וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דלת כניסה לבית - בחרו בפלדה חזקה

מוגש מטעם דלתות אלידור

8.5.2022 / 11:10

יותר משתלמת, יותר עוצמתית, יותר עמידה ויותר רבגונית: היכן כדאי לקנות את דלתות הפלדה ומה הן אפשרויות העיצוב והגודל העומדות לרשותכם? כל הפרטים

אתם רוצים להתקין דלת כניסה לבית שתהיה חזקה ועוצמתית. אך מתלבטים בין פלדה לבין דלתות מחומרי גלם פחות עמידים? במאמר זה נעסוק בהרחבה ביתרונות שיש לכל אחת מהאפשרויות, היכן כדאי לקנות את הדלת ומה הן אפשרויות העיצוב והגודל העומדות לרשותכם.

בואו להתעניין בדלתות אלידור, באתר המוביל לדלתות כניסה.

דלתות אלידור. freepik, אתר רשמי
המצב יכול להשתנות/אתר רשמי, freepik

דלת כניסה לבית מפלדה: עוצמה ברמה אחרת

כיום, רבים מעדיפים דלת כניסה לבית שעשויה מפלדה. לחומר גלם זה יש יתרונות רבים, במיוחד כאשר מדובר על פתח הכניסה לבית. נציין כי פלדה נוצרה לראשונה על ידי חימום עפרות ברזל בטמפרטורה גבוהה בסביבות 1400 לפני הספירה. ישנם סוגים שונים של פלדה בהתאם לאחוז הפחמן שהם מכילים, אופן עיבודם ואיזה סוג של יסודות סגסוגת נוספו להם כדי להפוך אותם לגמישים או עמידים..

לדלתות שעשויות פלדה יש יתרון אחד בולט: העמידות. את היתרון הזה אפשר לחלק למספר תחומים.

- עמידות: הפלדה חזקה מספיק כדי לעמוד ברוחות חזקות ובגשם כבד.

- חוזק: פלדה היא אחד מחומרי הבניין החזקים ביותר למשקלה מכיוון שהיא יכולה לעמוד במשיכה פתאומית מבלי להישבר

- עלות נמוכה: לפלדה יש נקודת התכה נמוכה יותר ממתכות אחרות, מה שאומר שהיא יותר משתלמת לייצור.

- רבגוניות: פלדה משמשת במספר דרכים שונות. ניתן גם להשתמש בטכניקות שונות כדי לצבוע אותה והיא מגיעה בעוביים שונים. לכן אם אתם מתקינים דלת כניסה לבית מחומר עמיד כמו פלדה, היא לא תגיע בהכרח בפורמט אחיד אלא תוכלו לבחור עיצובים שונים של הדלת הזו.

דלת כניסה לבית מפלדה של דלתות אלידור - כיצד היא בנויה?

דלת פלדה מורכבת מחלקים שונים, כל אחד ממלא תפקיד משלו בתפעול הדלת.

הדלת הזו בנויה עם מספר חלקים. המפתח לתהליך הבנייה הוא ההחלטה באיזה סוג חומר להשתמש עבור כל חלק. חלקם עשויים להשתמש ביריעות מתכת ואחרים עשויים להעדיף להשתמש בלוחות עץ עם פסי מתכת כדי להפוך אותו חזק.

אי אפשר להתעלם מתפקידם של החומרים בתהליך הבנייה. לדוגמה, במקרים מסוימים, עץ עשוי להתאים יותר ממתכת כחומר עבור חלקים מסוימים, כך שהם יכולים לשמור על המשיכה האסתטית שלהם תוך מילוי תפקידם המבני.

תהליך היצירה של הדלת

תהליך יצירת כל סוג של דלת כניסה לבית כזו כולל בדרך כלל שלושה שלבים שונים:

- השלב הראשון הוא שלב התכנון. זה המקום שבו הקבלן שלך יתייעץ איתך ויציע את העיצוב המתאים ביותר לדלת. בתהליך זה ישקלו גורמים כמו גודל, צורה וצבע של הדלת לפני שיוחלט באיזה חומר הם ישתמשו כדי ליצור אותה ובאיזה אורך ורוחב היא צריכה להיות.

- לאחר מכן מגיע שלב הייצור. זה יכלול לקיחת כל החומרים הדרושים לייצור דלת פלדה ספציפית וריתוך אותם יחד בהתאם למפרטי הקבלן שלך. דלת פלדה איכותית לכניסה לבית עשויה משתי שכבות של פלדה וביניהן חומרי בידוד תרמו-אקוסטיים.

- בשלב האחרון הדלת נצבעת בגוון המתאים. נרחיב מעט על תהליך הצביעה משום שהוא מרתק, ומאפשר לצבע להיות חלק בלתי נפרד מהדלת.

טכניקת הצביעה של דלת זו

הטכניקה שבה משתמשים כדי לייצר דלת פלדה איכותית היא שונה לחלוטין מצביעה של קיר. לא צובעים באמצעות צבע קר על דלת קרה. אלא מחממים את הצבע לטמפרטורה גבוהה כדי שייצמד לדלת - ממש כאילו היה חלק ממנה.

לפני שהדלת נצבעת היא עוברת תהליך של ליטוש - כדי לאפשר לצבע להתחבר בצורה טובה בפלדה. אז, ישנו שימוש בתנור גדול המחמם את הדלת והצבע נקלט בה בשיטה שמכונה "אלקטרוסטטית".

פרזול איכותי

חשוב לזכור כי אין זה משנה כמה דלת חזקה, היא לא תהיה עמידה לאורך שנים אם הפרזול בה לא יהיה איכותי. לכן, יש שימוש בחומרים כמו פלדה לחלקים הפנימיים כמו מוטות המתכת והצירים.

אם נדרש עיצוב חיצוני לדלת, ניתן לבצע אותו באמצעות חומרי גלם כמו: עץ, אלומיניום, זכוכית ועוד. אך, כאן מדובר בשכבות חיצוניות בלבד. הן אינן פוגעות באיכות של הדלת.

בתום העבודה מחברים גם ידיות איכותיות בעיצוב המבוקש, כדי לשוות לדלת את מראה הייחודי. אם תיקחו כל אחת מהדלתות, בכל צבע שהוא ותוסיפו לה ידית ארוכה ומודרנית, תקבלו דלת מעוצבת שמעניקה לכל חלל מראה מעוצב יוקרתי יותר.

גודל הדלת

במבנים, בדרך כלל מתקינים דלת כניסה לבית באחד מהגדלים הסטנדרטיים המקובלים בתעשייה. אולם, כאשר מתכננים בית פרטי יש הרבה מרחב ליצירתיות ושימוש בגדלים שונים. ניתן להתקין גם דלת פלדה כנף וחצי, הכוללת עיצוב מיוחד. במבנים בהם יש פתח גדול המספיק לשתי דלתות, עשויים להתקין דלת כפולה עם עיצוב זהה או שתי דלתות עם עיצוב דומה - כאשר באחת מהן מותקן:

- אשנב אסתטי,

- הטבעה מיוחדת

- או ריקועי ברזל/אלומיניום מרשימים.

איך מתאימים דלת כניסה לבית לעיצוב הכולל?

כעת תגלו את הסודות שכל אדריכל יודע בתכנון הבית: איך מתאימים דלת כניסה לבית לעיצוב הכולל שלו. אם מתאימים דלת לא נכונה העיצוב יראה מרושל.

כאשר בונים בית בעיצוב חדשני ויוקרתי, רצוי לשלב בו דלת רחבה בעלת נוכחות. כך, כל פינה בבית תראה מיוחדת במינה. אפשר להשתמש בצבעי הקונספט של הבית או לקחת אלמנט אחד (למשל החלונות) ולהעתיק את הצבע שלו.

יש מעצבים שבוחרים בצבעים נועזים כמו אדום או כחול מטלי, ואחרים יסתפקו בצבעים סולידיים.

בנוסף, חשוב לבחור דלת שתתאים מבחינת האלמנטים שבה לאלמנטים אחרים בעיצוב. למשל, אם בחלק החיצוני של הבית יש עיצובים מעוגלים, ניתן לשלב את אותו הקו העיצובי גם בדלת. אם יש קווים אלכסוניים, ניתן לבחור בעיצובים הכוללים רשת בזווית של 45 מעלות או קווים אלכסוניים מרשימים. אם אינכם בטוחים איזו דלת לבחור, תוכלו להתייעץ עם המעצב או האדריכל שלכם.

לסיכום, אם אתם מתכננים כיום לשלב דלת כניסה עשויה מפלדה בבית, כדאי לבחור חברה מוכרת בתחום. כך, תיהנו מהמוצר לאורך זמן. כמו כן, הביטו בקטלוגים של החברה וגלו עיצובים ייחודיים ומרשימים

מוגש מטעם דלתות אלידור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully