחה וחברים ולהתכונן לאיטך לקראת בואו של הבייבי שלך.

מוגש מטעם האגיס
  • עוד באותו נושא:
  • לידה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully