וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קווי חלוקה למכירה: כל מה שכדאי לדעת

מוגש מטעם ברוקרלי

עודכן לאחרונה: 27.3.2022 / 15:49

גם אם אינכם יזמים או אנשי עסקים, אתם לבטח חושבים לא אחת על השקעה משמעותית שבה אתם יכולים לקבל תשואה משמעותית. האם שמעתם פעם על קווי חלוקה למכירה?

קווי חלוקה. freepik,
קווי חלוקה/freepik

אף אחד מאיתנו לא נולד כאיש עסקים, ולכן, אם החלטתם להשקיע, חכם יהיה לשכור את שירותיו של ייועץ המתמחה בנושא.

קווי חלוקה: זה יכול לעבוד לכם

קווי חלוקה הם דרך נהדרת להניב רווחים איכותיים. מדובר בעסק עצמאי שאפשר לרכוש אותו בקונספט של זיכיון. מדובר ביוזמה עסקית בעלת פוטנציאל כלכלי איכותי וגבוה. אך אל לכם לרוץ ולרכוש כבר קו חלוקה ללא התייעצות עם אנשי מקצוע המתמחים בנושא זה. יש לא מעט דברים שעליכם לדעת עליהם לפני החתימה. בדקו היטב את החוזה, רצוי גם עם עורכי דין.

שלושה דברים נוספים שחשוב לבדוק

• מהו איזור קו החלוקה: קווי חלוקה מחולקים לאזורים ולכן חשוב לשים לב לאיזור הספציפי של קו החלוקה. בדקו האם יש לכם את האופציה להגדיל את קו החלוקה באיזורים שאתם מעוניינים ובכלל, האם קו החלוקה יכול להתרחב.
• האם יש תחרות? תחרות מאז מעולם היוותה פרמטר מרכזי. בחוזה שאתם סוגרים בעניין קווי חלוקה למכירה שימו לב לסעיף התחרות. החברה צריכה לדאוג לפרישה איזורית נרחבת כדי שתוכלו לקבל בלעדיות. אפשר לדאוג לכך שאחרים לא ייכנסו לאיזור ששייך לכם.
• תקציב: לפני שאתם מבררים על קווי חלוקה למכירה חשוב לבדוק כמובן את התקציב שלכם. אם אתם מדברים על קווי הובלה של מוצרים בקירור, או מוצרים שבירים, יש להשקיע ברכבים המתאימים.

זכיינות, משקיעים ויצרנים

חברות המתמחות בתחום מחזיקות ברכבים ואף שוכרות את שירותיהם של נהגים. ישנם נהגים עצמאיים ונהגים שמקבלים שכר חודשי.

הכימיה בין הזכיין ליצרן חייבת לגרום לכך שכולם ירוויחו. החברה מרוויחה ממחזור מכירות גבוה יותר, ואף מרחיבה את קווי החלוקה. הזכיין נהנה מהרווחים החודשיים ומההכנסה המניבה עצמאות כלכלית גבוהה. דרך הכנסה זו הוא משביח את הנכס, שהוא קו החלוקה.

מה הכי חשוב לבדוק ברכישה של קווי חלוקה?

• חשוב לבדוק כמה זמן הקו פעיל: הבדיקה החשובה ביותר היא ותק הקו. יש לוודא כמה שנים החברה פועלת עם הקו, עד כמה הוא פעיל וכמה זמן הוא פעיל. בדיקה זו מעניקה תמונה על יציבות הקו והפוטנציאל שלו.
• תחרות היא פרמטר חשוב: יש לבדוק ולוודא מי המתחרים של החברה, לסגור קשרים עסקיים עם חברה מובילה בתחום ולוודא שאכן התחרות היא ריאלית.
• בדקו את אחוזי הרווח: יש לברר את אחוזי הרווח בענף הספציפי בו קו החלוקה עוסק. כמו כן, חשוב לוודא איך מעברי העונות משפיעים על פעילות הקו.
• עלויות: עלויות הן אלמנט חשוב מאד שיש לבדוק. סוג הרכב לקו החלוקה, עלויות התחזוקה של הרכב, הביטוח, נהגים עצמאיים או שכירים וסוג חוזה העבודה מולם ועוד.
• חבויות: יש לבדוק האם ישנן חבויות שטרם שולמו לקו החלוקה, לבדוק את אחוז החובות האבודים ולבדוק איך מתבצע גם הליך הגבייה.
• עד כמה החברה מעורבת בהפעלת הקו: למעורבות משמעות רבה. אם החברה מעניקה אחריות וסמכות למפעילי הקו או שמא מפעילה אותו בעצמה והנהג הוא אך ורק זרוע ביצועית? האם ישנו מוקד שירות לקבלת פניות והזמנות, עד כמה החברה חדשנית וטכנולוגית והאם ישנם גם אנשי מכירות הדואגים להעלות את הרווחים כראוי?

ליווי מקצועי בעל משמעות

כמו בכל תחום בו אנחנו שוכרים ליווי מקצועי, גם בנושא של קווי חלוקה חשוב שנדע לקבל את הליווי המתאים. ליווי איכותי וברמה גבוהה יעניק לנו יתרונות רבים עמם נוכל לקבל החלטה משמעותית לגבי רכישה ומכירה. ולגבי כל יוזמה עסקית שאנחנו מעוניינים לפתח. זהו הליווי הטוב ביותר מהצעד הראשון, ועד שנרגיש בטוחים שנוכל לפרוש כנפיים לבד.

מוגש מטעם ברוקרלי
  • עוד באותו נושא:
  • עסקים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully