וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ויטמינים חשובים לילדים: איך תבטיחו מנה מספקת של כלל הוויטמינים?

מטעם אלטמן

עודכן לאחרונה: 22.3.2022 / 13:44

חשוב להקפיד עם ילדים על תזונה נכונה, אבל לעתים גם היא לא מספיקה לצרכי הגדילה שלהם. אילו ויטמינים נדרשים, מהם המינרליים החיוניים וכיצד תוכלו להעניק לילדיכם את כל החיזוקים הדרושים? התשובות בפנים

כל אדם באשר הוא, צורך ויטמינים. הם חיוניים לתהליכי בנייה בסיסיים בגופינו, תפעול מערכות ומניעת מחלות שונות. מאחר וילד עדיין נמצא בשלב הגדילה שלו ומתפתח, הוא זקוק לרכיבים אלו עוד יותר - כדי לגדול בצורה הנכונה ביותר ולממש את מקסימום ההתפתחות האפשרית לו.

חשוב להקפיד עם ילדים על תזונה נכונה ועשירה, אך לעתים גם היא לא מספיקה לצרכי הגדילה של הילדים, אשר עלולים לפתח חסרים בחלקם. חשוב מאוד להימנע מחוסר שכזה, כיוון שהקפדה על כלל הרכיבים הנדרשים יכולה למנוע מחלות, ולזרז את החלמתן. הם חיוניים לילדים בעלי חולי כרוני, ומסייעים להם לפתח את המערכת החיסונית. לכן, בנוסף לתזונה המוקפדת, מומלץ גם לנטול מולטי ויטמין מדי יום, אשר יחזק את ספיגתם של רכיבים אלה. נטילת מולטי ויטמין לילדים תבטיח מנה מספקת של כלל הוויטמינים הנדרשים לילדכם.

seperator

אילו ויטמינים נדרשים לילדים?

A - נמצא בירקות ופירות כתומים וירוקים (גזר, דלעת, בטטה, אפרסמון, מנגו, תרד), בשמן דגים, בחלבון ביצה ובכבד. הרכיב חשוב להתפתחות הגוף וגדילתו, מסייע במניעת זיהומים על ידי חיזוק העור והרירית. חשיבותו גדולה להתפתחות הראייה וראיית הלילה, מערכת העיכול והעור.

B - קיים בבשר, חלב, ביצים, קטניות, שיבולת שועל, חיטה מלאה, שומשום, נבטים, אגוזים וירקות ירוקים. הוא מסייע רבות לחילוף החומרים בגוף, לבניית חומצות אמינו וספיגת החומרים החיוניים במזון, ליצירת כדוריות הדם האדומות ולפעילותה התקינה של מערכת העצבים. בעוברים, הוא מונע מומים, אך גם בשלב הילדות מונע מחלות: חומצה פולית (קבוצת ויטמיני B) ו-B12 מונעים אנמיה לסוגיה.

C - מופיע בירקות רבים כמו פלפל אדום, עגבניות, ירקות ירוקים ופירות הדר וכן בכבד. ביכולתו לחזק את המערכת החיסונית, לייעל את ספיגת המינרלים וליצור חלבונים (וקולגן, החשוב לבנייה, בפרט) ואף לשמר את הגוף מהזדקנות - שכן הוא פועל כנגד הרדיקלים החופשיים.

D - נמצא בדגים ובביצים, אך חשוב מכך, מסוגל להתפתח בעצמו בגופינו כתגובה לחשיפה לשמש. הוא חיוני לספיגת הזרחן והסידן בגוף, לבניית השניים, בניית העצמות ובניית רקמות העצם.

E - מצוי בשמנים צמחיים, כבד, חמאה, ביצים, קטניות, דגנים מלאים, זרעים, אגוזים וכמובן בירקות ופירות. ויטמין E מסייע לפעילותה התקינה של מערכת החיסון, העצבים והשרירים, ומגן מפני זיהומים ונזקים סביבתיים (פגעי מזג האוויר, נזקי קרני השמש). מחזק את עור הגוף, את הכבד, העיניים ואיברים נוספים.

K - נמצא בברוקולי ובירקות עליים (חסה, כרוב) וכן מאבוקדו וירקות שורשיים. הוא מסייע לתהליך קרישת הדם.

מולטי ויטמין לילדים, אלטמן. pexels.com, אתר רשמי
הרכיבים הללו מאפשרים לגדול בצורה נכונה/אתר רשמי, pexels.com

ישנם גם מינרלים חיוניים:

סידן - מינרל הנמצא במזונות כמו סרדינים, יוגורט, קטניות, עלים ירוקים, אגוזים, דגנים, טופו, וחלב. תפקידו לסייע לבניית העצמות והשיניים, וכן מסייע לביצוע תהליכים רבים בגוף.

אבץ - מזונות שעשירים באבץ הם בשר אדום, בזיליקום, קקאו, שומשום, בוטנים ונבטי חיטה. חשיבותו בתהליך גדילת הילד היא גבוהה, ובפרט בתהליכי אנזימים, איזון ההורמונים וחיזוק המערכת החיסונית.

מגנזיום - אבוקדו, זרעים, שוקולד מריר, טופו, דגנים מלאים, דגים ובננות עשירים במגנזיום. הוא אחראי לתהליכי מטבוליזם כמו סידן, אשלגן ונתרן ופועל על מנת לייצר אנרגיה ולבנות את העצמות כהלכה.

סלניום - מצוי בשמרים, דגנים מלאים, דגים, אגוזים, חמאה, כבד, בשר אדום, שום וזרעי חמנייה. זהו נוגד חמצון, שביכולתו לסייע לגוף בהתגוננות כנגד זיהומים

זרחן - קיים באגוזים שונים ובאפונים. מייצב את רקמת העצם. מינרל זה חלק פעיל בייצור האנרגיה בגוף.

נחושת - מצויה בכבד, פטריות וטופו. מסייעת בייצור כדוריות הדם האדומות.

אשלגן - מצוי באבוקדו, תרד, בננה וסלמון. תפקידו לשמור על מאזן המלחים הקיים בגוף.

אבץ - קיים בבשר בקר, שעועית, קינואה ואפונה. מרכיב חשוב בתהליך הגדילה, בעל השפעה חשובה על מנגנונים בגוף ותהליכים אנזימתיים.

מטעם אלטמן
  • עוד באותו נושא:
  • ויטמינים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully