וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניקוי שטיחים בבית הלקוח מזמינים מהמקצוענים של ספיד וואש

מוגש מטעם ספיד וואש

עודכן לאחרונה: 7.7.2022 / 9:23

אחת לכמה זמן, גם עבור הבריאות וגם עבור האסתטיקה והניקיון, יש לנקות את השטיח, אבל האם חייבים להוציא את השטיח מהבית או שאפשר לקבל שירות ניקיון בתוך הבית עצמו? הכנו עבורך מדריך לניקיון השטיחים בבית

ניקוי שטיחים. freepik,
ניקוי שטיחים/freepik

שטיחים הם חלק בלתי נפרד מעיצוב הבית, אך הם גם פריט הנוי שסובל במיוחד מצבירת כתמים ולכלוך, קרדיט האבק וחיידקים.

האם הניקוי הביתי מספיק?

רוב האנשים שמחזיקים שטיחים בביתם יודעים שפריט הנוי הזה חייב תחזוקה שוטפת. אחת לשבוע מומלץ לשאוב אותו, אם נשפך עליו חומר כל שהוא רצוי מיד לפעול ולהסיר אותו, ומומלץ גם להפוך אותו אחת לשבוע כדי שיתרענן. האם זה מספיק? לתחזוקה השוטפת בהחלט כן, אך מומלץ גם אחת לחצי שנה לבצע לו ניקוי עמוק שיסיר את הכתמים הפנימיים, את קרדיט האבק ואת הלכלוך העקשן. הניקוי הביתי בהחלט עוזר, אך הוא לא מהווה תחליף לניקוי עמוק שדואג לסלק את כל החיידקים והלכלוכים מהשטיח, בטח אם יש בבית ילדים קטנים שיושבים על השטיח או אנשים שאלרגיים לקרדית האבק.

כיצד מתבצע הניקיון בבית?

יש חברות שמעדיפות לקחת את השטיח עמן ולבצע לו ניקוי במפעל ייעודי. עם זאת, נפוץ יותר ויותר לבצע ניקוי שטיחים בבית הלקוח שלא מצריך את הוצאת השטיח. לאחר הניקוי שטיחים ייהנו מאותה התוצאה, בין אם הניקיון בוצע בבית או במפעל.

הניקיון מתבצע בכמה שלבים:

ראשית מבצעים הערכה לסוג השטיח ולחומרים בהם ניתן לעשות שימוש בעת הניקיון. כל שטיח עשוי מסיבים אחרים, צפיפותו שונה ולכן גם החומרים בהם נעשה שימוש יהיו שונים משטיח לשטיח. לאחר בחירת החומרים, מבצעים הזרקה של החומרים לשטיח עצמו בלחץ גבוה. לאחר מכן נותנים לחומרים להמיס את הלכלוך בתוך השטיח ואז מבצעים לו קרצוף באמצעות מכונה ייעודית. השלב האחרון הוא שאיבת השטיח מהלכלוך, גם כאן נעשה שימוש במכונות ייעודיות הסייעות להשיג תוצאה של שטיח יבש, נקי שנראה כמו חדש.

מה ישפיע על סוג הניקיון?

לא מעט פרמטרים ישפיעו על צורת הניקיון והשימוש בחומרים במסגרת העבודה. שטיחים ותיקים וצפופים יצטרכו ניקוי מעמיק במיוחד, סיבי השטיח ישפיעו על טכניקת הניקוי, וגם כתמים מחומרים שונים ישפיעו על צורת הניקוי. ישנם כתמים שנחשבים קשים ביותר הסרה, וישנם כתמים קלים יחסית להסרה, לדוגמה, כתמים שומניים קשים יותר להסרה. עם זאת, כדאי לזכור שטיפול מקדים בכתמים בעת התרחשותם תקל מאוד על הניקוי הכללי שיערך לשטיח בשלב מאוחר יותר. מומלץ להחזיק בבית חומר ניקוי נוגד כתמים שמתאים לסוג השטיח ולסיביו ולנקות את השטיח על פי ההוראות מיד כאשר מתגלה הכתם.

מה כדאי לדעת על ניקוי שטיחים ביתי?

לא כל שטיח ניתן לנקות בבית. ישנם כתמים עקשניים במיוחד שניתן להוריד אך ורק בטיפול מקצועי במפעל, למשל כאשר דבק תעשייתי נדבק לשטיח או כאשר נשפך עליו שמן מכתים במיוחד. עם זאת, במרבית הפעמים ניתן יהיה לבצע את הניקוי בבית, כאשר הידע, הניסיון והמקצועיות של בעל המקצוע הם אלו שיקבעו את התוצאה הסופית. בנוסף, הכלים הייעודיים בהם עושה שימוש בעל המקצוע גם כן ישפיעו על טיב השירות בבית ולכן מומלץ לבחון נושא זה מקרוב עוד טרם הזמנת השירות. ההמלצה הכי חמה הנה לא להתפשר ולתת לשטיח את הניקוי המקצועי ביותר, כדי שיאריך חיים וכי ליהנות מניקוי איכותי באמת. מאמר זה נכתב בשיתוף עם דניאל מחברת ספיד וואש המספקת שירותי ניקוי שטיחים בפריסה ארצית.

חברת ספיד וואש המספקת שירותי ניקוי שטיחים בפריסה ארצית.

מוגש מטעם ספיד וואש
  • עוד באותו נושא:
  • ניקוי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully