וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חורף חם: כל הסיבות לבצע איטום גגות וכל מה שצריך לדעת לפני שיוצאים לדרך

בשיתוף שיפוצים פלוס

עודכן לאחרונה: 18.1.2022 / 10:30

החורף כבר כאן והגשמים מבקרים אותנו לעיתים תכופות. אם אתם חוששים שגם החורף הגג שלכם ידלוף, חשוב שתדעו שיש פתרון איטום גגות. אז מה צריך לדעת על הנושא, למה חשוב לאטום את הגג ואיך בוחרים קבלן איטום מקצועי ואמין? כל התשובות בפנים

איטום גגות גג. pixabay,
ישנן מגוון רחב של שיטות לאיטום הגג/pixabay

איטם גגות - מה זה בכלל?

הגג הוא למעשה התקרה של הבניין שלנו ואם לא נאטום אותו, מי הגשמים עשויים לחדור פנימה ולגרום לנזילות ורטיבות. איטום גגות חשוב מאוד לקראת החורף, במהלכו אוטמים את הגג באמצעות חומרים שונים העמידים בפני מים, שתפקידם להגן על הבניין מרטיבות ונזילות. יש מגוון רחב של שיטות לאיטום הגג, כאשר הנפוצה שבהן היא איטום באמצעות יריעות ביטומניות: זוהי יריעה עבה שפורסים על תשתית הגג, ומהווה שכבת הגנה מעולה.

שיטה נפוצה נוספת היא איטום באמצעות זפת חם: בשיטה זו מורחים את שכבת זפת על הגג, ולאחר שהיא מתקשה, הופכת השכבה לחומר איטום קשיח, אם כי פחות עמיד ביחס ליריעות. יש עוד חומרים נוספים שבהם ניתן לאטום את הגג כמו חומרים אקריליים, פולימריים ופוליאוריטנים. לכל חומר יש את התכונות שלו ולכן חשוב להתאים אותו לסוג הגג שאותו מבקשים לאטום.

מתי כדאי לאטום את הגג?

את הגג רצוי לאטום כבר במהלך תקופת הקיץ כחלק מהכנתו לחורף. מדובר בתקופה מעולה מכיוון שקבלני האיטום פנויים וסביר להניח שתקבלו הנחה על העבודה. נוסף על כך, הם לא עושים את האיטום מתוך לחץ כשכבר יש נזילה פעילה מהתקרה לתוך הבית. עם זאת, אם לא הספקתם לעשות את האיטום בקיץ, תוכלו בהחלט לעשות אותו גם בחורף.

את האיטום צריך ליישם על תשתית יבשה לחלוטין, אחרת לא משנה באיזו שיטה תבחרו, היא פשוט לא תהיה אפקטיבית. לכן, לפני שאתם מזמינים את קבלן האיטום אנחנו ממליצים לכם לוודא מראש שאין צפי לגשמים בשבוע שבו אתם מבצעים את העבודה. כל חומר שבו תשתמשו לאיטום יצטרך להתייבש במלואו על מנת להיות אפקטיבי, לכן ודאו מראש שלא צפוי גשם גם בימים שלאחר העבודה.

למה כדאי לאטום את הגג?

אם לא תאטמו את הגג כראוי, אתם עשויים לסבול במהלך החורף מנזילות ומרטיבות המגיעות מהגג. במצב זה המים יכולים לפגוע ברהיטים, במכשירי החשמל ובפרקט, אם יש לכם כזה בבית. כשיש נזילה כזו סביר להניח שתזמינו קבלן איטום מתוך לחץ ולא תוכלו לעשות את הבחירה הנכונה עבורכם. מעבר לנזילה פעילה, עלול גם להיגרם נזק לתשתית הגג, מה שיצריך מכם כמובן לבצע תיקונים מורכבים יותר.

האם אפשר לאטום את הגג לבד?

איטום גג היא עבודה מורכבת מאוד המצריכה מיומנות והבנה בחומרי האיטום. נוסף על כך, מדובר בעבודה שמתבצעת בגובה ולכן היא גם מסוכנת. תוכלו לנסות לאטום בעצמכם כל מיני אזורים מצומצמים או לבצע תיקונים מקומיים קלים, אך אם מדובר באיטום כולל של הגג אנחנו בהחלט ממליצים לכם להזמין קבלן איטום מקצועי ומנוסה.

איך בוחרים קבלן איטום?

לפני שאתם בוחרים את קבלן האיטום מומלץ לקרוא חוות דעת והמלצות עליו. אתם צריכים לוודא שקבלן האיטום אמין, יבצע עבודה מקצועית ונקייה וכמובן יגבה עליה מחיר הוגן. לפני שאתם סוגרים עם איש מקצוע קחו כמה הצעות מחיר והשוו בין קבלני האיטום. את הצעת המחיר אתם צריכים לקבל בשטח, להזמין את בעל המקצוע אליכם לגג, ורק כך הוא יוכל לתת לכם הצעה מסודרת שכוללת את כל השלבים ואת האחריות.

לסיכום, אם אתם רוצים חורף יבש ללא נזילות ורטיבות מהגג, אנחנו ממליצים לכם להזמין קבלן איטום אמין ומקצועי שיבצע את העבודה על הצד הטוב ביותר. חורף נעים ובטוח!

בשיתוף שיפוצים פלוס
  • עוד באותו נושא:
  • נזילה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully