וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה כדאי לבדוק את הצנרת שלך לפני השיפוץ?

בשיתוף ש.ח. מגן טכנולוגיות בע"מ

עודכן לאחרונה: 12.10.2021 / 8:52

נזילות מים הן אחד הדברים הכי מעצבנים שיכולים לקרות. לפעמים על מנת לתקן אותן יש צורך בשבירה של רצפות וקירות. לכן, אם אתם משפצים את הבית, אחד הדברים החשובים ביותר הוא לבדוק את הצנרת ולוודא כי היא תקינה וללא נזילות

שרברב. freepik,
שרברב/freepik

ממה נזילות נגרמות?

נזילות יכולות להיגרם עקב סיבות שונות. שתי הסיבות המרכזיות הן איטום גג לא טוב המאפשר לגשמים לחדור ולחלחל לתקרה ופגיעה בצנרת המים. ככל שהבית ישן יותר כך יש סיכוי גדול יותר לנזילה בעקבות כל אחת מהסיבות. בבתים ישנים הצנרת עדיין מתכתית ועלולה להינזק.

במידה ויש נזילה מומלץ לאתר אותה במהירות האפשרית. ככל שאיתור הנזילות יהיה מהיר יותר ובשלב מוקדם יותר כך נוכל לחסוך הוצאות נוספות של תיקונים ותקלות.

מה הסימנים לנזילה?

יש מספר סימנים לנזילות בבית. אחד הסימנים הכי בולטים לנזילה בבית יהיה הופעת סימני רטיבות על גבי התקרה או הקירות. כאשר הנזילה חמורה יכול להיות מצב בו יטפטפו מים לתוך הבית. סימן נוסף לכך שקיימת נזילת מים יהיה עלייה משמעותית בחשבון המים. לכל דירה יש שעון מים משלה. אם אתם מקבלים חשבון מים גבוה מהרגיל כדאי לבצע בדיקת איתור נזילות ולוודא כי הדבר לא נגרם בעקבות נזילה.

שני סימנים אלה מהווים נורה אדומה לכך שיש נזילה בביתכם ואם שמתם לב לסימן אחד מהשניים מומלץ לקרוא לאיש מקצוע במהירות. אם הנזילה מתרחשת בעונת החורף ואתם רוצים לנסות להבין אם הנזילה נגרמה בעקבות צנרת תקולה או בעקבות גשמי החורף, כדאי לסגור את מערכת המים ולראות אם השעון ממשיך לרוץ.

מתי נבצע איתור נזילות?

נזילות חוזרות

אם בצנרת שלכם יש נזילות חוזרת חשוב מאוד לבצע בדיקת איתור נזילות. כך נוכל למצוא את מקור הבעיה ולדעת כיצד מומלץ לטפל בה.

טרם רכישת דירה

לפני שרוכשים דירה חדשה חשוב לבצע בדיקת איתור נזילות. אם תרכשו דירה שבצנרת הביוב שלה יש תקלות, אתם תצטרכו להתמודד איתן ולטפל בהן בעצמכן. לכן, לפני שמתבצעת הרכישה, מומלץ לבקש בדיקה לאיתור נזילות.

שיפוץ

כאשר משפצים את הבית חשוב מאוד לבצע בדיקת איתור נזילות. הסיבה לכך היא שבמידה ותמצאו כשלים בצנרת הביוב תוכלו לתקן אותם כחלק מתהליך השיפוץ ולחסוך לעצמכם תקלות. לכן, חשוב מאוד לבדוק את הצנרת לפני השיפוץ.

טופס 4

טופס 4 הוא אישור כי בית או בניין ראויים למגורים. על מנת לקבל טופס זה, אחד הדברים שתאלצו להוכיח הוא צנרת תקינה. לשם כך תאלצו לבצע בדיקת איתו נזילות ולצלם את הצנרת.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

מצלמה תרמית לאיתור נזילות

על מנת לבצע איתור נזילות במצלמה תרמית יש קודם כל לחמם את כל המים בצנרת הביוב. לאחר שהמים חמים, נעבור עם המצלמה התרמית לאורך הקירות ועל גבי הרצפה ברחבי הבית. כאשר אנו עוברים עם המצלמה התרמית, היא קולטת את טמפרטורת המים ומציגה אותה על גבי מסך בצבעים שונים לטמפרטורות שונות.

כאשר יש נזילה בצנרת, המים יחממו את האזור בו הם נוזלים. על ידי חימום האזור נוכל לזהות זאת במצלמה התרמית ולדעת היכן היא מתרחשת. למצלמה התרמית חיסרון אחד בולט והוא שיש לה טווח קצר של סנטימטרים בודדים. כלומר, במקרים בהם הצנרת עמוקה המצלמה התרמית לא תוכל לזהות את מקור הנזילה.

חיישן גז לאיתור נזילות

על מנת לאתר נזילה באמצעות חיישן גז יש לרוקן את הצנרת ממים. לאחר מכן, נחדיר גז לצנרת. במידה והגז דולף, חיישן הגז יתריע לנו על כך. על ידי התרעה של החיישן נוכל לדעת היכן היכן צריך לפתוח את הצנרת על מנת לטפל בבעיה.

מכשיר אקוסטי לאיתור נזילות

המכשיר האקוסטי מכיל מיקרופונים רגישים. על ידי הצמדתם לצנרת נוכל לשמוע קולות טפטוף במידה ויש נזילה. מכשיר זה נחשב ליעיל מאוד במקרים בהם יש נזילה יחסית חזקה.

חברת ש.ח. מגן טכנולוגיות בע"מ היא אחת החברות המובילות בשוק המים. היא מספקת פתרונות בכל הנוגע לאיתור נזילות, סימון תשתיות, מניעת ואיתור פחת מים ועוד.

בשיתוף ש.ח. מגן טכנולוגיות בע"מ
  • עוד באותו נושא:
  • נזילות
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully