וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוגות מהאגדות של ליטל: החלום שלכם על מגש

מורן אוחיון, מוגש מטעם ליטל עוגות מהאגדות

עודכן לאחרונה: 1.6.2022 / 10:21

ליטל מינקין וולפסון החליטה בגיל 34, לאחר 13 שנות קריירה, להגשים את החלום הגדול ולפתוח את העסק שלה לעוגות מעוצבות. ליטל רוקמת חלומות של ילדים ומבוגרים בקינוחיה האגדיים, וסוחפת את כולנו אל עבר המציאות הדמיונית והצבעונית לעולם מקביל, צבעוני ומתוק במיוחד

ליטל עוגות מהאגדות. סיון ספיר,
ליטל עוגות מהאגדות/סיון ספיר

ליטל מינקין וולפסון (36) החליטה בגיל 34, לאחר 13 שנות קריירה מצליחה, להגשים חלום וללכת עם התשוקה הגדולה ביותר שלה: היצירה. ליטל רוקמת חלומות לילדים ולמבוגרים כאחד בדמות של עוגות מעוצבות, מארזים מתוקים, קינוחים מיוחדים, ולמעשה ביתה הפך בשנתיים האחרונות לבוטיק יצירה מפעים ומרגש. מספיק להביט בכל מארז מתוק או עוגה מעוצבת של ליטל, על מנת להיסחף לעולם שלה. ליטל שמה את הלב שלה על השולחן, במלוא מובן המילה, ואי אפשר שלא להרגיש זאת בתוצרי המתוקים שלה.

עוד ממבט חטוף בעוגות המעוצבות של ליטל, מיד ניתן להבין מדוע הבוטיק שלה קרוי בשמו "Lital's Fairytale Cakes -עוגות מהאגדות". כבר מאותו מבט ראשון יכולתי להרגיש את המסע שעברה על מנת ליצור ולהפוך כל יצירה לכדי היצירה המושלמת, כמו הראשונה שלה, ובמטרה לרגש את הלקוח שלה, לא פחות. במסע ניתן לראות את ההשקעה בפרטים הקטנים, את הניואנסים, את טוויית הכורים ומלאכת המחשבת (וישנה המון מחשבה, ללא כל ספק) עד ליצירת התוצר הסופי והמדהים. זאת בדגש ולא לבד מהטעם בכל ביס וביס מחדש. הרגשתי גם את הלב הפועם שלה בכל אחד ואחת מהקינוחים שלה. כל עוגה, כל מארז, הוא עולם שלם. אין כל ספק שהמטרה של ליטל מושגת בכל קינוח מחדש, והיא עצמה מעידה על עצמה שהיא "לא עוצרת עד שזה לא מושלם".

במפגש בינינו סיפרה לי ליטל בעיניים קורנות על הבוטיק, החלומות, התקוות, והשאיפות הגדולות. השיחה בינינו סתמה את הגולל על מה שניתן לראות כבר מהקינוחים שלה, את כמות האהבה שלה למה שהיא עושה. לאחר שנים רבות בהן בנתה קריירה כמנהלת מבצעית בחברת מיגון, ליטל החליטה לצאת מארון המטבח ולתת דור לחלומות ששכבו להם שם על המדף כתחביב ותו לא.

ליטל עוגות מהאגדות. סיון ספיר,
ליטל עוגות מהאגדות/סיון ספיר
ליטל עוגות מהאגדות. סיון ספיר,
ליטל עוגות מהאגדות/סיון ספיר

הי ליטל! ספרי לנו מעט על בוטיק הקינוחים שלך, וכיצד הכל התחיל.

"בוטיק הקינוחים שלי הוא הבייבי שלי, עסק קטן לעיצוב עוגות וקינוחים. התחלתי באופן רשמי לפני כשנתיים, ועד אז עשיתי זאת כתחביב. הייתי מעצבת עוגות למשפחה, לחברים קרובים, תחביב לכל דבר. מאחר שפיתחתי קריירה בת 13 שנים בחברת מיגון בה עבדתי, והחיים כמו החיים, לא עלה בדעתי שאתן דור לחלום שלי, לאחר שהוא נדחה ונדחה בכל פעם מחדש. החיים קרו, הילדים נולדו, היה לי מדהים בעבודה שלי, ובכל זאת- החלום שלי כן תמיד עמד שם, מעבר לפינה.

ואז, הגיעה הקורונה, ולמרות שקודמתי בעבודה, עדיין עברתי עם עצמי משהו. שבסופו של דבר התגלה כתהליך אישי מאד משמעותי. הקורונה די טלטלה אותי, וממש הייתה לי תחושה של "סוף העולם". במקום הזה, אמרתי לעצמי- זה עכשיו או לעולם לא. ברגע הזה פשוט התפטרתי, והתחלתי, ממש מאפס. אבל ברגע שהחלטתי, החלטתי. התחלתי ללמוד, להתפתח, להעשיר את הידע שלי, סדנאות, קורסים, לימוד עצמי, כל מה שרק יכולתי על מנת להיות טובה הרבה יותר. החלטתי שאם אני עושה את זה- אני עושה את זה הכי טוב. לא פחות."

ואיך התחילו להגיע הלקוחות? מפה לאוזן?

"כמו שאמרתי, ברגע שהתחלתי- התחלתי. כפי שציינתי הייתי עושה זאת כתחביב לאורך כל השנים, ולכן היו לי המון עבודות לפרסום. אני גם חייבת לתת כאן קרדיט ענק לחברות המדהימות שלי, שהיו הראשונות להזמין בתשלום ולאפשר לי להתחיל בביטחון. ואז, קפצתי למים ופשוט התחלתי להעלות את העבודות שלי לפייסבוק,

מכאן זה פשוט התגלגל, ההצעות התחילו להגיע בזו אחר זו, והתחיל להיווצר מעגל הלקוחות. עכשיו אני נותנת בוסט גם בפרסום ובשיווק ומשקיעה בנישה הזו, על מנת להגיע לכמה שיותר אנשים ולהמשיך להתפתח ולהצליח."

מדהים. ספרי לנו מהו עיצוב עוגות, הלכה למעשה?

"עיצוב עוגות עוסק פשוטו כמשמעו בעיצוב אומנות העוגות כמפתח לניראות מדויקת ומדופלמת. זאת לצד טעם מעולה, לא נשכח, אך בעיקר מהותו היא בניראות. לשם השוואה קונדיטוריה למשל עיקר מהותה הוא יצירת המתכונים. כן חשוב לי לציין, שבעיצוב העוגות שלי אני תמיד נותנת את הטאץ' שלי למתכוני העוגות, כלומר אני כן אייחד את העיצוב ואת הטעם ל'ליטל'. השאיפה שלי היא כמובן בסופו של דבר לשלב בין שני העולמות הללו, וכן לייצר גם מתכונים משלי לצד האומנות שלי.

החלום שלי הוא שבבוטיק העתידי שלי, יהיה מבחר כה רחב שכשאת תגיעי לא תוכלי להזמין את אותה עוגה או קינוח פעמיים. כל אחד מהם יהיה יחיד מיוחד, אחד מסוגו, זה החזון שלי ולשם אני שואפת. לתת מקום ענק לאומנות שלי."

אין ספק שאין שני לכל דבר מתוק, ועוד מתוק טעים, יפהפה ומעוצב.

"לגמרי. ואני כ"כ אוהבת לייצר בצורה בוטיקית, לא כמפעל, אני אוהבת לתת את הייחוד והטאץ' שלי לכל קינוח וקינוח. השילוב המושלם מבחינתי הוא כאמור בין טעם מצוין לניראות אומנותית ועיצוב יוצא דופן. בדף האינסטגרם שלי כיום אני נותנת תמונה רחבה לכל מה שאני מייצרת וכל קינוח הוא שונה מקודמו. החל מהעוגות שלי, מארזי קינוחים, הקינוחים הבוטוקיים שלי וכל שאר האומנות שלי. מארזי הקינוחים למשל בנויים מכוסות קינוחים, בראוניז, צנצנות מוס ועוד. כמובן שהכל בהזמנה מראש, כי אני נותנת את כל תשומת לב שלי לכל קינוח מחדש".

תני מילה על הייחוד שלך.

"אני אוהבת לתת את עצמי לקינוחים שלי, את ליטל. אני לא אוהבת "להעתיק" עוגות אחרות, אלא לתת את הטאץ' שלי לכל קינוח וקינוח שאני מייצרת. בכל קינוח שאני מייצרת מחדש חשוב לי להרגיש שנתתי את החותם שלי לכל קינוח, ורק שלי. אני תמיד אומרת ללקוחות ששולחים לי תמונה של עוגה שהם רוצים, שזה לא יהיה אף פעם אותו הדבר. אני כן אקבל השראה, אבל זה תמיד יהיה "של ליטל" בשורה התחתונה, ויהיה מזוהה עם הסיגנון הייחודי שלי.

מעבר לכך, החומרים שאני עובדת איתם הם הטובים והטעימים ביותר. בעיקר קרמים כמו קרם חמאה שוויצרית, גלידן ועוד. אני שמה דגש על הטעם, על המרקם ועל הניראות כאחד. מבחינתי כל אלו כאחד מרכיבים את התמונה המלאה של העוגה המושלמת, לא פחות. כל אלמנט ואלמנט הוא בעל משמעות".

ספרי לי מה את עושה על מנת לקבל השראה. שלעיתים מאד קל לאבד אותה. בייחוד במקצועות היצירתיים שלנו.

"מה שפותח לי את המחשבה ואת האומנות הוא השקט שלי עם עצמי. הזמן שלי, עם הקפה שלי, במרפסת מול הנוף, הרגע הזה שלי עם עצמי, כמו מדיטציה למוח, וזה פשוט נותן לי את הדחף להכל. השקט שלי הוא הדלק שלי. אני עוצמת ממש את עיניי ורואה בדמיוני את הקינוח ללקוח הבא.

וכמובן תמיד יש את הרגעים האלו שאני ממש שוברת את הראש מה לעשות. ואני לא אתן חיים לשום קינוח שלי, ללא הידיעה כי זהו התוצר המושלם ביותר שאני יכולה להגיע אליו. והשקט שלי עם עצמי נותן לי בדיוק את זה."

ליטל עוגות מהאגדות. סיון ספיר,
ליטל עוגות מהאגדות/סיון ספיר
ליטל עוגות מהאגדות. סיון ספיר,
ליטל עוגות מהאגדות/סיון ספיר

ואיך יוצרים את השקט הזה כשיש לך שני ילדים קטנים לדאוג להם?

"יש להם את האבא הכי מדהים שיש. והוא ללא ספק עזר כנגדי ומאפשר לי את הנחת הזו שאני כה צריכה על מנת לייצר את ההשראה שלי. הוא מאד תומך בי, וגם אני בו, וזה חשוב מאד, בכל דבר שנבחר לעשות. גם ברגעים בהם אני צריכה השראה, גם ברגעים בהם ישנן ירידות מוטיבציה, הוא פשוט כאן וזה המון. באחד המשברים הוא פשוט אמר לי "לא משנה מה, את את העסק הזה לא סוגרת", במצב שבו אני כבר כמעט ויתרתי. קורה לי שכל קינוח שאני מוציאה אני תמיד חושבת איך היה אפשר לעשות את זה טוב יותר. ואז הוא מרים אותי, עוזר לי ומאזן אותי."

מהי הנישה האהובה עלייך?

"אני אוהבת הכל במקצוע שלי, באמת. עם זאת ביצירה של עוגות לילדים יש את הקסם המיוחד שנמצא רק שם. יש משהו בצבעוניות המשוגעת הזו שנותן לי את כל המקום שבעולם להביא את כל כולי. שם יש לי את הכי הרבה מקום להיות יצירתית וממש להתפרע. אני אוהבת לשלב צבעים, ממש לפרוש את כל גווני הקשת והיצירה על האומנות שלי."

איזה יופי. ספרי על היצירה הזו, למשל מקרה שריגש אותך במיוחד?

"לקוחה קבועה הזמינה מארז קינוחים לילדה בת ה-16 שלה. כמובן שהרעיון הראשוני שעלה במוחי היה "סוויט 16", גווני ורוד זהב, שמלה מפונפנת, הכי כזה גירלי שיק. שלחתי לה כמה תמונות של השראות בסגנון הזה. היא בתגובה השיבה לי שזה לא הכיוון, ושהילדה שלה על הספקטרום. לא ממש הכרנו באופן אישי, ויצא שפעם ראשונה היא נחשפת בפניי בנושא. כמובן שהתנצלתי, וכל מה שרציתי היה ליצור עבורה את התוצר המושלם. הלכנו על כיוון צבעוני ומופלא של חדי קרן בסגנון שמח, משוגע, מקפיץ. כשהיא קיבלה את המארז במשלוח היא הייתה מרוגשת כל כך, וריגשה אותי במילותיה בתגובה שלה ברמה שלא ניתן להסביר. זהו רגע שבאמת לא אשכח."

בהחלט מרגש. וכעת, לאן הרוח נושבת?

"מאחלת לעצמי לעשות תמיד את מה שעושה לי כל כך טוב, ולהמשיך להתפתח עוד יותר ככל האפשר. המטרה שלי ביצירה שלי היא לשמח אנשים. להגשים להם את פנטזיית החלומות, והאתגר שלי להפתיע את הלקוח בכל פעם מחדש מרגש אותי במיוחד ומוביל אותי ואת הדרך שלי."

ניכר כי שירות הלקוחות המצוין שלך הוא חלק בלתי נפרד מ"ליטל- עוגות מהאגדות".

"ללא צל של ספק. מבחינתי, כל לקוח הוא אדם עם שאיפות וחלומות, ולא רק עוד לקוח. אני רוצה לגעת בכל אחד מהלקוחות שלי ולהוציא אותם מרוצים ככל האפשר. זה לא משנה לי אם לקוח מזמין ב-100 ש"ח, או ב-800 ש"ח, מבחינתי זה היינו הך. אני אעבוד גם 3 שעות על מארז קינוחים אם צריך, אם אני מרגישה שהוא עוד לא מושלם. מבחינתי כל לקוח יקבל את החלום שלו על מגש, פשוטו כמשמעו."

ליטל היא משב רוח רענן בעולם העסקים, הקינוחים והיצירה, מאלו שלצד חשיבות בלתי נדלית לתוצרים המושלמים ביותר, גם חוויית שירות הלקוחות היא בראש מעייניה וכל לקוח הוא עולם שלם. ליטל נהנית מהעבודה, ולצד זאת לא שוכחת גם לתת. היא תורמת עוגות מעוצבות, מארזי קינוחים ועוד מתוקים לעמותות, משפחות נזקקות, וכל מי שצריך מעט מתוק לאירוע המיוחד שלו ואין באפשרותו לכך. לצד קבלה של תמורה עבור עבודתה, ליטל מבינה ששפע ונתינה הם הערכים שבאמת מתחזקים את ההצלחה של מי מאיתנו. והיא, יחד עם הלב הענק שלה, ללא ספק, כאן על מנת לשמח.

טלפון: 054-5499020

לדף האינסטגרם של ליטל- עוגות מהאגדות

לדף הפייסבוק של ליטל- עוגות מהאגדות

לערוץ הטיק טוק של ליטל עוגות מהאגדות

מורן אוחיון, מוגש מטעם ליטל עוגות מהאגדות
  • עוד באותו נושא:
  • עוגות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully