וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פופקורן ברמה: שלושה סינמטקים שמחזירים לקולנוע עטרה ליושנה

מוגש מטעם דומינוס

עודכן לאחרונה: 10.8.2022 / 13:32

עם כל הכבוד לאטרקציות לילדים שאפשר למצוא בכל מקום, גם למבוגרים שבינינו מגיע זמן להתפנק עם תרבות איכותית

סינמטקים לא מזכירים ולא במאום בתי קולנוע חדשים. בתי הקולנוע שקמו עוד הרבה לפני ש"יס פלאנט" נולד, משמרים מאות ואלפי סרטים איכותיים ומציעים הקרנה ברמה הגבוהה ביותר לקהל הרחב. ביקור בסינמטק הוא הזדמנות לחזור אחורה בזמן לימים בהם סרט טוב היה הבילוי האולטימטיבי, והבילוי הזה יכול להתאים לכל אחד: עם חברים טובים, עם המשפחה או עם דייט ראשון- השתתפות בהקרנה באחד מבתי הקולנוע הראשונים שהוקמו בארץ, היא ללא ספק חוויה שתרצו לשמור בארכיון.

סינמטק ירושלים

ירושלים היא הרבה יותר מסיבוב בעיר העתיקה, חומות דוד ושוק מחנה יהודה. יש לעיר עוד הרבה תרבות להציע, ואחת מפנינות התרבות הבלתי מעורערות היא כמובן הסינמטק שנפתח לראשונה ב1981. זהו אולי הסינמטק הידוע ביותר בארץ, ולא בכדי: עם שפע סרטים מהארץ והעולם מכל הזמנים, הסינמטק בירושלים מציע מגוון סרטים חדשים וקלסיים שכל חובב תרבות ימצא את עצמו בתוכו. סרטים שזכו בפרסים בין לאומיים, סרטים מקומיים וסרטים מקוריים מהמדרגה הראשונה, הופכים את המקום לאוצר עבור כל חובב וחובבת קולנוע. אבל הסרטים הם ממש לא הסיבה היחידה לעלות לאחת הערים הגבוהות בארץ- כיוון שתוכלו לבחור אם לסרט שלכם אתם רוצים להיכנס עם בירה (שהולכת מעולה עם הפופקורן) או דווקא יין, אם אתם מתכננים דייט מהסרטים. במקרה כזה תשמחו לדעת שיש אפשרות לרכוש כרטיס למושב זוגי באולם שעוברים בו מלצרים לאורך הסרט וממלאים את הגביעים למי שמעוניינים בכך. צפייה משותפת במסך הגדול מאותו המושב, עם כוס יין שמתמלאת מעצמה- בואו נודה שזה כבר יותר טוב מכל סרט. ואם תרצו להמשיך את הקלסיקה גם אחרי שיעלה המסך עם הקרדיט, תוכלו להמשיך לסיבוב בעיר ולהשביע את הרעב עם פיצה ירושלים. כי גם פיצה, כמו קולנוע, צריך לדעת לעשות טוב, וסרט ופיצה הם אולי השילוב המושלם (אחרי סרט ופופקורן, כמובן).

סינמטק תל אביב

לא מפתיע בכלל לגלות שעיר התרבות של ישראל מציע ביקור באחד הסינמטקים המרשימים שנראו פה. חמישה אולמות קולנוע בעיצוב מפואר, עם ציוד הקרנה מתקדם ומערכת סאונד משוכללת מהמתקדמות בעולם ללא ספק מספקים את התנאים הטובים ביותר לצפייה בסרטים הטובים ביותר. החזון של בעלי הסינמטק שהוקם ב1973 בלב תל אביב היה לחבר את הקהל הרחב לאמנות הקולנוע בצורה האיכותית ביותר שיש, ולמרבה המזל, גם הקהל הרחב יכול לקחת חלק במימוש החזון: רכישת כרטיסים באתר, כמה קליקים והופ- אתם כבר חלק מסצנת התרבות של ישראל. אם תרצו לתת לבילוי ערך מוסף תוכלו לרכוש כרטיס לסרט שכולל בסופו שיחה עם היוצרים או רכישה לסרט בהקרנת טרום בכורה.

סינמטק ראש פינה

אמנם הוא שוכן אי שם בפריפריה, אבל סינמטק ראש פינה שומר על התרבות גם רחוק מהמרכז. עם סרטים מקומיים ובינלאומיים, בעברית ובשפות זרות, בצבע ובשחור-לבן, האולם היחיד בסינמטק במושבה הצפונית מציע חוויה בלתי נשכחת: הכניסה למבנה העתיק והמרשים מתוך העצים הירוקים שבראש המושבה, לפני או אחרי קפה משובח וגלילי, פשוט לא משתווה לאף חוויה אורבנית. מבואה שמזכירה בית עם של פעם, וכניסה לאולם שהושקעה בו מירב תשומת הלב הופכים למסע בזמן. עוגות פשוטות וטעימות בעבודות יד, פופקורן בטעם של חמאה וצפייה משותפת עם עוד חובבי תרבות כמוכם בכל הגילאים- אחרי הסרט הזה, תוכלו לספר שהיה שווה לצאת מתל אביב.

מוגש מטעם דומינוס
  • עוד באותו נושא:
  • סינמטק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully