וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית חכם - הדבר הבא בעולם המודרני

בשיתוף בית חכם

עודכן לאחרונה: 19.1.2022 / 9:34

"מהפכת הבית החכם" כבר כאן, אבל במה מדובר למעשה, איך הוא יכול לשנות את החיים שלכם לטובה וכמה בכלל עולה התקנה? המדריך שיעשה לכם סדר

בית חכם. ShutterStock
בית חכם/ShutterStock

בשנים האחרונות, ככל שהטכנולוגיה מתפתחת יותר ואיתה המודעות למוצרים שונים שיכולים להקל לנו על החיים משמעותית, כך גדל למעשה הצורך במוצרים שישדרגו לנו את הבית. התופעה הזאת תופסת תאוצה חזק מאוד בשנים האחרונות, והרבה מאוד אנשים קוראים לה "מהפכת הבית החכם". מהו למעשה בית חכם, איך הוא יכול לשנות לנו את החיים לטובה, כמה עולה כל הטוב הזה ומאיפה כדאי לרכוש ולהשתדרג? כל התשובות לפניכם.

אז מהו למעשה בית חכם?

בית חכם הוא למעשה בית שמנוהל על ידי מערכות חשמל ואלקטרוניקה שמאפשרות שליטה אלחוטית במכשירי הבית מכל מקום שאתם נמצאים בו כרגע. בין אם זה בעבודה, בין אם זה בחופשה, או אפילו בתוך הבית עצמו. את הבית אתם יכולים לנהל על ידי אפליקציות פשוטות ונוחות דרך הטלפון הנייד שלכם. למעשה יש לכם את האופציה לתכנן את אופן השימוש של הבית לפי הצרכים שלכם ולעשות התאמה מדויקת ופונקציות אוטומטיות בתפעול חכם. כמו כן, בית חכם מתייחס בין היתר למכשירי חשמל חכמים כגון טלוויזיה חכמה, שואב אבק רובוטי, מקרר חכם למטבח, תריסים חשמליים, מנורות, ולמעשה כמעט לכל דבר.

רבים שמעו לפחות פעם או פעמיים את המושג בית חכם, אך רבים לא הבינו כיצד הוא יכול לשנות את החיים שלהם (לטובה) מתחילת השימוש בו. להלן היתרונות העיקריים של שימוש במכשירים שהופכים את הבית לחכם:

· נוחות השימוש: בדרך כלל, מתגי הבית מוחלפים במתגי טאצ' וכאלו שניתן לשלוט בהם גם מרחוק כך שאם כבר נכנסתם למיטה וגיליתם שהאור במטבח דולק אין צורך לקום כדי לכבות אותו. כמובן שהיתרון המרכזי כאן מעבר לנוחות, הוא חיסכון גדול מאוד בכסף.

· חיסכון משמעותי בחשבון החשמל: בשנים האחרונות עולה נתון מדהים: בית חכם חוסך כרבע מצריכת החשמל הממוצעת בחודש, מה שמאפשר לעבור לטכנולוגיה נוחה יותר שבנוסף תפחית את חשבון החשמל החודשי שלכם. כך שנראה שבסופו של דבר עלות התקנת בית החכם מתקזזת עם העלויות שהייתם אמורים לשלם על חשבונות כאלו ואחרים.

· אפשרות לניהול טוב יותר של משק הבית: ניתן לחבר לבית החכם את מערכת האבטחה הביתית ולהפוך אותה למעשה למערכת חכמה שתתריע בפניכם אם יירשמו פעולות חריגות בסביבת הבית. היא אףתשלח לכם סרטונים והתראות בכל פעם שתזהה כאלו. המערכת למעשה מגנה על הבית הרמטית מכל ניסיון גניבה או פריצה. ואם זה אכן קרה, יהיו לכם הרבה יותר כלים לאתר את אותם האנשים אשר עשו זאת.

לוגו בית חכם. יח"צ,
חברת בית חכם/יח"צ

אז למי מתאים בית חכם?

זה משתנה מאדם לאדם וממשפחה למשפחה אחרת. זה יכול להיות בית שמכיל בתוכו רק מערכות חכמות כמו מערכת תריסים, אבטחה ,תאורה ועוד או בית שמכיל באופן חלקי מוצרים ומכשירי חשמל חכמים. הכול תלוי בדיירים של הבית, כמות השעות שהם מבלים בתוך הבית והשימושים הנפוצים שהם עושים במערכות השונות, בצרכים האישיים שלהם וכמובן במורכבות. ככל שהטכנולוגיה תהיה מורכבת יותר, המחיר יהיה בהתאם. המשמעות היא שבית חכם יכול להתאים לכולם: מזוג צעיר ועד למשפחה רבת ילדים. בית חכם גם יכול להתאים למבוגרים וקשישים, כדי לעזור להם ליצור קשר עם האנשים הקרובים להם ביותר, ואפילו חלילה בעת צרה.

מה טווח המחירים של בית חכם?

בית חכם שמכיל מספר מכשירים חכמים בודדים יכול לעלות בין מאות שקלים לכמה אלפי שקלים. וככל שהדרישות שלכם רבות יותר, המחיר יהיה בהתאם. בית שמכיל את רוב מערכות הבית החכם הקיימות בשוק יעלה באזור 15,000 ש"ח. לעומת זאת, בית חכם שיאומי, עם הגאדג'טים החדישים ביותר, כולל רובוטיקה חכמה, מטבח ,שירותים ומקלחת חכמים יעלה כבר באזור 80,000 ש"ח. יש לציין שגם לגודל הבית יש השפעה ישירה על המחיר. הכול תלוי בכמות המערכות שתבחרו לשדרג בביתכם, כמה תרצו להשקיע וכמובן כמה מתוחכם אתם רוצים שהבית שלכם יהיה.

האם המחיר של הבית מושפע מהחברה המייצרת?

טווח המחירים תלוי גם בחברות שמייצרות את המוצרים; ככל שתרכשו מוצרים מחברות נחשקות יותר ועם שם חזק יותר בשוק, המחיר יעלה בהתאם. באותה נשימה חשוב לציין ששם החברה לאו דווקא אומר משהו על איכות המוצר. בשוק קיימות חברות רבות שמתמחות בטכנולוגיית הבית החכם - חלקן מוכרות יותר וחלקן פחות. אם תבחרו לדוגמה לרהט את כל ביתכם במוצרים של אפל תצטרכו לשלם יותר מאשר על מוצרים של חברת שיאומי, שגם היא אחת מהמובילות בתחום האלקטרוניקה, אם כי מחיריה נגישים הרבה יותר ובהרבה מאוד מקרים, איכות המוצר שלהה לא יורדת מחברות כמו אפל. חשוב לזכור כי מחיר המוצרים לא תמיד משקף את מידת האמינות והאיכות שלו, ולכן מומלץ להתייעץ עם מומחים בתחום או לקרוא היטב את הביקורות שקיימות על המוצרים באינטרנט.

שליטה על בית חכם באמצעות אפליקציות מתקדמות

ישנן כיום בשוק הרבה מאוד אפליקציות שונות למכשירים החכמים ורובן מתאימות גם לאנדרואיד וגם ל-iOS. המותגים המייצרים את המכשירים החכמים משתמשים בדרך כלל באפליקציה אחת לשליטה על כל המכשירים החכמים שלהם, כשהרוב עדיין לא עובדות עם מכשירים ממותג שונה. זאת כמובן על מנת להפוך את השימוש בבית החכם להרבה יותר אפקטיבי יעיל - שהכול יהיה במקום אחד מבלי לסבך יותר מדי את המשתמש בריבוי אפליקציות למתן שירותים מאוד פשוטים. יש מעט אפליקציות שמאפשרות שליטה על רוב המכשירים כמו GOOGLE HOME, אך לעיתים קרובות עם חבילת תכונות ואופציות מצומצמת יותר. תמיד מומלץ לבחור מכשירי בית חכם שלא דורשים שימוש ביותר מדי אפליקציות שונות, תמיד תבקשו מהחברה ובעיקר מהמתקין שיבחרו עבורכם אך ורק מוצרים שהשימוש בהם הוא פשוט ויעיל ככל האפשר.

האם הגאדג'טים החדשים באמת מצדיקים את עצמם?

במקרים רבים, במיוחד בתחומי פיתוח חדשים, יוצאים מגוון גאדג'טים חדשים שמבטיחים להיות הכי טובים והכי שימושיים וברוב המקרים המחיר שלהם יהיה בהתאם ולאו דווקא יצדיק זאת. לעתים הטכנולוגיות עובדות מצוין, אך ישנם מקרים שהן לא עובדות בדיוק כמו שציפינו ומתגלים באגים שונים ומשונים במהלך השימוש. לכן, חשוב מאוד לבקש מהיצרן שיספק לכם את כל הפתרונות הללו מראש ויכין אותכם לבעיות שיכולות לקרות. אישית נמליץ לכם לשקול להשתמש אך ורק במוצרים שנמצאים כבר זמן מה על מדפי החנויות ויש עליהם מגוון ביקורות שיעזרו לכם להחליט ולבחור. בסופו של דבר מומלץ מאוד להתבסס על ניסיון של אחרים.

בית חכם. ShutterStock
בית חכם/ShutterStock

חכמת ההמונים היא קריטית?

לחוכמת ההמונים יש השפעה גדולה מאוד על כל היבט בחיינו. לא סתם כולנו מבקשים המלצות מחברים על מסעדות, טיולים וחנויות או מוצרים שונים.

מדובר בכלי נהדר שיעזור לכם לבחור את המוצר המושלם ביותר עבור הבית החכם שלכם. אלא שצרכנים רבים בוחרים את המוצרים שלהם מבלי לקרוא ולבחון את המפרט הטכני שלהם, וכאשר המוצר כבר נמצא בשימוש בביתם הם משוכנעים כי מדובר במוצר הטוב ביותר שקיים בשוק, ועל המוצרים האלו הם ימליצו לכם אם תשאלו את דעתם. אך תמיד תזכרו, שיכול להיות שהמוצר שאנשים ממליצים עליו מתאים להם כמו כפפה ליד, אך הוא אינו מתאים כלל וכלל לצרכים שלכם ולדברים שהם באמת מהותיים עבורכם.

בעלי מקצוע שמתקינים בית חכם

אל תתביישו להתייעץ עם בעלי מקצוע, יש סיבה למה הם נקראים כך. גם אם אינכם מעוניינים שאנשים חיצוניים יתערבו לכם בתכנון הבית אין כל בושה להתייעץ עם אלו המבינים באמת בתחום ויכולים לתת לכם את הדעה הנאמנה ביותר והמנוסה ביותר. אתם לא חייבים להשתמש בשירות שלהם, אך לפעמים אפילו הדעה המקצועית הקטנה ביותר, יכולה לעשות שינוי מאוד גדול. אנחנו אישית תמיד נמליץ לכם להתייעץ עם בעל מקצוע כאשר זה מגיע להתקנות של בית חכם, זה יכול לחסוך לכם הרבה מאוד כסף וכמובן התוצר הסופי יהיה הרבה יותר איכותי ומקצועי. כמו כן, שימוש בבעל מקצוע מבטיח לכם אחריות על התקנות, אחריות על מוצרים, וכמובן שיהיה מענה אנושי לתקלות שרוב הסיכויים שאכן יקרו בעתיד.

בית חכם: אנשי המקצוע הטובים ביותר כיום בשוק הישראלי

ישנה בעיה גדולה מאוד עם בעלי מקצוע אשר מתקינים מערכת בית חכם. בשנים האחרונות כל הנושא של בית חכם תפס תאוצה גדולה מאוד בישראל, ולצערנו כך גם גדלו אנשי המקצוע שיעשו הכול על מנת לקחת לכם כסף מבלי לתת לכם שום תמורה עבורו. זאת אחת הסיבות שאתר "בית חכם" הוקם - על מנת לתת את השירות הטוב ביותר והאמין ביותר עבור כל אחד שרוצה להתקין מערכות של בית חכם במקום המגורים שלו. ההתחייבות של האתר היא למוצרים הטובים ביותר, כולל אחריות על ההתקנה, וכמובן עמידה מדויקת בזמנים עם זמינות קבועה ללקוח לכל תקלה באשר היא. כאשר אתם משתמשים בשירותים של "בית חכם" אתם יכולים להסיר מעצמכם כל דאגה מקצועית וכספית, וכמובן להיות בטוחים שאתם הולכים לקבל את המוצרים המתקדמים ביותר בשוק במחירים הריאליים ביותר.

בשיתוף בית חכם
  • עוד באותו נושא:
  • בית חכם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully