וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שירות ניהול מבנים - יתרונות וחסרונות

בשיתוף הטופ

עודכן לאחרונה: 30.8.2021 / 17:14

שירות ניהול מבנים, למי הוא מיועד ומה הכדאיות שלו? על כך בכתבה הבאה

שירות ניהול מבנים אינו זול, אבל הוא שווה את העלות. למעשה, עד לפני כמה שנים רוב הבניינים היו נעזרים בנציגות של ועד הבית במטרה לשמור על תחזוקה וניקיון של המבנה. עם הזמן הבינו כי בצורה כזו המבנים אינם נשמרים בצורה מקצועית וכי יש לפנות לחברה חיצונית שתדאג לכל הנושא. קיימים מצבים רבים בהם שירות ניהול נכסים הוא הגיוני, אבל עבור רוב משקיעי הנדל"ן, במיוחד חסרי הניסיון, שכירת חברה מקצועית לניהול נכסים היא השיטה החכמה ביותר לנהל את הבניין. באמצעות שיטה זו הבניין נשאר נקי, נקי ממזיקים, הגינה נראית יפה ונקיה, המעלית מתוחזקת ובקיצור כל מה שצריך להתבצע במבנה נעשה בזמן ועל פי צורך. יחד עם זאת, שירות ניהול מבנים אינו ניתן בחינם, ולמרות שהעלות בהחלט נחשבת להוצאה משתלמת, הנה סקירה של העלויות שניתן לצפות לשלם עבור שירות ניהול נכסים מקצועי, ואילו שירותים חברת הניהול תספק בתמורה.

כמה צריך לצפות לשלם לחברת ניהול מבנים?

התשובה הקצרה היא שיש לצפות לשלם כ-10% משכר הדירה של הנכס באופן של דמי ניהול מבנים, אבל התמחור נושא יותר מרכיבים. האמת היא שקיימות מספר עמלות שונות שיתכן שתתבקשו לשלם למנהל הנכס שלכם. המחיר לשירות ניהול מבנים משתנה ותלוי בסוג המבנה, בשירותים שאתם רוצים שיתבצעו באופן שוטף, בכמות הדיירים שיש במבנה ובמרכיבים נוספים.

דמי ניהול מבנים

דמי ניהול מבנים בשיעור של 10% הם הסטנדרט בענף, והתמחור מבוסס על דמי השכירות הנגבים. לכן, אם בבעלותכם בניין שמשכיר דירות תמורת 4,000 ₪ לחודש, תוכלו לצפות שדמי ניהול הנדל"ן השוטפים יעמדו על 400 ₪ בזמן שהנכס מאוכלס. התשלום משתנה בהתאם לחברה, היקף השירותים הניתנים והמיקום הגיאוגרפי, וכמה מנהלי חברות ניהול מבנים מעניקות הנחה גם לשירות לבניינים גדולים יותר. באופן כללי, אתם צריכים לצפות לשלם דמי ניהול בטווח של 8% עד 12%.

מחזיק מפתחות שכתוב עליו HAPPINESS. אושר. ShutterStock
דמי ניהול מבנים/ShutterStock

לחישוב הזה צריך להוסיף דמי הקמת המבנה במערכת החברה

חברות רבות שמספקות שירותי ניהול מבנים גובות דמי הקמה או הפעלה חד פעמיים כדי להקים את הנכס שלכם במערכות שלהם, וליצור מערכת תמחור. לחלק מהחברות יש תשלום אחיד ואילו אחרות גובות דמי הקמה ליחידת שכירות.לדוגמא למה לצפות, יש מנהלי חברות ניהול מבנים שגובות דמי הקמה בסך 400 ₪ לכל יחידת דיור שהם מנהלים. עמלה זו מכסה לא רק את הגדרת החשבון מול מנהל חברת הניהול אלא עשויה לכסות את משך הזמן הדרוש להעברת חשבונות אחרים שקשורים לנכסים ולחברת הניהול. לדוגמא, חלק מהחברות כוללות בחישוב גביית דמי שכירות מהדיירים ותשלום חשבונות חשמל ומים לבניין, כשהחשבונות מגיעים אל מנהל חברת הניהול ולא אל בעלי הבניין. איך שלא יהיה, חשוב לבחור חברת ניהול מבנים מקצועית, עם שם ומוניטין כדי שתקבלו תמורה מקסימלית לכסף שלכם.

בשיתוף הטופ
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully