וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהם היתרונות הפסיכולוגיים של בעלות על דירה?

מוגש מטעם אנבר משכנתאות

עודכן לאחרונה: 21.6.2022 / 13:33

מגורי קבע בדירה משנים לחלוטין את התפיסה, ועשויים לשנות לגמרי את החיים שלכם, במספר היבטים

רכישת דירה היא צעד משמעותי מאוד, גם מבחינה כלכלית וגם מבחינה פסיכולוגית. כשאתם שוכרים, סביר להניח שאתם מתחייבים על חוזי שכירות לשנה בכל פעם.

כבעלי דירה, תצטרכו אמנם לשלם משכנתא (כנראה), אבל מהרבה בחינות תהיו הרבה יותר בשליטה. יפתחו בפניכם כל מיני אפשרויות, כמו שיפוץ, השכרה, לקיחת הלוואה כנגד נכס מגורים, סאבלט ומכירה. מדובר מצד אחד באחריות לא קטנה, אחת מנגד בתחושה של חופש. אנחנו רוצים להתמקד בצד החיובי, לכן נתאר לכם כיצד תרוויחו מבעלות על דירה, מבחינה פסיכולוגית.

תהיו מחוברים יותר לקהילה

אחרי רכישת דירה, רוב האנשים מתכננים להישאר בביתם במשך מספר שנים, ולא חושבים רק על הטווח הקצר. כלומר, בתור בעלים סביר יותר שתשקיעו בקהילה סביבכם, תתאמצו יותר לנהל קשרים טובים עם השכנים שלכם, תתנדבו ותעסקו באופן פעיל בפתרון בעיות שצצות.

לבעלי בתים מקומיים יש בדרך כלל קול והשפעה רבה יותר בענייני הקהילה. זה יכול להיות עניין גדול כשמדובר בהצעות פיתוח, בעיות בית ספר או שינויים בפיקוח על התנועה.

תרגישו פחות לחוצים

כל עוד אתם מצליחים לעמוד בתשלומי המשכנתא, ושומרים על איזון כלכלי, תוכלו להיות רגועים. בעלות על בית מגיעה עם יציבות וביטחון. במקום לעזור לבעל בית לשלם את המשכנתא שלו, תחזיקו נכס משלכם. לא תצטרכו יותר לחשוש מבעלי דירות רשלניים, העלאות בשכר הדירה או חשש לפינוי בגלל שהנכס נמכר או עומד לעבור תמ"א. הבית שלכם כל עוד תרצו אותו.

תוכלו לשלוט על העיצוב

לבעלי דירות יש הרבה יותר שליטה על סביבת המגורים שלהם, ויכולים ליצור את הבית המתאים להם ביותר. תוכלו לצבוע קיר או לתלות מדף מבלי לבקש רשות. לשפץ את החדרים השונים ולעצב הכל לפי הסגנון האישי שלכם.

תעניקו יציבות לילדים

החלק החשוב ביותר בחיים שלכם, ומן הסתם גם במקום בו אתם חיים הוא הילדים שלכם, והם רגישים מאוד לשינויים. אפילו השינוי קטן ביותר יכול להשפיע עליהם, כך שמעברי דירה תכופים יכולים לגרום השפעה ענקית. בעלות על בית מעניקה לילדיכם את החופש לא לדאוג מפני שינוי ולייצר אזורי נוחות וקשרים לכל החיים.

בניין. freepik,
בניין/freepik

על פי מחקרים שונים, לבעלות על דירה יש שני יתרונות משמעותיים מאוד, בכל הנוגע לילדים שלכם:

• הם יצליחו יותר בבית הספר - מחקרים הראו שילדים של בעלי בתים נוטים לקבל ציונים טוב יותר ב-9% במתמטיקה וב-7% יותר בקריאה מילדים של שוכרי בתים. לחוקרים ברור כי הפער נוצר בזכות היציבות שמעניקה בעלות הבית לחיי הילדים האלה. ילדים משגשגים בשגרה, אז כשהם יודעים למה לצפות ומתקשרים עם אותם חברים וסביבה - כמו שכונת המגורים שלהם - הם מרגישים פחות לחץ, מה שמוביל ישירות להצלחה גדולה יותר בבית הספר.

• הם יתנהגו טוב יותר - מי לא רוצה שהילדים שלו יתנהגו טוב יותר? מחקרים הראו שילדים של בעלי בתים מפגינים 3%-1% פחות בעיות התנהגות מילדים של שוכרי בתים. החוקרים מייחסים את הממצאים שלהם ליציבות שחשים ילדים, אך זוהי לא הסיבה היחידה. חוקרים מאמינים שיש מתאם חיובי בין האושר של ההורים והילדים, כך שכאשר הלחץ שלכם נמוך יותר, גם רמות הלחץ של הילדים שלכם יהיו נמוכות יותר.

אתם ומשפחתכם תהיו בריאים יותר

כשאתם שוכרים, אתם בעצם גר בבית של מישהו אחר. זה אומר פחות אחריות, אבל גם הרבה פחות שליטה על כל ההיבטים של הסביבה שלכם, לרבות כאלה שמשפיעים באופן ישיר על הבריאות שלכם.. לדוגמה, אינכם יכול לשלוט בכימיקלים בהם בעלי הבית משתמשים בגינה, או בסוג החומרים שבהם הם משתמשים בדירה. כמו כן, בעלי דירות אינם מתמודדים כהלכה (או בכלל) עם בעיות עובש, מכרסמים או טרמיטים.

מנגד, כאשר אתם הבעלים של הבית שלכם, יש לכם שליטה מלאה על כל ההחלטות על הנכס שלך. אתם יכול לבחור חומרי דישון וניקוי לא רעילים ולטפל בעובש, מזיקים או מטרדים אחרים לפני שהם הופכים לבעיה גדולה יותר. אתם יכולים להפוך את הבית שלכם לסביבה בריאה עבורכם ועבור כל בני המשפחה, בכל דרך שאתם רואים לנכון.

מוגש מטעם אנבר משכנתאות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully