וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עמותת אחינועם בראשות איל, משה ורפי אדרעי דואגת לנוער בישראל

בשיתוף עמותת אחינועם

עודכן לאחרונה: 9.2.2022 / 12:31

עמותת אחינועם בראשות איל, משה ורפי אדרעי שנולדו למשפחה קשת יום בצפת, פועלת למתן נקודת פתיחה שווה לכל בני הנוער באשר הם

בני נוער מחזיקים ידיים. freepik,
העמותה שדואגת לדור העתיד/freepik

בני ובנות הנוער הם דור העתיד ואלו שיצעידו את החברה שלנו קדימה, ובדיוק בגלל חשוב שנספק להם מגיל צעיר מעטפת ומשאבים מתאימים כדי להצליח במשימה הזו. למרבה הצער, לא כל בני הנוער בישראל זוכים לנקודת פתיחה שווה, ואלו המשתייכים למעמד הסוציו אקונומי הנמוך בישראל פעמים רבות לא מקבלים חינוך ראוי, תמיכה רגשית וגישה לידע וטכנולוגיה, מה ששם אותם בסיכוי נמוך יותר להצלחה ובסיכוי גבוה יותר לדברים שליליים שלא יתרמו לקידום שלהם בחברה הישראלית. למרבה המזל, יש מי שמנסה לתת יד ולעזור למדינה ולחברה, ובשנים האחרונות בולטת במיוחד הפעילות של עמותת אחינועם בתחום, שחרטה על דגלה לחתור לשוויון הזדמנויות בין כל בני הנוער בישראל. אז איפה ומתי העמותה החלה לפעול ומהי התרומה שלהם לחברה?

הרקע להקמת העמותה

מייסדי עמותת אחינועם, רפי אדרעי ושני אחיו איל ומשה, לא היו ילדים שגדלו עם כפית של זהב בפה. הם נולדו למשפחה קשת יום בצפת, לזוג הורים חרוצים שלא תמיד הצליחו לשים פת לחם על השולחן. שלושת האחים שגדלו על ערכים של נתינה, משפחתיות ואהבת הארץ, יצאו לעזור ולכלכל את הבית כבר מגיל צעיר, ועשו זאת באהבה וברצון. עם הרוח המיוחדות הזו התגייסו השלושה ליחידות מובחרות בצה"ל, השתחררו והפכו לאנשי עסקים בולטים ביותר בתעשייה הישראלית. בשלב הזה האחים הבינו שהם רוצים לתת בחזרה, ושהדבר הנכון ביותר הוא להעניק לאותם בני ובנות נוער שנמצאים בדיוק באותה סיטואציה לא פשוטה שבה היו בעצמם בנערותם. וכך, הוקמה בשנת 2018 עמותת אחינועם, שמיום הקמתה פועלת באופן נמרץ לקידום בני נוער בפריפריה החברתית והגיאוגרפית של ישראל ולמתן נקודת פתיחה שווה לכל בני הנוער באשר הם.

פעילויות העמותה

איל, משה ורפי אדרעי מעמותת אחינועם הם אנשי עסקים ממולחים, עם כישרון ניהולי מרשים. את הידע והניסיון הם הביאו בלי ספק לניהול העמותה, ומיום הקמתה היא מובילה כמה פרויקטים מרגשים ובעלי משמעות חברתית ואישית.

תוכנית הליווי האישי המקיפה

תוכנית מיוחדת ביותר שבמסגרתה מאתרים בני ובנות נוער שנפלו בין הכיסאות ואינם מטופלים על ידי רשויות הרווחה. לנערים אלו מצמידים חונכים ובונים עבורם תוכנית עבודה אישית הכוללת עזרה סוציאלית, עזרה בלימודים, סיוע כלכלי למשפחות, היכרות עם תחומי עניין חדשים ועוד.

תוכנית המלגות של עמותת אחינועם

העמותה מקפידה להעניק מדי שנה מלגות ומענקים בשווי של מאות אלפי שקלים לבני ובנות נוער בישראל. בכסף רוכשים מחשבים וציוד לימודי, דואגים לליווי סוציאלי, לסיוע למשפחות ועוד.

תוכנית ההכנה לצה"ל לבני העדה האתיופית

תוכנית מיוחדת לבני ובנות נוער מהעדה האתיופית מגיל 16 ומעלה. במסגרת התוכנית מקבלים ליווי אישי, סיוע במיונים ובשלבים השונים מול צה"ל, הכנה פיזית למתגייסים ליחידות שדה ורכישת כישורים מנטליים חשובים כגון מנהיגות, חוסן מנטלי וכן הלאה. מעל 95 אחוזים מבוגרי הפרויקט המיוחד מצליחים להשתלב ביחידות המובחרות ביותר בצה"ל ורבים מהם אף ממשיכים למסלול של קבע וקצונה.

לסיכום

את הסיפור של עמותת אחינועם ושל משפחת אדרעי חשוב להכיר לא רק על מנת לתרום ולסייע, אלא בעיקר כדי לקבל השראה איך אפשר להפוך בפשטות את העולם שלנו למקום טוב יותר. שווה לעקוב אחרי הפעילות של בעתיד ונראה כי העשייה תימשך עוד שנים ארוכות.

בשיתוף עמותת אחינועם
  • עוד באותו נושא:
  • עמותה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully