וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זיכוי מס והחזרים

בשיתוף הטופ

עודכן לאחרונה: 31.8.2021 / 11:12

כולנו, כמעט, משלמים יותר מסים ממה שאנחנו אמורים לשלם. במקרה כזה לא יבוא אף נציג להחזיר לכם את הכסף, אתם צריכים לדאוג לעצמכם. בדיקת זכאות להחזר מס אינה מסובכת, אך תהליך בקשת החזר מס יכולה להפוך להליך בירוקרטי שעבורו אתם חייבים ליווי מקצועי

רואה חשבון. ShutterStock
רואה חשבון/ShutterStock

זיכוי מס והחזרים - החזר מס לחברות

כל סוף שנת מס אנו מגישים דו"ח שנתי, בדרך כלל הגשת המסמכים תהייה בליווי בעל מקצוע. הגשת הדו"ח צריכה לכלול כל הכנסה והוצאה של העסק, הכל, גם רכישת עטים למשרד. כדי שתוכלו לקבל את החזר המס שמגיע לכם אתם חייבים לדווח בהתאם למה שכתוב בחוק, כמו כן לשלם מס חברות. מס חברות הוא מס זהה בסכומו על כלל ההכנסות, בין אם מדובר על חברה גדולה או קטנה.

בדו"ח השנתי שלכם תוכלו לקבל החזר מס בגין מס חברות, ובגין הוצאות מוכרות לעסק. היתרון הוא שאמנם אתם משלמים יותר מאשר אחרים, אבל החזר המס שלכם יכול להגיע למאות אלפי שקלים. הבעיה העיקרית של חברות היא ניהול קלוקל של רואה החשבון אשר צמוד לעסק, במקרים כאלה הגיעו ליועץ מס או בעל מקצוע אשר מתמחה בהחזרי מס לחברות.

זיכוי מס והחזרים - החזר מס לשכירים

גם שכירים זכאים להחזרי מס! למעשה, המון שכירים זכאים להחזר מס ואינם מודעים לכך בכלל. זכאות להחזר מס לשכירים היא מאוד שכיחה. בדרך כלל אנו זכאים להחזר מס בגין עבודה בשתי עבודות, או כאשר אנחנו מחליפים עבודות במהלך השנה ולמעשה כל דבר אשר מצביע על משכורת לא קבועה. בסופו של דבר המס שלנו נקבע על פי העבודה שהיינו בא בשנה שעברה, זאת אומרת שאם שנה שעברה הרווחתם יותר מהיום, אתם משלמים אותו מס עבור סכום נמוך יותר. כדי לקבל החזר כספי עליכם לפנות לרואה חשבון או יועץ מס, דבר אשר שכירים אינם רגילים אליו. בכל אופן, אנו לא ממליצים לעבור את התהליך באופן עצמאי, לפחות בפעם הראשונה. וזכרו, אתם זכאים לקבל החזר מס 6 שנים אחורה, כך שגם אם עברתם בין עבודות לפני שנתיים תוכלו לקבל החזר כספי.

זיכוי מס והחזרים - איך נדע אם אנחנו זכאים?

יש היום החזרי מס עבור כמעט כל דבר, אך מעטים יכירו את כל המושגים אשר מקנים לכם החזר כספי מטעם רשות המסים. על קצה המזלג, יש לנו החזרי מס עבור עבודה בחו"ל, בגין שכר שהשתנה, בעלי חברה משפחתית, שכיר עם משכורת גבוהה ועוד… כדי לקבל את הזכאות שלכם אנו ממליצים לכם לפנות אל בעל מקצוע אשר מתוקף תפקידו למצוא את הזכאות שלכם להחזר מס. יועץ להחזרי מס יכול להיות בהתמחות של יועץ מס או רואה חשבון. החזרי מס הוא תחום מאוד נרחב ולכן ניתן למצוא חברות מקצועיות אשר מתמחות בנושא זה.

בשיתוף הטופ
  • עוד באותו נושא:
  • החזרי מס
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully